شکست‌‌ناپذیرها

دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و کره‌ جنوبی از ساعت ۱۵:۳۰ دیروز در ورزشگاه جام جهانی سئول آغاز شد که ریوجی ساتو از ژاپن قضاوت آن را برعهده داشت. مارک ویلموتس از علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، رامین رضائیان و مهدی طارمی در ترکیب اصلی خود بهره برد. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه که دو تیم سعی در شناخت و محک زدن یکدیگر داشتند، موقعیت خطرناکی در دقیقه ۱۵ روی دروازه ایران ایجاد شد که ضربه سر کیم مین جائه با واکنش بیرانوند همراه شد. در دقیقه ۱۸، یک و دو طارمی و جهانبخش، موقعیت خوبی را برای طارمی به وجود آورد که شوت او از مقابل محوطه جریمه قدرت زیادی نداشت و جو هیون وو دروازه بان کره توپ را کنترل کرد. در دقیقه 20 شوت پای چپ ترابی با اختلاف کمی از کنار دروازه کره‌ جنوبی به بیرون رفت. در دقیقه ۲۳، هوانگ این بوئم با دریبل پورعلی گنجی مقابل دروازه ایران صاحب موقعیت گل شد که ضربه او را بیرانوند با واکنشی عالی به کرنر فرستاد. در دقیقه ۲۵ توپ‌ربایی ابراهیمی و پاس طارمی به جهانبخش، با شوت مهاجم برایتون همراه شد اما هیون در دوضرب ضربه جهانبخش را مهار کرد. انصاری فرد با پاس خوب خود در دقیقه ۳۰، طارمی را در موقعیت گلزنی قرار داد که او توسط مدافع حریف سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
در دقیقه ۳۷ کره جنوبی از لاک دفاعی خارج شد و می‌توانست دروازه بیرانوند را باز کند که با واکنش خوب دروازه‌بان ایران ناکام ماند. در دقیقه ۴۱، شوت سون هیونگ مین کاپیتان نام آشنای کره که در تاتنهام بازی می‌کند نیز با واکنش خوب بیرانوند همراه شد و توپ به کرنر رفت. دو دقیقه بعد هیونگ مین تا آستانه فروریختن دروازه ایران پیش رفت اما توپ به تیر دروازه بیرانوند خورد و نیمه نخست بدون گل خاتمه یافت.
نیمه دوم با یک تغییر در ترکیب ایران شروع شد و احمد نوراللهی جای جهانبخش را گرفت. حرکت تکنیکی ترابی و پاس او به نوراللهی در دقیقه 55، با شوت تماشایی این بازیکن از پشت محوطه جریمه همراه شد که این بار تیر دروازه کره جنوبی به لرزه در آمد. کره جنوبی در دقیقه 58 به گل رسید. پاس بلند از زمین کره با ناهماهنگی محمدی و پورعلی‌گنجی فرصت گلزنی را در اختیار هوانگ اوی‌جو قرار داد. این بازیکن توانست بعد از تک به تک شدن با بیرانوند، با ضربه چیپ زیبا دروازه ایران را باز کند. این گل باعث شد تا کره‌ای‌ها که آخرین بار در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2011 قطر دروازه ایران را باز کرده بودند، بعد از 8 سال و
4 ماه و 20 روز مقابل ایران به گل برسند. البته برتری کره ای‌ها چند دقیقه بیشتر دوام نداشت. ارسال کرنر رضاییان از سمت راست زمین در دقیقه 62 پایه گذار گل تساوی شد. در این صحنه هیون وو خروج بی‌ثمری داشت و توپ بعد از برخورد به بدن مرتضی پورعلی‌گنجی و پای کیم یونگ‌وون وارد دروازه میزبان شد. بلافاصله پس از این گل، ترابی از زمین خارج شد و وحید امیری جای او را در سمت چپ میانه زمین ایران گرفت. بازی در این دقایق به تعادل کشیده شد تا اینکه در 10 دقیقه پایانی ویلموتس دست به 3 تعویض زد؛ سعید عزت‌اللهی جایگزین حاج‌صفی، علی علیپور به جای انصاری‌فرد و مسعود شجاعی به جای طارمی به میدان رفتند. در دقیقه 92 کره جنوبی ضدحمله سریعی تدارک دید اما شوت فنی هیونگ مین از پشت محوطه جریمه را بیرانوند بخوبی دفع کرد تا این بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد و کره جنوبی همچنان در حسرت پیروزی برابر ایران باقی بماند؛ یوزها چه با کی‌روش و چه با ویلموتس مقابل کره‌ای‌ها شکست ناپذیر هستند.


ویلموتس: به روند بازی‌های تهاجمی ادامه می‌دهیم
مارک ویلموتس در نشست خبری پس از بازی مقابل کره جنوبی گفت:«شاهد مسابقه‌ای دوستانه اما در سطح بسیار بالا بودیم. هر دو تیم قدرت زیادی از خود نشان دادند. فکر می‌کنم تماشاگران از تماشای این مسابقه که فرصت‌های زیادی را به همراه داشت، راضی باشند.» سرمربی تیم ملی ادامه داد: «در حال حاضر چند هفته است لیگ ایران تعطیل شده اما لیگ کره جریان دارد. با وجود این بازیکنان ایران در این مسابقه توانستند نمایش بسیار خوبی داشته باشند. آنها در این بازی جنگنده ظاهر شدند. تیم ما به روند بازی‌‌های تهاجمی خود ادامه خواهد داد. تیم ایران یک‌مجموعه کامل است و همه نفرات تأثیرگذار هستند.»