وزیر نفت عراق: تحریم‌های آمریکا علیه ایران سیاسی است و به مردم عادی فشار می‌آورد

وزیر نفت عراق با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران چنین تحریم‌هایی را برخاسته از دلایل سیاسی دانست که بر مردم عادی فشار وارد می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ثامر غضبان، وزیر نفت عراق در این باره در حاشیه نشست اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ اظهار کرد: سیاست آمریکا در قبال ایران شناخته شده است. ما واقعاً از آن چشم‌پوشی نمی‌کنیم. غضبان در ادامه گفت: تحریم‌هایی برای دلایل سیاسی وجود دارند و مردم عادی بیش از حکومت‌ها در اثر تحریم آسیب می‌بینند. مردم هر کشوری چه در عراق و چه در هر جای دیگری وقتی تحریم‌های اقتصادی، به‏ویژه بر منابعی که به طور اساسی و قابل توجهی سود‏زا هستند اعمال شود، بسیار آسیب می‌بینند. وی افزود: من فکر می‌کنم هیچ انسانی خواهان رنج کشیدن افراد به دلایل سیاسی نباشد.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی(ره): هر جا مقاومت کردیم، به پیش رفتیم محمد علی وکیلی و باز هم زمستان رفت و روسیاهی به زغال ماند! «ابتکار» از دلایل به زمین ماندن طرح بسته‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر گزارش می‌دهد اداره‏کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تبلیغ برای اخذ ویزای تضمینی را غیرقانونی اعلام کرد قیمت بلیت کنسرت‌ها افزایش یافت؟! موسیقی برای «از مابهتران»! وزیر نفت عراق: تحریم‌های آمریکا علیه ایران سیاسی است و به مردم عادی فشار می‌آورد پنجمین همایش و نمایشگاه صنعتی- بازرگانی ایران برگزار می‌شود چرایی استقبال اندک شرکت‌های ایرانی بطحایی، سومین وزیری است که با استعفا از دولت دوازدهم جدا می‌شود استعفابه سودای بهارستان؟ موسوی در واکنش به اظهارات ماکرون: طرح موضوعات «فر‏ابرجامی» کمکی به حفظ برجام نمی‌کند رضا نصری: تنش‏زدایی ایران و آمریکا تاثیر ملموسی بر اقتصاد ژاپن دارد سخنگوی ستاد انتخابات کشور: داوطلبان وعده تقسیمات استانی ندهند یک سناتور آمریکایی: ایرانیان درگیر با تروریست‌ها در تابوت به خانه بازمی‌گردند موسسه صلح خاورمیانه در تهران و خنثی کردن آمریکا