وزیران خارجه آلمان و سوئد تاکید کردند نابودی برجام به نفع هیچ‌کس نیست

وزیران امورخارجه آلمان و سوئد با ابراز نگرانی درباره وضعیت پیرامون برجام تاکید کردند که نابودی این توافق به نفع هیچ‌کس نیست.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارگوت والستروم وزیر امور خارجه سوئد طی سخنانی در یک نشست خلع سلاح هسته‌ای در استکهلم اقدام واشنگتن در خروج از توافق هسته‌ای سال 2015 میلادی را بسیار غیر سازنده توصیف کرد و گفت که این کار نه تنها توافق هسته‌ای با ایران، بلکه اعتبار قدرت‌های جهانی در مذاکره با کره شمالی را در معرض تهدید قرار داده است.
رئیس جمهور آمریکا که از زمان روی کار آمدنش به‌طور مرتب توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 را مورد انتقاد قرار می‌داد سرانجام بطور یک‌جانبه از آن خارج شد. اقدامی که با مخالفت بسیاری از کشورها به‌ویژه اروپا مواجه شد.
اتحادیه اروپا و طرف‌های اروپایی توافق در طول یک سال گذشته تلاش کرده‌اند راهی برای حفظ آن بیابند که هدف آن محدودیت برنامه هسته‌ای تهران در ازای رفع تحریم‌های ایران بوده است.


هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان که هفته جاری برای رایزنی درباره توافق هسته‌ای به ایران سفر کرده بود، در این نشست با ابراز نگرانی درباره احتمال نابودی این توافق گفت که چنین اتفاقی نه به نفع ایران و نه به نفع اروپا است.
ماس افزود: اگر ایران بخواهد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شود با انزوای بین‌المللی روبرو خواهد شد و به نقطه پیش از توافق هسته‌ای باز خواهد گشت که شامل تمام تحریم‌ها خواهد بود. این، نمی‌تواند به نفع ایران باشد.
وی همچنین با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس و واهی غرب و آمریکا درباره برنامه هسته‌ای کشورمان گفت که بدون برجام هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند با اطمینان بگوید که ایران توسعه یک سلاح هسته‌ای را از سر نخواهد گرفت.
ماس و والستروم پس از برگزاری نشست یک روزه درباره تسلیحات هسته‌ای و در آستانه پنجاهمین سالگرد معاهده تاریخی تسلیحات هسته‌ای که در سال 1970 میلادی اجرایی شد، این اظهارات را بیان کرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه ایران در تولید سوزن ریل قطار به خودکفایی رسید استانداران گلستان و کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند رونمایی از 10 سامانه فوق پیشرفته نظامی در اصفهان نگرانی مردم مصر از تسهیل اعطای تابعیت این کشور به صهیونیستها ترامپ دستور اعزام هزاران نیرو به چهار کشور عربی را صادر کرد درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع ترامپ و بایدن بار دیگر به جان هم افتادند در پیامی رهبر انقلاب درگذشت آیت‌الله محقق کابلی را تسلیت گفتند تحلیل سیاسی هفته رئیس مجلس مطرح کرد: حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران بیانگر رویکرد عقلایی ایران در حل مسائل بین المللی دکتر عراقچی: تحریم‌های اقتصادی آمریکا امنیت منطقه را هدف قرار داده است در مراسم اولین سالگرد ارتحال، با حضور شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی صورت گرفت تجلیل از شخصیت و مقام علمی و معنوی دکتر احمد احمدی وزیران خارجه آلمان و سوئد تاکید کردند نابودی برجام به نفع هیچ‌کس نیست رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: تحریم‌ها و فشارهای آمریکا علیه ایران، ظرفیت خود را از دست داده است پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه