گروه‌چاوشی، ماه را کامل کرد

اکرم انتصاری - روز گذشته موزیک ویدئوی «شبی که ماه کامل شد» 9 روز بعد از اکران عمومی این فیلم سینمایی، با صدای محسن چاوشی و همان ترکیب تقریبا همیشگی که در آن حسین صفا ترانه‌سرا، عادل روحنواز نوازنده گیتار الکترونیک و آهنگ و تنظیم به عهده محسن چاوشی است، رونمایی شد. ترکیبی که ظاهرا برند چاوشی را تکمیل کرده و باعث شده است تا نگاه  فیلم‌سازها با توجه به تاثیرگذاری او، بیشتر به این خواننده معطوف باشد.
شاهکار صفا
از زمان اعلام رسمی خبر خواندن چاوشی برای فیلم پرجایزه جشنواره فیلم فجر 24 روز گذشت تا این قطعه رونمایی شد. هرچند نمی‌توان منکر تاثیر زخم صدای چاوشی بر این قطعه شد، اما بعد از چند بار شنیدن قطعه «شبی که ماه کامل شد»، می‌توان فهمید که ریتم چاوشی جز در قسمت «بباف دارم را..» که به اوج می‌رسد، در سیری یکنواخت حرکت می‌کند و حتی جایی در میانه کار، آهنگ طوری پیش می‌رود که شنونده احساس می‌کند قطعه به پایان رسیده است. با این همه، ترانه حسین صفا با ویژگی همیشگی به تامل فرو بردن شنونده، شب این ترانه را روشن کرده است؛ مثلا در قسمتی از ترانه می‌گوید: «کسی به شدتِ تو ، به صخره‌ام کوبید، و من فرو رفتم/ به قعر دریاها، که قعرِ دریاها پر از مزار شود.»
ثبت یک رکورد عجیب در صفحه چاوشی


رونمایی از این قطعه ظهر دیروز اتفاق افتاد و ارقام عجیبی در صفحه چاوشی این اتفاق را کامل کرد.
در حالی که تعداد نظرات و دیده شدن موزیک ویدئوی «شبی که ماه کامل شد» در صفحه این فیلم بعد از یک ساعت، به 21 نظر و حدود هزار بیننده رسید؛ در صفحه چاوشی این رقم به شکل عجیبی افزایش یافت، طوری که پست او که شامل بخشی از این موزیک ویدئو با صدای خودش بود، در عرض یک ساعت به  152هزار بار بازدید و بیش از چهار هزار نظر رسید. اتفاقی که نشان می‌دهد چاوشی، با 1.9میلیون نفر دنبال کننده در اینستاگرام و هوادارانی بیشتر از این رقم در دنیای واقعی، خواننده‌ای است که می‌تواند ظهر جمعه، مخاطبان خود را به اینستاگرام بکشاند و همچنان مورد توجه تهیه‌کنندگان تلویزیونی و سینمایی برای استفاده از او در تیتراژخوانی باقی بماند.