رئیس قوه قضائیه: از فضای مجازی باید برای دریافت نظرات استفاده کرد

حجت‏الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه طی فراخوانی در خصوص مشارکت‌جویی از مردم و نخبگان در روند تحولات دستگاه قضایی در اینستاگرام خود نوشت: امروزه با گسترش دسترسی‌های ارتباطاتی، فارغ از چارچوب‏های سنتیِ خشک و دیوان‌سالارانه، فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به فرصتی بزرگ برای کم‏‌کردن فاصله‌های زمانی و مکانی در ارتباطات و به اشتراک‌گذاری نظرات تبدیل شده است.از این فرصت باید برای دریافت نظرات مردم و نخبگان از «ایده تا بازخورد» به بهترین نحو استفاده کرد.
در بخشی از این فراخوان آمده است:«امروزه با گسترش دسترسی‌های ارتباطاتی، فارغ از چارچوب‌های سنتیِ خشک و دیوان‌سالارانه، فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به فرصتی بزرگ برای کم کردن فاصله‌های زمانی و مکانی در ارتباطات و به اشتراک‌گذاری نظرات تبدیل شده است. از این فرصت باید برای دریافت نظرات مردم و نخبگان از «ایده تا بازخورد» به بهترین نحو استفاده کرد. آسیب‌های فضای مجازی - که در جای خود باید به طور جدی دنبال و رفع شود- نباید ما مسئولان را دچار خطای محاسباتی کند و موجب شود که خود را از فرصت کم‌نظیر ارتباط با مردم در این بستر محروم نماییم. در مدت کوتاهی که از مسئولیتم در قوه قضائیه می‌گذرد، و پیش از آن نیز خصوصاً در دوره خدمت در آستان قدس رضوی، از نظرات ارزشمند کاربران رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌ام و از این پس نیز امیدوارم خادمان ملت را در ساخت قوه قضائیه‌ای مردمی، انقلابی و ضدفساد یاری کنید. تا زمانی که سامانه اختصاصی دستگاه قضایی برای ارتباط دو‏سویه با مردم و نخبگان در دسترس قرار بگیرد، صفحات متعلق به اینجانب در رسانه‌های اجتماعی، یکی از مسیرهای دریافت نظرات مردم و نخبگان خواهد بود.
علاوه بر اینکه مردم عزیزمان می‎توانند راساً نظرات خود را از این مسیر منتقل کنند، اینجانب نیز حسب مورد، فراخوان‌هایی جهت دریافت نظرات در خصوص ایجاد، اصلاح یا تکمیل برخی رویه‌ها، رویکردها، دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها اعلام خواهم کرد و در انتظار نظرات راهگشای صاحب‌نظران و متخصصان این امر خواهم بود. امید است این رویکرد مورد رضای خداوند متعال از باب عمل به کریمه‌ی «و شاورهم فی الامر» و موجب اعتماد و دلگرمی عموم انسان‏های حق‌طلب و عدالتخواه باشد. توفیق روزافزون ملت رشید ایران را خواستارم».
سایر اخبار این روزنامه
از ابراز نگرانی نسبت به عملکرد مافیای دخانیات تا نگرانی نسبت به آمارهای مصرف سیگار و قلیان جهانبخش‏محبی نیا آشفته ‏بازار سیاست «ابتکار» از نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان گزارش می‌دهد احتمال رد صلاحیت برخی از نمایندگان فعلی میراث یزد از سرریز‏شدن حجم سرمایه‌گذاری و ممنوعیت سرمایه‌گذاری جدید در برخی محلات یزد خبر داد اقدامات سوداگرانه در بازار مسکن جوانان را از صاحب‌خانه شدن دور می‌کند ریسک کمتر و بازدهی بالاتر در بخش مسکن؟! آیا دیوارکشی، آسیب‌های اجتماعی پیرامون محوطه تئاتر شهر را از بین می‌برد؟ تئاتر، پشت حصار سران سیکا بر امنیت، صلح پایدار و همکاری منطقه‌ای تاکید کردند دیپلماسی ایرانی درپی کاهش تنش در منطقه مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات خبر داد عفو و تخفیف ۵۸۲ نفر از محکومان تعزیرات با موافقت رهبری رئیس قوه قضائیه: از فضای مجازی باید برای دریافت نظرات استفاده کرد لاریجانی در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه: مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است چرا این همه چالش در کشور وجود دارد؟ شیطنت سیاسی و خطای هاله‏ای ینگه دنیا