گمانه ها ازپایان کار طلاگرام و هاتگرام

 گروه اجتماعی-  یک ماه پس از این که گوگل دو اپلیکیشن تقریبا محبوب ایرانی ها هاتگرام و طلاگرام را از دستگاه های اندروید ایرانی ها حذف کرد ، حالا خبر رسیده است که پایان خرداد فعالیت این دو پیام رسان به طور کل متوقف خواهد شد. این خبر را  خبرگزاری جماران دیروز منتشر کرده است و تا لحظه تنظیم این خبر (عصرسه شنبه)  منابع رسمی درباره این خبر اظهارنظری نکرده اند.
ریزش شدید کاربران پس از دستبرد گوگل
در این خبر آمده است: «پس از حذف این دو پیام رسان از گوشی‌های تلفن همراه، کاربران چند ده میلیونی این دو پوسته، ریزش شدیدی داشته است. سرانجام سایر پوسته‌های غیررسمی تلگرام مشخص نیست. آیا حکم قضایی برای انسداد سایر پوسته‌ها نیز صادر خواهد شد؟ »
فیرزآبادی وعده خبر خوب داده بود


این خبر در حالی دیروز منتشر شده است که 17 اردیبهشت گذشته فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره وضعیت تلگرام های فارسی پس از حذف از دستگاه های اندروید توسط گوگل گفته بود: خبرهای خوبی وجود دارد و به خصوص فشاری که آمریکایی‌ها وارد می‌کنند باعث شده که سرعت بگیرند و به زودی اعلام می‌کنند که این استقلال اتفاق می‌افتد.
نیاز 250 میلیاردی برای مستقل شدن
وی همچنین اعلام کرده بود که مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای مستقل شدن این دو پیام رسان وجود دارد .
درباره آینده پیام‌رسان‌ها امیدوارتر هستیم
فیروزآبادی ضمن مخالفت با ادعای شکست خوردن پیام‌رسان‌های بومی تاکید کرده بود که روند سرعت پیشرفت آن ها سریع‌تر خواهد شد: « سرعت تحولات ما در رشد پیام‌رسان‌های داخلی کمتر از سرعت رشد پیام‌رسان‌های خارجی در کشور خودشان نبوده است. البته ما تصوری داشتیم و مردم و مسئولان انتظار داشتند که ظرف شش ماه یا یک سال به خودکفایی برسیم اما این موضوع زمان برده است. البته من امیدوار به آینده هستم که به زودی با رشد پیام‌رسان‌های داخلی، مردم چشمی به پیام‌رسان‌های خارجی نداشته باشند.»