وزیر دفاع یمن: به نزدیکی شهر نجران عربستان رسیده‌ایم

سرلشکر «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن در بازدید از مناطق تحت کنترل نیروهای این کشور هم مرز با عربستان گفت: نیروهای این کشور در فاصله اندکی از شهر نجران و فرودگاه این شهر قرار دارند.
به نوشته القدس العربی، وزیر دفاع یمن در ویدئویی که رسانه‌های یمنی از بازدید وی از مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی منتشر کردند، افزود: نیروهای یمنی تنها چند کیلومتر با فرودگاه و شهر نجران فاصله دارند.
وی با بیان اینکه نیروهای یمنی هرگز از دفاع از وطن خود چشم پوشی نخواهند کرد، اظهار کرد: پیروزی بسیار نزدیک است.
پیش‌تر ارتش یمن اعلام کرده بود که 20 مقر نیروهای سعودی را با انجام عملیاتی در نجران واقع در جنوب عربستان به کنترل خود در آورده است.


در همین حال نیروهای یمنی روز جمعه با یک فروند موشک «زلزال 1» مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در منطقه حیران واقع در استان حجه یمن را هدف قرار دادند.منابع نظامی یمن تاکید کردند که در حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به حیران، شماری از نیروهای ائتلاف سعودی کشته شدند.
ارتش یمن عملیات‌ ائتلاف متجاوز در «نجران» و «عسیر» را ناکام گذاشت
ارتش یمن در جدیدترین موفقیت میدانی خود توانست جلوی چند عملیات نیروهای ائتلاف سعودی در نجران و عسیر را بگیرد و چندین پایگاه را در مرز عربستان پاکسازی کند.
به گزارش شبکه «الجزیره» ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند، جلوی عملیات نیروهای ائتلاف سعودی در نزدیکی شهر «نجران» (هم‌مرز با یمن) را بگیرند.براساس گزارش ارتش یمن همچنین یک علمیات دیگر ائتلاف در نزدیکی شهر «عسیر» را ناکام گذاشت، عملیاتی که 12 ساعت طول کشید و با همراهی بالگردهای آپاچی انجام شد.
همزمان بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» شاخه یمن، تصاویر و فیلم‌هایی از تسلط این نیروها بر تعدادی از پایگاه‌های سعودی در محور «نجران» و خسارت‌های وارده به ائتلاف منتشر کرد.
نیروهای مزدور ائتلاف سعودی 6 نمازگزار یمنی را کشتند
رسانه‌های یمن از حمله نیروهای مزدور ائتلاف سعودی-اماراتی به نمازگزاران در استان الضالع این کشور خبر دادند که بر اثر آن شش تن کشته شده و چهار تن دیگر زخمی شدند.
رسانه‌های یمن گزارش دادند که نیروهای مزدور وابسته به ائتلاف سعودی و اماراتی به یکی از مساجد استان الضالع واقع در جنوب یمن حمله کرده و آن‌ها را کشته‌اند.شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد که نیروهای مزدور با حمله به این مسجد در شهرستان «الارزاق» شش تن از آن‌ها را به گلوله بستند و چهار تن دیگر را زخمی کردند.
«محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن این حمله را «جنایت وحشیانه» خواند و آن را شدیدا محکوم کرد.او گفت: چنین جنایت‌هایی پرده از کثیف‌ترین جنگ‌ها برمی‌دارد که «خرده کشورها" این جنگ‌ها را به راه انداخته‌اند و یکی از کانون‌های جنایت بین‌المللی منظم را تشکیل داده‌اند».
ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.
بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، د‌ه‌ها هزار نفر که عمده آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته و زخمی شده‌اند.چندی پیش روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت که تلفات جنگ در یمن بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای رسمی اعلام می‌شود.
این روزنامه شمار کشته‌ها را نزدیک به 50 هزار نفر اعلام کرد. «ویرجینیا گامبا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان اخیرا اعلام کرده است که بر اثر جنگ محور عربستان سعودی علیه یمن، بیش از 7500 کودک در جنگ یمن کشته شده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی 60 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست ره آورد مازندران رها شده - انباشت زباله و معصیت‌های گسترده موسوی با اشاره به تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران: تنها یک هفته صبر، پوچ بودن ادعای آمریکا برای مذاکره با ایران را ثابت کرد انتخابات پارلمان اروپا و ایران وزیر دفاع یمن: به نزدیکی شهر نجران عربستان رسیده‌ایم قاضی دادگاه لاهه خواستار بررسی دوباره جنایات جنگی آمریکا در افغانستان شد درگیری های لفظی تند ترامپ و رئیس کنگره آمریکا حضور خودروهای زرهی اماراتی در خیابان‌های سودان برای سرکوب معترضان کودکی که مرده به دنیا می‌آید در بازار جهانی؛ قیمت دلار بار دیگر کاهشی شد امپراتوری فعالیت‌های مخفیانه سعودی‌ها در آفریقای جنوبی ادعای پایگاه لبنانی: نزار زکا تا 48 ساعت دیگر وارد بیروت می‌شود قیمت‌های غیرواقعی در بازار خودرو می‌شکند واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست