شهردار لندن: ادبیات ترامپ مانند فاشیست‌های قرن بیستم است

شهردار لندن در انتقادی شدید از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا، او را تهدیدی جهانی خطاب کرد که مانند فاشیست‌های قرن بیستم حرف می‌زند.
با نزدیک شدن به زمان سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس، «صادق‌خان» شهردار لندن ادبیات ترامپ را با فاشیست‌های قرن بیستم مقایسه کرد.وی در مطلبی در هفته‌نامه «آبزرور»، نوشت: «رئیس‌جمهور ترامپ، یکی از مثال‌های برجسته درباره افزایش تهدید جهانی است. راست افراطی در جهان رو به رشد است که تهدیدی برای حقوق، آزادی و ارزش‌های ما محسوب می‌شود همان مواردی که جوامع دموکراتیک و لیبرال ما را بیش از 70 سال است که تعریف کرده‌اند.»
صادق‌خان، ترامپ را با «ویکتور اوربان» در مجارستان، «ماتئو سالوینی» در ایتالیا، «مارینه لوپن» در فرانسه و «نایجل فاراژ» در انگلیس مقایسه کرد و گفت:همه این افراد از همان تعابیر فاشیست‌های قرن بیستم استفاده می‌کنند تا هوادار جمع کنند اما به این منظور، روش‌های شوم جدیدی را به کار می‌برند.
شهردار لندن در ادامه این مطلب، رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرده است که از ترس مردم در جریان حملات تروریستی سوء استفاده می‌کند. خان او را فردی خطاب کرده است که به شواهد علمی درباره تغییر آب‌وهوا اعتقاد ندارد و بی‌شرمانه تلاش می‌کند تا ضمن حمایت از «بوریس جانسون» در ریاست حزب محافظه‌کار دخالت کند تا به این وسیله هم‌پیمانی در دولت انگلیس داشته باشد.


قرار است ترامپ به همراه شماری از افراد خانواده‌اش در جریان سفری سه‌ روزه مهمان ملکه انگلیس باشند.
صادق خان و ترامپ از زمانی که خان به سمت شهرداری لندن منصوب شده است، با هم مشکل دارند. پس از اینکه شهردار لندن از دیدگاه رئیس‌جمهور آمریکا درباره اسلام انتقاد کرد، ترامپ هم از صادق خان خواست تا تست هوش بدهد. همچنین در پی حمله تروریستی در لندن و در سال 96، ترامپ هم صادق‌خان را به باد انتقاد گرفت. وی پارسال، گفت که شهردار لندن در زمینه مقابله با تروریسم عملکرد بسیار بدی داشته است.