شائبه پول شویی در سریال «شهرزاد» جدی شد

قاضی دادگاه مسئولان سابق بانک سرمایه، درباره دو میلیارد تومانی که بابت سریال «شهرزاد» به احسان دلاویز متهم ردیف دوم این پرونده داده شده، تعبیر پول شویی به کار برده است.
به گزارش آی‌سینما، قاضی اسدا... مسعودی‌مقام دیروز در هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۳۱ نفر از متهمان بانک سرمایه خطاب به وکیل احسان دلاویز متهم ردیف دوم این پرونده گفته است: «از بیان برخی مسائل معذورم ولی می‌دانیم پول در ساخت فیلم شهرزاد بابت چه چیزی گرفته شده و در آینده مشخص می‌شود.» او در توضیح بیشتر گفت: «در هر جلسه می‌گوییم صداقت را رعایت کنید ولی شما طفره می‌روید و من صداقتی از شما ندیدم و می‌دانم پول‌هایی که گفتید، بابت چیست و کجا رفته و پول شویی پول‌ها سر از کجا درآورده است و در آینده مشخص می‌شود.» رئیس شعبه سوم ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی افزود: «آن چیزی که بیان می‌کنید ظاهر موضوع است ولی باطن آن به مسائل دیگر برمی‌گردد. شما طوری وانمود نکنید که اطلاع ندارید. (محمدهادی) رضوی دیروز مطالبی را در دادگاه بیان کرد ولی نمی‌خواهد برخی دیگر از مطالب را بیان کند.»
فخرالدین جعفرزاده وکیل احسان دلاویز گفت: «ما از این مطالب بی‌اطلاعیم. آن چه من اطلاع دارم ۱۱ فقره چک است که توسط خانم زهرا شریف کاظمی به مبلغ دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان صادر شده که این چک‌ها در وجه آقای قادری بوده است. البته بهتر بود این چک‌ها ردیابی می‌شد تا ببینید چه کسی آن‌ها را وصول کرده است.» این وکیل دادگستری افزود: «نماینده دادستان گفته بود که این چک‌ها ۱۳ دست چرخیده و به یک شرکت داده شده است. وقتی مواردی برای شما ابهام دارد، چرا خودتان رفع ابهام نکردید؟»
جعفرزاده افزود: «رضوی در جای دیگری گفته دو فقره چک از بانک مسکن داده‌ایم. در جلسه چهارم رضوی درباره دلاویز گفته که نمی‌داند قادری چه کاره است. در واقع بخشی از اظهارات علیه دلاویز به سخنان رضوی و بخشی به اظهارات دیگر متهمان برمی‌گردد. این مبلغ برای تبلیغات در سریال «شاهگوش» بوده و قرار بوده درصدی از آن مبلغ را دلاویز دریافت کند. البته اظهارات خانم شریف کاظمی با اظهارات دیگر متهمان و حتی خودش تناقض دارد.»