تمسخر مقام اماراتی توسط کاربران عربی

پیشنهادهای عجیب مشاور پیشین ولیعهد ابوظبی برای گفت و گو با ایران مورد تمسخر کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت. «عبدالخالق عبدا...» مشاور پیشین «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی که برخی معتقدند هم‌اکنون هم از مشاوران دولت امارات است، در توئیتی، عربستان و امارات را به نوعی نماینده دیگر کشورهای عربی خلیج فارس تلقی کرد و نوشت که این ها شروط [کشورهای] خلیج فارس برای گفت‌وگو با ایران است. مشاور پیشین ولیعهد ابوظبی، ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی را «اشغالگری» نامید و با دخالت در برخی امور داخلی ایران، شروط را این گونه بیان کرد:‌ 1- توقف ادبیات تهدید‌آمیز
2- توقف دخالت در امور منطقه 3- پایان اشغالگری جزایر امارات 4- توقف برنامه هسته‌ای و موشکی 5- توقف حمایت از شبه‌نظامیان تروریستی 6- توقف استفاده از نام خلیج فارس. او در پایان توئیت خود به تقلید از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که با دادن شماره تلفن به سفارت سوئیس در تهران، گفته بود منتظر تماس تهران است، نوشت: اگر ایران با این شروط موافقت کرد، می‌تواند با ریاض تماس بگیرد و این هم پیش‌شماره ریاض است 971.

واکنش جالب کاربران عرب زبان به پیشنهادهای مقام اماراتی
* خانم «شیخه قاسم» استاد رشته فلسفه دانشگاه کویت این توئیت مقام سابق اماراتی را با یادآوری شروط ریاض برای قطر، به نوعی ریشخند کرد و در پاسخ نوشت: نام خلیج فارس در منابع قدیمی موجود است آقای دکتر و خودتان هم می‌دانید. فکر می‌کنم این شروط نشدنی شبیه همان شروط [ریاض و ابوظبی] برای قطر است. البته ما [برای همه] صلح آرزو می‌کنیم.


* کاربری عُمانی به نام دکتر «محمد الراشدی» در پاسخ به این مقام سابق اماراتی نوشت: شرط را قدرتمندان می‌گذارند [نه طرف ضعیف].
* «هبه شوکری» پزشک و فعال سومالیایی نیز شماره تلفن عبدالخالق را مسخره کرد و به سبک تبلیغات تلویزیونی نوشت:  واژه رؤیا یا Dream را به شماره بالا پیامک کنید!
* کاربری قطری نیز به نام «داری، قطر، 2022» نوشت: ای گاوووووو. آمریکای ابرقدرت نتوانست با ایران کاری کند. حالا تو کد 971 می‌دهی؟
* روزنامه‌نگار کویتی (روزنامه الوطن) به نام «دویع العجمی» نیز در پاسخ به خواسته عبدالخالق درباره نام خلیج فارس، نوشت: در تاریخ اولین کسانی که دریانوردی کردند فارس‌ها بودند نه عرب‌ها. آن ها اولین کسانی هستند که راه‌های دریایی را گشودند و ناوگان‌هایی را به آن جا هدایت کردند برای همین خلیج فارس نامیده شد... دنیا این اسم را به رسمیت می‌شناسد و همین درست است.
*  کاربر دیگری به نام «Adel» نوشت، نام خلیج فارس تاریخی است و به دلیل جهل یا نژادپرستی‌ برخی‌ها، تاریخ تغییر نخواهد کرد... حاکمان ایران با ترامپ تماس نگرفتند. چطور می‌خواهی با ریاض تماس بگیرند؟
در همین خصوص عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم در واکنش به این گزافه گویی ها در توئیتی نوشت: یک مشاور زایدی در منطقه، شش شرط برای مذاکره با ایران گذاشته است. ایران آن قدرها سخت‌گیر نیست و تنها یک شرط دارد، آن هم خروج نیروهای بیگانه از منطقه! فقط مطمئن نیستم با خروج نیروهای خارجی دیگر از زاید و زایدها، نام و نشانی خواهد ماند یا خیر؟! پیروز مجتهد زاده کارشناس ارشد مسائل خلیج فارس هم توئیت مشاور امیر ابوظبی درباره پیشنهاد گفت و گو با ایران را تراوشات یک ذهن بیمار و ضد ایرانی دانست و وی را به خواندن تاریخ شکل گیری کشور امارات فراخواند.