پدافند هوایی یمن از شکار پهپاد آمریکایی بر فراز الحدیده خبر داد

پدافند هوایی یمن شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که یک فروند پهپاد مسلح ساخت آمریکا را در آسمان منطقه ساحل غربی هدف قرار داده و سرنگون کرده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها پدافند هوایی ارتش یمن اعلام کرد که موفق شده است که یک فروند پهپاد مسلح ساخت آمریکا را در غرب یمن ساقط کند.به گزارش شبکه المسیره یمن،منبعی در وزارت دفاع این کشور شامگاه پنجشنبه گفت که پهپاد سرنگون شده ساخت ایالات آمریکا و از نوع «ام کیو 9» است و در منطقه ساحل غربی یمن هدف قرار گرفته است.
ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی از پهپادهای ساخت آمریکا برای انجام عملیات ترور علیه رهبران و فرماندهان یمن استفاده می‌کند.
تسلط نیروهای یمنی بر 20 پایگاه ارتش سعودی در نجران


در همین حال سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت نیروهای ارتش یمن و انصارالله طی 3 روز اخیر بر 20 پایگاه ارتش سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان مسلط شدند.«یحیی سریع» در یک نشست خبری گفت که نیروهای یمنی در 72 ساعت گذشته بر بیش از 20 پایگاه نظامی در محور نجران واقع در جنوب عربستان مسلط شدند.
وی گفت که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در عملیاتی غافلگیرانه از سه مسیر به پایگاه‌هایی که پیش‌تر در کنترل شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی قرار داشت، حمله کرده بودند.
به گزاش المسیره، یحیی سریع افزود: با انجام این عملیات غافلگیرانه، عناصر مزدور دچار حالت هراس شدند و بیش از 200 نفر از آنها کشته و یا زخمی و تعدادی دیگر نیز اسیر شدند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، «نیروهای ارتش یمن و انصارالله طی سه روز گذشته بیش از 20 خودروی نظامی را در نجران منهدم و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنیمت گرفتند».
سرهنگ یحیی سریع تاکید کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی تلاش کردند با انجام بیش از 75 حمله هوایی از شبه‌نظامیان پشتیبایی کنند، اما تلاش‌های آنها با شکست مواجه شد.
عربستان به هلاکت70 نظامی خود اعتراف کرد
رسانه‌های سعودی به کشته شدن 70 نیروی ارتش این کشور اعتراف کردند.به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، به‌رغم تلاش‌های عربستان برای دور نگه داشتن نظامیان خود از خطوط مقدم و استفاده از مزدوران یمنی و سودانی در این خطوط، ارتش این کشور همچنان شاهد خسارت‌های فراوان جانی و مالی است.
براساس َآمار استخراج شده از اخبار رسانه‌های سعودی، در چند روز گذشته بیش از 70 نظامی این کشور در درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شده‌اند.آمار کشته‌های عربستان در جنگ یمن بسیار بیشتر آز آن چیزی است که در رسانه‌های این کشور منتشر می‌شود.
در آماری که خبرگزاری رسمی یمن از کشته‌های سعودی در چند روز گذشته منتشر کرده، نظامیانی با درجه‌های مختلف از سرهنگ، سرگرد تا سرباز دیده می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور: دریافت کنندگان بیش از 20 سکه باید مالیات بپردازند رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است وزیرخارجه آلمان برای بررسی راه‌های حفظ برجام دوشنبه به تهران می‌آید حمایت مجدد روسیه، چین و انگلیس از برجام ابراز ارادتی به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی به‌مناسبت اولین سالروز درگذشت استاد اخلاق حوزه و دانشگاه یادداشت مدیرمسئول پیش‌شرط ایجاد امت اسلامی سناتور سندرز: ترامپ با پیوستن به برجام جدیت خود را برای مذاکره نشان دهد پدافند هوایی یمن از شکار پهپاد آمریکایی بر فراز الحدیده خبر داد جوابیه سازمان زیباسازی شهر تهران به یک گزارش روزنامه جمهوری اسلامی استعفا یا اجبار به استعفای وزیر آموزش و پرورش! سخنی با رئیس‌جمهور درباره آموزش و پرورش رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است