با پول معلمان پورشه و مازراتی نخریده‌ام

ششمین جلسه رسیدگی
به پرونده‌محمدهادی رضوی:
با پول معلمان پورشه و مازراتی نخریده‌ام
روز گذشته جلسه استماع سخنان محمدهادی رضوی برگزار شد. سیدهادی رضوی گفت: آقای قهرمانی (نماینده دادستان) در جلسات قبل عنوان کردند که من با پول معلمان پورشه و مازراتی خریده‌ام، این در حالی است که در سال ۸۴ ماشینم بی‌ام‌و سری ۷ بوده است و در سال ۹۰ پورشه داشتم که اسناد آن موجود است. رضوی پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: در ابتدای جلسه از قاضی مسعودی‌مقام به خاطر سعه صدرشان تشکر می‌کنم که در جلسات گذشته صحبت‌ها را به خوبی گوش کردند. امروز نیز تمنا دارم به واسطه اینکه نماینده دادستان در جلسات گذشته مطالبی را گفته بود، اجازه فرمایید صحبت‌های خود را ارائه دهم. همچنین از اهالی رسانه تمنا دارم امروز برای رضای خدا تیتر نزنند و حرف‌های من را عیناً منتقل کنند. وی خطاب به قاضی مسعودی‌مقام گفت: باید در این جلسه مستندات را ارائه می‌کردیم در نتیجه چند روز فهرست‌بندی را از مستندات خود انجام دادیم. قاضی مسعودی‌مقام در پاسخ گفت: شما مستندات را به دادگاه ارائه دهید و ما تک به تک آن را بررسی می‌کنیم. رضوی ادامه داد: بنده از آقایان علی‌محمدی و قهرمانی تشکر می‌کنم چرا که باعث شدند من سیستم بانکی کشور را بیشتر تشریح کنم در نتیجه خوشحالم که شما باعث شدید مراحلی از دفاعیات بنده آشکارتر شود.


چشم‌ها و درست کردن ابرو!
رضوی در ادامه دفاعیات خود بیان کرد: در کیفرخواست آمده است که من از ۲۰ درصد بیشتر تسهیلات گرفته‌ام و مدیران با من همکاری کرده‌اند در حالی که من بیش از ۲۰ درصد نگرفته‌ام و بانک بیش از این میزان نمی‌تواند تسهیلات بدهد. آقای علی‌محمدی توضیحاتی داد اما می‌خواست ابرو را درست کند، چشم را کور کرد. من ملک خود را به دادگاه ارائه کرده‌ام. آقای علی‌محمدی گفته سه کارشناس را به کانون وکلا معرفی کرده‌ام. چطور می‌شود ملکی که نماینده خود آن را ۵۰ میلیارد قیمت‌گذاری کرده ۲۰ میلیارد شود؟ وی افزود: من ماده ۱۸۶ را داشته‌ام و اظهارنامه‌هایم به نام شده است و اولین بار در جلسه دادگاه اعلام کردم اظهارنامه سال ۹۵ را آقایان خانی یا باقری تایید نکرده است بلکه آقای پویان شاد امضا کرده است و این‌ها قابل توجه آقای علی‌محمدی نمره ۲۰ کلاس آقای‌خانی است. من ماده ۱۸۶ را داشتم که اول گفتند نیست در حالی که صراحتا می‌گویم صورت‌های مالی را ارائه کرده‌ام و طبق این صورت‌های مالی اجازه اخذ تسهیلات داده شده در حالیکه هیچ کدام در قراردادها نیست. چرا من باید زودتر به دادگاه بیایم؟
مرد بودن و پای کار ایستادن
این متهم بیان کرد: در صورت‌های مالی سال ۹۷ صراحتا مطالبی آوردم که نشان می‌دهد موسسات دیگری هم مانند من صورت حساب مالی داشتند. من در صورتجلسه سال ۹۴ بدهکار هستم اما در سال ۹۵ بدهی ندارم. آقایان گفتند پول معلم‌ها را خورده‌ای. قابل توجه معتقدان به حیف و میل شدن اموال، از ۸۰ میلیارد تومان ۲۲ میلیارد پرداخت شده است. در مورد پول معلمان اگر صندوق غارت شده است چطور پول فرهنگیان بازنشسته را پرداخت کرده‌اید؟ این چه غارتی است که از سویی سرمایه‌گذاری بزرگ برای آینده می‌کنند؟ رضوی ادامه داد: سرمایه‌گذاری ما اصلا پول فرهنگیان نیست. من در مشارکت مدنی فعال بوده‌ام که مدارک آن را ارائه کرده‌ام. مبالغ مستقیما به حساب من وارد می‌شد زیرا کار من به صورت عام بازرگانی بود و مدیران گردن هم می‌اندازند. مرد باشید و پای کار خود بایستید.
