روایت وکیل نجفی از فیلم آگاهی و سفر موکلش به قم

ماجرای قتل همسر دوم محمد علی نجفی با گذشت چند روز هنوز هم  در کانون توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار دارد .در آخرین تحول در این باره سخنان وکیل نجفی جنجالی به پا کرد .علیزاده طباطبایی که ابتدا ادعا کرده بود بخشی از فیلم پخش شده از حضور نجفی در آگاهی قدیمی و مربوط به زمان تصدی شهرداری توسط وی و موضوع بازدیدش از پلیس آگاهی است سخن خود را اصلاح کرد و گفت: بنده مجدد این فیلم را دیدم و متوجه شدم، فیلمی که از نجفی منتشر شده صحت داشته و فیلمی که در فضای مجازی صداگذاری شده مربوط به گذشته است.علیزاده طباطبایی که دیداری دو ساعت و نیمه با موکلش داشت در عین حال نکات جدیدی را از زمان وقوع قتل تا دستگیری نجفی بیان کرد.وکیل نجفی درباره این که چگونه نجفی با وجود سلاح از گیت حرم حضرت معصومه(س) عبور کرده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به این که نجفی چهره شناخته‎شده‎ای بوده گیت حرم از وی ایرادی نگرفته است و حتی به گفته خود آقای نجفی برخی از افراد نیز در حرم حضرت معصومه (س) فوت همسرش را به وی تسلیت گفتند که در این بین آقای نجفی از رسانه‎ای شدن ماجرا مطلع شدند. طباطبایی درباره این که اخباری مبنی بر یارسانی بودن همسر دوم نجفی(اهل حق که در کردستان ایران و عراق پیروانی دارند)مطرح و ادعا شده است که اگر این موضوع صحت داشته باشد نجفی اعدام نمی‎شود تاکید کرد: بنده درباره این موضوع اظهارنظری ندارم.
وکیل نجفی درباره این که برخی از رسانه‎ها از حضور فرد دیگری به عنوان قاتل در پرونده قتل میترا استاد یاد می‎کنند و این که نجفی بنا دارد به دلایل نامعلومی این قتل را برعهده بگیرد، اظهارکرد: آقای نجفی تاکنون صراحتا قتل را برعهده گرفتند از این رو تحقیق دیگری درباره نفر دوم صورت نگرفته است. وی درباره این که آیا دیداری با خانواده مقتول داشته است؟ اظهار کرد: نجفی در دیداری که با وی داشتم درخواست داشت که دلجویی از خانواده و پسر همسر دومش صورت گیرد از این رو از طرف خانواده نجفی افرادی برای دلجویی اقدام کردند. این در حالی است که مادر میترا استاد در مراسم خاک سپاری وی در بهشت سکینه کرج بر بالین پیکر بی جان دخترش گریه می کرد و به زبان کردی می گفت: «میترا آرام بخواب. قول می دهم که تقاصت را بگیرم. قول می دهم که انتقامت را بگیرم.»پدر میترا نیز  گفت: میترا فرزند بزرگم بود و خبر مرگش، کمرم را شکست. من وقتی خبر را شنیدم شوکه شدم، چون در تمام این مدت از چیزی خبر نداشتم حتی نمی دانستم که دخترم با شوهرش دچار مشکل و اختلاف شده است. ...حالا هم کاری به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و چیزهایی که می گویند ندارم. همه چیز دست قانون است و ما هم همه چیز را به قانون می سپاریم.مسعود استاد، برادر میترا استاد نیز  با انتشار تصویری از مزار خواهرش نوشته انتقام خون خواهرش را خواهد گرفت.به گزارش رکنا، او همچنین قول داده در روزهای آینده، ناگفته‌های میترا را به گوش همگان برساند.مسعود استاد از افراد رذل و پستی گفته که برای میترا دسیسه قتل چیده‌اند.
  نظر یک کارشناس امنیتی درباره پرستو بودن میترا استاد
خبرگزاری فارس به نقل از یک کارشناس امنیتی درباره اخباری مبنی بر  پرستو بودن میترا استاد نوشت:ادعاهای عجیب برخی افراد و جریاناتی که در ظاهر قصد حمایت از نجفی دارند، به زودی به رسوایی بیشتر این افراد منجر خواهد شد.طرح مسائلی مانند دام گذاشتن برای سیاسیون توسط یک زن با معیارهای شرعی، حرفه‌ای و اخلاقی دستگاه های اطلاعاتی مغایر است.