ترامپ دستور اعزام هزاران نیرو به چهار کشور عربی را صادر کرد

کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره به منظور مقابله با آنچه که "عملیات علیه داعش" خوانده؛ دستور اعزام هزاران نیرو به کشورهای عربی منطقه خاورمیانه را صادر کرده است.
تارنمای «تله ریپورت/ Tellereport» که به انتشار اخبار بین‌المللی می‌پردازد به نقل از کاخ سفید گزارش داد: ترامپ به هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اطلاع داده که تعدادی محدود نیروی نظامی به یمن و سوریه می‌فرستد تا عملیات ضد القاعده و داعش را در این کشور‌ها برعهده بگیرند.
براساس این نامه، نیروهای آمریکایی در یمن عملیات علیه القاعده را در شبه جزیره عرب انجام خواهند داد. نیروهای اعزامی به سوریه نیز عملیات علیه داعش به ویژه در مشارکت با نیروهای کُرد را عهده‌دار خواهند بود.
ترامپ در این نامه گفته است که عملیات علیه تهدیدهای تروریستی مداوم در سوریه و عراق ادامه دارد.


ترامپ همچنین اعلام کرده است که حدود 60 نیروی نظامی به درخواست دولت لبنان در این کشور مستقر می‌شوند تا قابلیت‌های مبارزه با تروریسم دولت لبنان را تقویت کنند.
براساس این گزارش، ترامپ همچنین به کنگره گفته که حدود 2 هزار و 900 نیروی نظامی آمریکا به درخواست مقام‌های اردنی و به منظور حمایت از تلاش‌های این کشور در مقابله با داعش و تقویت امنیت اردن و کمک به ثبات منطقه به اردن گسیل شده‌اند.
ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود در راستای اقدامات پیشگیرانه 1500 نیرو به منطقه اعزام می‌کند. رئیس جمهوری آمریکا همچنین در پاسخ به گمانه زنی‌های رسانه‌های خارجی درباره اعزام 1200 نیرو به خاورمیانه، آن را جعلی خواند و گفت چنین طرحی وجود ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه ایران در تولید سوزن ریل قطار به خودکفایی رسید استانداران گلستان و کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند رونمایی از 10 سامانه فوق پیشرفته نظامی در اصفهان نگرانی مردم مصر از تسهیل اعطای تابعیت این کشور به صهیونیستها ترامپ دستور اعزام هزاران نیرو به چهار کشور عربی را صادر کرد درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع ترامپ و بایدن بار دیگر به جان هم افتادند در پیامی رهبر انقلاب درگذشت آیت‌الله محقق کابلی را تسلیت گفتند تحلیل سیاسی هفته رئیس مجلس مطرح کرد: حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران بیانگر رویکرد عقلایی ایران در حل مسائل بین المللی دکتر عراقچی: تحریم‌های اقتصادی آمریکا امنیت منطقه را هدف قرار داده است در مراسم اولین سالگرد ارتحال، با حضور شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی صورت گرفت تجلیل از شخصیت و مقام علمی و معنوی دکتر احمد احمدی وزیران خارجه آلمان و سوئد تاکید کردند نابودی برجام به نفع هیچ‌کس نیست رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: تحریم‌ها و فشارهای آمریکا علیه ایران، ظرفیت خود را از دست داده است پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه