سخنگوی کاخ سفید هم رفتنی شد

رئیس جمهوری آمریکا بعدازظهر پنج شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت از آخر این ماه، سارا هاکابی سندرز، کاخ سفید را ترک می‌کند و به خانه خود در آرکانزاس بازمی گردد.
‌ترامپ با پایان یافتن دومین سال حضور دومین سخنگوی کاخ سفید، طبق معمول تنها با انتشار یک پیام توئیتری خبر داد که او هم رفتنی شده است.
چندین ماه است که سارا سندرز نشست خبری خود را متوقف کرده و تنها در گفت وگوهای کوتاه و موردی به خبرنگاران پاسخ داده است.
ترامپ درباره او نوشت: او یک شخصیت بسیار خاص با استعداد خارق العاده بود. او کار خود را فوق‌العاده انجام داده است. امیدوارم او برای شرکت در رقابت‌های انتخابات فرمانداری آرکانزاس تصمیم بگیرد.


سارا هاکابی سندرز در 30 دی 1395 توسط دونالد ترامپ به عنوان معاون سخنگوی کاخ سفید منصوب شد.
آنتونی اسکاراموچی مدیر وقت ارتباطات کاخ سفید در 31 تیر 1396 اعلام کرد که سارا هاکابی سندرز به عنوان سخنگوی جدید کاخ سفید جایگزین "شان اسپایسر" شده‌است.
از آن به بعد، سارا سندرز همواره کوشید تا در مقابل موج اتهاماتی که علیه ترامپ مطرح می‌شود به خصوص درباره تبانی انتخاباتی با روسیه و همچنین مفاسد اقتصادی و اخلاقی ترامپ، ایستادگی کند.
وی همیشه حملات شدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران داشت و از سیاست‌های ترامپ علیه مردم ایران دفاع می‌کرد.
ازسوی دیگر یک سازمان نظارتی فدرال آمریکا گفته است که کلین کانوی، مشاور ارشد دونالد ترامپ به دلیل انجام آنچه فعالیت‌های سیاسی ممنوع خوانده شده، باید از کار برکنار شود.
دفتر مشورتی حقوقی که یک نهاد مستقل فدرال است، گفته که خانم کانوی "قانون هچ" (Hatch Act) را نقض کرده که طبق آن کارمندان دولت فدرال در زمان تصدی سمت‌های دولتی از تبلیغات برای نامزدهای انتخاباتی و فعالیت‌های جناحی منع هستند.
براساس این قانون بجز رئیس جمهوری، معاون او و شماری از مقامات بلند پایه، سایر کارمندان در ادارات دولت فدرال ملزم به رعایت این قانون که در سال 1318 به تصویب رسید، هستند.
این سازمان نظارتی افزوده که کانوی "چندین بار" قوانین را نقض کرده و مرتکب "تکرار جرم شده است."
کانوی از استراتژیست‌های کهنه‌کار حزب‌ جمهوریخواه است.
سایر اخبار این روزنامه
بزرگترین مرکز جمع‌آوری گاز ایران به بهره‌برداری رسید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر ژاپن: هیچ ملت آزاده ای مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد سخنگوی کاخ سفید هم رفتنی شد پوتین: روابط روسیه با آمریکا روز به روز بدتر و بدتر می‌شود "ساف"خواهان تحریم نشست منامه شد ضیافت نور راه باز است معاون رئیس جمهوری: وابستگی بودجه به نفت دو سوم کاهش یافته است جزئیات انفجار 2 نفتکش خارجی در دریای عمان حمایت کشورهای عضو سازمان شانگهای از برجام پوتین در دیدار با روحانی: مسکو مصمم به توسعه همکاری دوجانبه, منطقه ای و بین المللی با ایران است رئیس جمهور چین در دیدار با روحانی: پکن روابط با ایران را در مسیر راهبردی پیش خواهد برد انعقاد تفاهم‌نامه مترو با مجموعه نمایشگاه بین‌المللی برای راه‌اندازی مترو در این نمایشگاه جزئیات تردد در محدوده زوج یا فرد با شرکت 614 هزار داوطلب؛ پایان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها رئیس کل بانک مرکزی: بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر ژاپن: هیچ ملت آزاده ای مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد ضیافت نور رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر ژاپن: هیچ ملت آزاده ای مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد ضیافت نور رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر ژاپن: هیچ ملت آزاده ای مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد ضیافت نور رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر ژاپن: هیچ ملت آزاده ای مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد ضیافت نور رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر ژاپن: هیچ ملت آزاده ای مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد ضیافت نور