خنده مرغ پخته
متهم رضوی گفت: آقای قاضی من دو قرارداد سری نشان‌تان می‌دهم و معذورم که نمی‌توانم در مورد آن به رسانه‌ها بگویم و اینکه نمی‌توانم اعلام کنم دلیل خاصی دارد. وی در مورد ضمانت‌نامه‌ها و موضوع اداره دام گفت: از مدیران بانک سوال دارم، آقای پویان‌مهر آیا در این رابطه قرارداد را بنده وسط کار عوض کردم؟ شرکت دام به بانک سرمایه صراحتا نامه زده که ضمانت‌نامه انجام تعهد می‌خواهد لذا بعد از تایید شما به من ابلاغ شده است و شما با شرکت دام در تماس بوده‌اید. شما بودید که ضمانت‌نامه انجام تعهد صادر کردید. اگر من نامه را جعل کرده‌ام بگویید. متهم رضوی گفت: اگر قراردادی وجود نداشت، باید به شرکت دام اعلام می‌کردید. مرغ پخته هم از این حرف‌ها خنده‌اش می‌گیرد. متهم حین ارائه دفاعیات دررابطه با ضمانت‌نامه‌ها و شرکت دام چندین مرتبه نزد قاضی رفت و مستندات موجود را ارائه داد. متهم رضوی گفت: آقای قهرمانی در جلسات قبل عنوان کردند که بنده با پول معلمان پورشه و مازراتی خریده‌ام. این در حالی است که در سال ۸۴ ماشینم بی‌ام و سری۷ بوده است و در سال ۹۰ پورشه داشتم. رضوی تاکید کرد: ملک من ۷۱ میلیارد تومان در زمان تهاتر ارزش داشته است. آیا دادسرای جرائم پولی و بانکی را من خریده‌ام که دخل و تصرفی در کارشناسی‌ها شده باشد؟ متهم گفت: آقای قهرمانی عیش و نوش مصداق دارد. می‌گویید در سریال شهرزاد پولشویی شده است. من از آقای امامی 5/8 میلیارد طلب دارم و امامی سر باز زده و این پول را نداده است. در آگاهی گفتند بنویس که از امامی طلب ندارم. بنده در دادسرای انتظامی قضات از آقای شابختی شکایت کردم، خواهش می‌کنم به این موضوع هم توجه شود. وی افزود: نماینده دادستان بیان کردند که می‌خواستند سس بهروز بدهند و نشده است. در این رابطه باید بگویم آقای فرزان از آقای فروتن کارخانه‌ای به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان خریدند و می‌خواستند به من بفروشند لذا اصلا تهاتر نبوده و من رشوه‌ای ندادم که بخواهم در موردش مواخذه شوم.
تسهیلات بابت شهرزاد
متهم با تاکید براینکه پول کثیف که می‌گویند به سینما آمده است در این رابطه صحیح نیست، گفت: قرارداد شهرزاد مربوط به سال ۹۲ بوده و قادری یک پادو برای امامی بوده است. من ۸۰ میلیارد تومان منهای ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات گرفتم که ۸ میلیارد آن را بابت شهرزاد دادم. رضوی گفت: آقای قاضی به‌رغم سوال‌هایی که از بنده می‌پرسید و من را به چالش می‌کشید سپاسگزارم.
ردیابی پول‌ها
نماینده دادستان ضمن انتقاد از مدیران آموزش و پرورش و وزیر وقت آن زمان که به موجب نامه‌ای قصد داشت جلوی ادامه رسیدگی به پرونده را بگیرد، گفت: مدیران عامل صندوق ذخیره بزرگترین اقدام را در چینش بانک سرمایه انجام دادند. زمانی که قندالی وارد بانک شد، با ارائه طرحی خیانت بزرگی صورت گرفت، قرار شد وامی با ۸۰ درصد و با سود 5/4 درصد بدهند، آقای نیکدل باید به این موارد پاسخ دهد. قهرمانی خطاب به رضوی بیان کرد: شما می‌گویید کار بازرگانی انجام می‌دهید اما ما بر اساس ردیابی صحبت می‌کنیم. ردیابی‌ها نشان می‌دهد پول‌ها را چه کرده‌اید.
مسافرت با خانم شریف کاظمی
قهرمانی افزود: آقای رضوی گفتند در پروژه شهرزاد برای امامی حق‌المشاوره پرداخت کرده‌اید، چرا نگفتید بابت شهرزاد بوده است؟ در حالی که پول‌های شهرزاد مستقیم به شرکت رشد قشم امامی واریز و تزریق شده است پس نمی‌تواند اعلام کند بابت شهرزاد بوده است. اگر برای شهرزاد بود چرا در وجه قادری و چرا با عنوان حق‌المشاوره بوده است؟ نماینده دادستان در ادامه توضیحات خود در رابطه با خانم شریف کاظمی بیان کرد: در جلسه‌ای به اروپا گردی شما با این خانم اشاره شد. هرگز نخواستم اصرار بر روابط غیراخلاقی داشته باشم و جسارت کنم اما پس از بررسی‌ها متوجه شدیم در بسیاری از مسافرت‌های شما با ایشان خانواده‌ها حضور نداشته‌اند. رضوی پاسخ داد: دلیل این صحبت شما چیست؟ قهرمانی گفت: دلیل می‌خواهید به دفترم بیایید. رضوی گفت: دفتر نه! قهرمانی ادامه داد: به چه دلیل ملک یوسف‌آباد را برای خانم شریف کاظمی رهن کردید؟ ایشان چه کارمند خوش سعادتی بودند. رضوی با تعجب پرسید: پول را من پرداخت کردم؟ آقای قاضی من ثابت می‌کنم که این پرداخت از طرف من انجام نشده است.