بازگشت نزار زاکا به لبنان با وساطت سیدحسن نصرالله انجام شد آزادی زاکا برمحور حسن‌نیت و نزدیکی ملت‌ها

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ کشور سومی در آزادی زاکا نقش نداشت و این اقدام صرفا بنا بر درخواست میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان و وساطت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام گرفت.
به گزارش ایلنا، کیوان خسروی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العهد» لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران ‌نزار زاکا‌، شهروند لبنانی تحت بازداشت در ایران را در چارچوب همکاری دو جانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت آزاد کرد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد تابعیت آمریکایی ‌نزار زاکا‌ و احتمال ایفای نقش کشور سومی در آزادی او تصریح کرد: هیچ کشور سومی در آزادی زاکا نقش نداشت و این اقدام صرفا بنا بر درخواست ‌میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و وساطت ‌سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام گرفت.
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به نقش سید‌حسن نصرالله در اتخاذ این تصمیم گفت: باتوجه به نقش مهم و موثر میشل عون در حمایت از جریان مقاومت در لبنان به درخواست وی پاسخ مثبت داده شد.
کیوان خسروی خاطر نشان کرد: برخوردی که طی مدت بازداشت در تهران با ‌نزار زاکا‌ صورت گرفت به طور کامل با معیارهای قانونی و رعایت حقوق قضائی و انسانی محکومان مطابق بود و حتی خدمات و تسهیلاتی که به او ارائه شد، بیشتر از خدماتی بود که به دیگر زندانیان ارائه می‌شد. گفتنی است براساس مستندات دستگاه امنیتی ایران، نزار زاکا با دستگاه اطلاعات آمریکا علیه جمهوری اسلامی همکاری داشته و از این رو به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.
سایر اخبار این روزنامه
بازگشت نزار زاکا به لبنان با وساطت سیدحسن نصرالله انجام شد آزادی زاکا برمحور حسن‌نیت و نزدیکی ملت‌ها ژوبین صفاری عواقب یک انحصارطلبی خطرناک آیا عملکرد جریان‌های سیاسی باعث رشد دوباره عوام‌گرایی می‌شود؟ خطر پوپولیسم بیخ گوش انتخابات پس از وزیر خارجه آلمان، نخست وزیر ژاپن امروز به تهران می‌آید مسابقه میانجی‌گری غرب و شرق «ابتکار» از تلاش برای بازگرداندن اعتماد عمومی به مسئولان و شفاف‌سازی از اموال‌شان گزارش می‌دهد ‌نگرانی‌ها از کاهش تراز آبی دریاچه ارومیه پس از تولد دوباره آن به واسطه سیلاب‌ها شدت گرفته است برخی از گالری‌‌های هنری هفته آتی تهران مرور شد هفته گرم هنرهای تجسمی «ابتکار» از بازار فروش موی سر در ایران گزارش می‌دهد دو تار مو دارم، می‌خری؟ برخی در اروپا علاقه‌مند به نقض برجام از سوی ایران هستند «ابتکار» دغدغه اتحادیه‌ قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌داران سنتی را بررسی می‌کند چوب قوانین لای چرخ قهوه‌خانه‌ها، اقدامات رئیس اتحادیه در رفع موانع شینزو آبه؛ مفسر تفاهم تاریخ در ترکیه: به مثابه دانش یا رهیافت توسعه