طوفان ایران در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال

سرویس ورزشی جوان آنلاین: ظهر دیروز بلندقامتان والیبال ایران بعد از کسب دو پیروزی در بازی‌های قبل مقابل ایتالیا و چین، تیم سختکوش آلمان را هم در یک بازی نفسگیر با حساب ۳ بر صفر شکست دادند تا با کسب ۹ امتیاز پیش از پایان مسابقات این هفته در صدر جدول رده‌بندی کلی مسابقات و بالاتر از بقیه مدعیان قرار گیرند. به این ترتیب تیم ملی کشورمان با یک شروع طوفانی و سنت‌شکنی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها عملاً برای رقبای جهانی خود خط و نشان کشید. البته صرف‌نظر از نتایج سه بازی اول هماهنگی، انسجام و نظم تیمی حاکم بر تیم ملی بزرگ‌ترین شاخصه‌های ایران بود که بنا به گفته کارشناسان از عوامل اصلی قدرت‌نمایی تیم کشورمان در هفته اول لیگ ملت‌ها به شمار می‌رفت.
آلمان‌ها در جریان بازی دیروز ست‌های اول و دوم را پا‌به‌پای ملی‌پوشان ایران پیش آمدند، هرچند در نهایت هر دو ست را واگذار کردند، اما والیبالیست‌های کشورمان را به زحمت انداختند. ایران ست اول را با حساب ۳۰ بر ۲۸ از ژرمن‌ها برد. داستان رالی این ست در ست دوم هم تکرار شد و آلمان‌ها به سختی با حساب ۲۹ بر ۲۷ این ست را به ایران واگذار کردند، اما با شروع ست سوم اوضاع عوض شد و این تیم ملی ایران بود که کاملاً بر بازی تسلط پیدا کرد. البته آلمان‌ها در امتیاز‌های میانی موفق شدند خود را برسانند، اما در نهایت این ست نیز با حساب ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان با برتری قاطع ۳ بر صفر، سه امتیاز حساس و مهم این بازی را به حساب خود واریز کند و با روحیه بالا آماده بازی‌های هفته دوم این مسابقات در ژاپن شود.
در پایان این مسابقه سیدمحمد موسوی و پوریا فیاضی با کسب ۱۳ امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکنان ایران را به خود اختصاص دادند. در مقابل هم سیمون هیریش توانست ۱۷ امتیاز برای آلمان کسب کند.
انتظار این نتایج را از تیمم داشتم


ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران پس از پیروزی مقابل آلمان اظهار داشت: «پیروزی در سه بازی متوالی تنها با واگذاری یک ست نتیجه بسیار خوبی برای ما در شروع مسابقات بود. حقیقتاً انتظار این بازی‌های خوب را از تیمم قبل از مسابقات داشتم، اما به نظرم خیلی بهتر از سطح انتظارمان کار کردیم.»
وی افزود: «دیدار با آلمان بازی سختی برای ما بود. فکر می‌کنم آن‌ها در دریافت خیلی خوب بودند و ما با سرویس‌های خوب پیروز شدیم. البته قدری در حمله اشتباه داشتیم، اما به تدریج بهتر می‌شویم. امیدوارم مردم از تماشای بازی‌های خوب تیم ایران لذت برده باشند، زیرا این برای ما مهم‌تر از هر چیز است.» کولاکوویچ در پایان گفت: «ما برای هر مسابقه می‌جنگیم. امروز انرژی زیادی گذاشتیم تا در سومین مسابقه هم پیروز شویم و از این بابت خوشحالم.»
به هفته آینده فکر می‌کنیم
پوریا فیاضی یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در سه بازی اخیر بعد از برتری مقابل آلمان عنوان کرد: «خیلی خوب بود که با سه برد لیگ ملت‌ها را شروع کردیم. در دو بازی اول شرایط آرمانی نداشتیم، اما این خیلی خوب است که تیم ملی ایران در روز‌های بد خودش هم حریفان را می‌برد. تجربه در چنین روز‌هایی که یک تیم روز خوبی ندارد باعث موفقیت می‌شود. تیم آلمان هم امروز در دفاع و دریافت خیلی خوب بود، اما خوشحالم که ما به برتری رسیدیم.»
سیدمحمد موسوی هم گفت: «خدا را شکر امروز بازی خیلی خوبی انجام دادیم. از ابتدا می‌دانستیم دیدار با آلمان می‌تواند بازی سنگینی باشد، چون آلمان همیشه با سیستم بازی می‌کند و تیم خوبی است. آن‌ها امروز خیلی بهتر از دیروز بودند، مخصوصاً در دریافت‌ها تیم ما را اذیت کردند. به نظرم این آلمان را در روز خوبش بردیم و از این بهتر نمی‌توانستند باشند. خدا هم کمک کرد و توانستیم با سه برد این مرحله را تمام کنیم. از الان به هفته بعد فکر می‌کنیم.»
مصاف با برزیل در آغاز هفته دوم
ملی‌پوشان والیبال ایران بعد از درخشش در هفته اول رقابت‌ها عازم ژاپن می‌شوند تا بازی‌های هفته دوم را برگزار کنند. هفته‌ای که با دیدار حساس ایران و برزیل برای کشورمان آغاز می‌شود. شاگردان کولاکوویچ از ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه صبح روز جمعه آینده به مصاف برزیل می‌روند. دیداری که پیروزی در آن می‌تواند انگیزه لازم برای برد در دو دیدار بعدی را نیز به ملی‌پوشان کشورمان بدهد. تیم ملی ایران در ادامه بازی‌های این هفته در روز‌های شنبه و یک‌شنبه به ترتیب مقابل آرژانتین و ژاپن قرار می‌گیرد.