ماجرای راننده اسنپ و مسافر بی حجاب

گروه اجتماعی- ماجرا از آن جاشروع می شود که خانم مسافر وقتی با تذکر راننده اسنپ برای رعایت حجاب مواجه می شود، حاضر به رعایت آن نمی شود ضمن این که به تذکر راننده اعتراض می کند. راننده که سعید عابد نام دارد این طور روایت می کند: «تا به حال حدود دو هزار مسافر در این تاکسی اینترنتی سوار کرده ام که شاید پنج تا 100 نفر خانم های بدون حجاب بوده اند. من بر حسب وظیفه ام نهی از منکر کرده ام وبرخی که احساس می کنم ممکن است رعایت نکنند به آن ها می گویم چون پلیس جریمه ام می کند «لطفا حجابتان را رعایت کنید» و جالب است غیر از این مورد بدون استثنا همه آن خانم ها رعایت و حتی برخی از آن ها عذرخواهی هم می کردند البته من هم از آن ها به دلیل توجه شان به خواسته ام تشکر می کنم.»
اقدام خانم بدحجاب در فضای مجازی
اما ماجرا به این جا ختم نمی شود و خانم بدحجاب پس از پیاده شدن از تاکسی آقای عابد، عکس پروفایل این راننده را در توئیتر منتشر می کند و می نویسد: «راننده اسنپ که وسط بزرگراه به خاطر بدحجابی پیاده ام کرد ایشونه. جواب اسنپ: پیگیری می کنیم.» در پی پست این خانم در توئیتر، ابتدا سهیل کریمی از مستندسازان مطرح، این ماجرا را در توئیتر بازنشر کرد و نوشت: «راننده‌ اسنپ، پس از آن‌که دختر هتاک و بدحجاب به تذکرش برای رعایت قانون اعتنا نکرد از او می‌خواهد پیاده شود، چون پلیس جریمه‌اش خواهد کرد. دختر ضمن انتشار عکس وی و شکستن حریم خصوصی از اسنپ خواسته او را اخراج کند. اگر اسنپ از سعیدعابد تقدیر نکند پویش تحریم اسنپ راه می‌اندازیم.» با بازنشر این پیام سهیل کریمی، تعداد زیادی از کاربران در فضای مجازی ضمن تقدیر از سعید عابد، هشتگ های «سعید_عابد » و « راننده_شریف» را راه انداختند و از اسنپ خواستند که از این راننده تقدیر کند. صبح دیروز نیز آقای عابد در شبکه 3 سیما حاضر شد و ماجرا را شرح داد. به نظرم صحبت های آقای عابد نجیبانه و به دور از کینه بود. ای کاش همه، حقوق جامعه و یکدیگر را محترم بشماریم.
   خبر مرتبط
واکنش سخنگوی قوه قضاییه  

سخنگوی قوه قضاییه نیز  به این ماجرا  واکنش نشان داد و گفت: تا این لحظه (عصر یک شنبه) هر آن چه منتشر شده در فضای مجازی بوده و گزارش‌هایی که در این فضا منتشر شده از سوی راننده به صورت شفاف بیان نشده که آیا گردانندگان اسنپ وی را حذف کرده اند و همچنین محدودیتی در این باره اعلام نشده است. اسماعیلی به فارس گفت: ‌باید ماهیت قصه روشن شود که دقیقا ماجرا چه بوده و پس از آن در اسنپ در خصوص حادثه چه رخ داده است و همچنین درباره موضوعی که متولیان اسنپ چه تصمیمی برای راننده گرفته‌اند. وی ادامه داد: هنوز اطلاع دقیقی به دست ما نرسیده است تا متناسب با آن اظهارنظر کنیم.