حمایت دادستانی و استانداری از سرمایه‌گذاری در مشهد

گروه جامعه

پس از کش و قوس های فراوان درباره پلمب بخش اقامتی پروژه طرق مشهد، روز گذشته معاون استاندار از حمایت جدی استاندار و دادستان مشهد از طرح های سرمایه گذاری مشروع در مشهد گفت و اعلام کرد که با هماهنگی استاندار و دادستان بخش های در حال انجام پروژه طرق که دارای مجوز دستگاه های مسئول است، با قوت ادامه پیدا می کند و آن قسمت از سرمایه گذاری هایی که نیاز به اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی دارد، بعد از هماهنگی لازم با این سازمان اجرا شود.
ادامه با قوت بخش های دارای مجوز پروژه طرق
آن طور که روابط عمومی استانداری خراسان رضوی منتشر کرده است، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در واکنش به خبر توقف فعالیت شرکت ثابت کیش، از حمایت جدی دادستان و استاندار از طرح های سرمایه گذاری مشروع خبر داد. دبیر شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در واکنش به خبر متوقف شدن طرح های شرکت ثابت کیش در مشهد گفت: این شورا متشکل از استاندار و دستگاه های نظارتی، قضایی و حاکمیتی استان با جدیت از طرح های مشروع سرمایه گذاری حمایت می کند. علی رسولیان افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده بین استاندار و دادستان مقرر شد شرکت ثابت کیش آن قسمت از سرمایه گذاری هایی را که نیاز به اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد، بعد از هماهنگی لازم با این سازمان اجرا کند و دیگر پروژه های در حال انجام که مجوز دستگاه های مسئول را دارد، با قوت ادامه پیدا کند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان این که مجموع سرمایه گذاری های شرکت ثابت کیش در مشهد حدود 2 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: فعالیت های این شرکت در چارچوب مجوزهای قانونی مورد حمایت است و در همین زمینه اعلام آمادگی می کنیم هر جا مشکلی در خصوص فعالیت های سرمایه گذاری وجود داشته باشد با حضور دستگاه های مسئول برطرف خواهد شد.


مراجعه نمایندگان سرمایه‌گذار به اداره کل میراث فرهنگی استان
همچنین معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از مراجعه نمایندگان سرمایه‌گذار پروژه طرق و آغاز فرایند اخذ موافقت اصولی گردشگری خبر داد. احمد دیناری در گفت‌و‌گو با فارس گفت: طی نشدن فرایندهای قانونی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و هتل‌داری سبب پلمب، مهر و موم و توقف ساخت پروژه گردشگری طرق شد.
وی ادامه داد: پس از اطلاع و مکاتبات مرجع قضایی با این اداره کل مبنی بر عدم اخذ مجوز برای ساخت پروژه گردشگری طرق، به شهرداری مشهد اعلام کردیم که برای بخش تجاری ساختمان اصلی این پروژه پروانه ساخت توسط شهرداری مشهد صادر شده، اما صدور پروانه تأسیس و راه‌اندازی بخش اقامتی منوط به مجوز اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی است. وی با بیان این که در کمیسیون ماده 5 با ساخت پروژه با کاربری اقامتی در مشهد بدون اعلام درخواست از معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی موافقت شده است، تاکید کرد: متولی صدور مجوز برای اجرای پروژه‌های گردشگری و اقامتی اداره کل میراث فرهنگی استان است و طبق فرایند قانونی، سرمایه‌گذار این پروژه قبل از هر اقدامی باید به میراث فرهنگی مراجعه و پس از دریافت موافقت اصولی اقدام به استعلام از شهرداری می‌کرد.معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گفت: نمایندگان سرمایه‌گذار امروز (چهارشنبه) به این اداره کل مراجعه و کارشناس فنی پروژه را معرفی کردند، راهنمایی‌های لازم برای اخذ مجوز انجام شد که در صورت تداوم این تعامل، طی مدت یک ماه موفق به اخذ مجوز گردشگری می‌شوند. وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار در نخستین گام باید در سامانه الکترونیکی براساس مصادیق تأسیسات گردشگری که در ۱۶ بند تعریف شده است، نوع تأسیسات گردشگری را انتخاب کند و در مرحله بعد بارگذاری مدارک و مستندات درخواستی در سامانه را انجام دهد و سپس در صورت برخورداری از شرایط لازم، موافقت اصولی برای متقاضی صادر می‌شود.
سرمایه گذار پروژه طرق سابقه خوبی در گردشگری دارد
دیناری گفت: سرمایه‌گذار پروژه طرق، سابقه خوبی در گردشگری و هتل‌داری دارد و روال ما هم در برخورد با سرمایه‌گذاران ضمن در نظر گرفتن ضوابط و مقررات موجود، تعامل و همکاری برای رونق گردشگری این شهر و استان است.