وزیر احمدی‌نژاد و رفتارهای احمدی‌نژادی !

 کمتر از یک روز پس از انتشار مصاحبه وزیر نفت و اظهارات او در خصوص فعال شدن توپخانه جریانات خاص علیه وزارت نفت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد اولین فردی بود که تلاش کرد به آخرین مواضع زنگنه پاسخ دهد. در این بین اما کارنابلدی سیدمحمد حسینی باعث شد که او در میان تمام موضوعات طرح شده در گفت و گوی زنگنه با خبرگزاری خانه ملت به سراغ آن دسته از موضوعات برود که یا اطلاعات او در موردها آنها ناقص است و یا اصولاً  صلاحیت اظهار نظر در آن موارد را ندارد؛ دقیقا همانطور که رئیسش محمود احمدی‌نژاد همواره در حیطه‌هایی وارد می‌شود که کمترین اطلاع و شایستگی اظهار نظر در آن حوزه‌ها ندارد.
سید محمد حسینی در مورد سخنان وزیر نفت در مورد افشای ماهیت فشارها به او در پرونده کرسنت نوشته است: «بسم‌الله صبر نکنید تا ناچار شوید، این گوی و این میدان بفرمایید تا اگر درباره نقش خود، همفکران دولتی و همپالکی‌های سیاسی، حافظه‌تان یاری نکرد دیگران روشنگری را کامل کنند.» پرسش اول از آقای وزیر فرهنگ اسبق به نوع ادبیات بکار رفته در کلام ایشان است. این نوعِ بیان و استفاده از کلمات ناشایست چه سنخیتی با حوزه فعالیت ایشان دارد؟ پرسش بعد آنکه چرا این اظهارات زنگنه در مورد افشای پشت پرده کرسنت باعث برافروختگی آقای حسینی شده است؟ چه ارتباطی میان این میزان عصبانیت و تلاش‌های رسانه‌ای جریان دلواپس بر روی پرونده کرسنت برای استفاده سیاسی از آن وجود دارد؟ اطلاعات غلط مربوط به محکومیت قطعی ایران در پرونده کرسنت، که از دو سال پیش به نفع طرف اماراتی رسانه‌ای می‌شد توسط چه فرد یا افرادی در اختیار این رسانه‌ها قرار می‌گرفت؟ آیا آقای حسینی به عنوان یکی از چهره‌های محوری جریان مخالف دولت، با سابقه فعالیت در حوزه فرهنگ و رسانه از این ماجرا مطلع است؟ 
نکته مهم دیگر در بیان وزیر فرهنگ دولت دهم به موضوع قرارداد با توتال در فاز یازده پارس جنوبی باز می‌گردد. واقعاً آقای حسینی تا چه میزان خود را صاحب صلاحیت کارشناسی برای اظهار نظر در این خصوص می‌داند؟ آیا آقای حسینی از ماهیت قرارداد با شرکت توتال و اقداماتی که قرار بود توسط این شرکت در فاز یازده انجام پذیرد آگاه است؟
 آیا ایشان در مورد جلسات مشترک میان دو طرف ایرانی و قطری ماه‌ها پیش از عقد قرارداد با توتال و تبادل اطلاعات فنی میان طرفین، که اقدامی معمول بوده، آگاه است؟ پس از کدام اطلاعات سخن می‌گوید؟ اصولا آیا ایشان از کارنامه دولتی که خود یکی از اعضای آن بود در توسعه فازهای پارس جنوبی خبر دارد؟ قطعا اینگونه نیست. همه ما علاقمندیم که افراد با هر سابقه سیاسی و اجتماعی تنها در مورد موضوعاتی با قطعیت اظهار نظر کنند که دارای دانش کارشناسی در آنها هستند.
حال که کار به پرسش در مورد کارنامه وزیر نفت فعلی توسط وزیر فرهنگ دولت دهم کشیده خوب است که ایشان هم در مورد نحوه ورود یکی از کارگردانان سینمای غیر اخلاقی به هیات داوران جشنواره فجر و اعطای مجوز ساخت فیلم میلیاردی لاله به این کارگردان در دوران وزارت خود توضیح دهند.