سناتور آمریکایی: دولت ترامپ باید به ونزوئلا حمله کند تا ایران و کره شمالی را بترساند!

«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که اخیراً خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شده است، در پیشنهادی مضحک که بیشتر به یک هذیان‌گویی شبیه بود، مدعی شد که دولت ترامپ باید به ونزوئلا حمله کند تا ایران و کره شمالی را بترساند.
به گزارش شبکه روسی«راشاتودی» گراهام در اظهاراتی مدعی شد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باید برای ترساندن ایران و کره شمالی درخصوص آنچه که به آنها گفته شده است، «گزینه نظامی به ونزوئلا و (شاید کوبا) را بر روی میز قرار دهد».
وی در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز»، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه ترامپ چگونه باید، نزاع‌های خارجی خود را مدیریت کند، گفت:به کوبا اولتیماتوم بدهید-بدون کوبا، مادورو یک روز هم دوام نمی‌آورد- به کوبا بگویید که از ونزوئلا خارج شود. آنچه که ریگان در گرانادا انجام داد را انجام دهید-گزینه نظامی را روی میز قرار دهید.
این سناتور جمهوری‌خواه از ایالت «کارولینای جنوبی» ادامه داد: با حیاط خلوت خود شروع کنید، ونزوئلا و هرآنکس دیگری که می‌دانید درخصوص آنها جدی هستید را اصلاح کنید.


طبق این گزارش، گراهام به طور ضمنی‌اشاره کرد، در صورتیکه ونزوئلا تنبیه شود، ایران و کره شمالی نیز در مسیر درست قرار خواهند
 گرفت.
سردرگمی ترامپ
به گزارش فارس، آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» رهبر کودتاچیان ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.
به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوایدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسماً مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.
علیرغم توطئه‌های گسترده آمریکا علیه دولت و مردم ونزوئلا، تحولات این کشور به سمتی پیش می‌رود که مطلوب کاخ سفید نیست.
هذیان‌گویی
در روزهای گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفته بود:«من کسی نیستم که وارد جنگ شوم. من به دنبال جنگ با ایران نیستم».
در هفته‌های گذشته همزمان با حضور ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» در نزدیکی خلیج‌فارس، برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که واشنگتن گزینه درگیری نظامی با ایران را مورد بررسی قرار داده است. اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که مدعی شد استقرار این ناو و بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه برای مقابله با «تهدید ایران» است هم بر این فضا دامن زد.
با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در چند توییت این ادعاها را رد و رسانه‌ها را به انتشار «اخبار جعلی» متهم کرد.
آمریکا در ماه‌های اخیر ابتدا به لاف‌زنی و گنده‌گویی درباره حمله نظامی به ایران پرداخت، اما پس از آنکه این ترفند نخ‌نما برای امتیازگیری از ایران جواب نداد، از لاف‌زنی‌های مضحک خود عقب‌نشینی کرده و شماره تماس داد و پای تلفن نشست تا مقامات ایرانی با او تماس بگیرند. ترامپ در مرحله بعدی، واسطه‌ها را برای تطمیع راهی تهران کرد. حال پس از ناکامی آن ترفندهای نخ نما، مقامات آمریکایی به هذیان‌گویی افتاده‌اند.