میزان زکات فطره اعلام شد

بخش خبری: دفاتر آیات عظام صانعی، مکارم شیرازی و نوری همدانی میزان زکات فطره را اعلام کردند
در اطلاعیه دفتر حضرت آیت‌الله یوسف صانعی آمده است: مقدار زکات فطره تقریباً سه کیلوگرم گندم، جو، خرما، کشمش و هم چنین برنج می‌باشد که امروزه جزء قوت غالب است، و پرداختن قیمت هرکدام از آن‌ها به قیمت بازار همان محل هم کافی است و درحال حاضر قیمت سه کیلوگرم گندم در اکثر شهرهای ایران تقریباً 10000 تومان (ده هزار تومان) و قیمت سه کیلوگرم برنج 45000 تومان(چهل و پنج هزار تومان) می‌باشد که پرداخت آن مجزی و برائت ذمه با آن حاصل می‌شود.
و میزان کفاره یک مد طعام تقریباً هفتصد و پنجاه گرم، که در کفّاره یا فدیه منحصراً باید به فقرا نان، گندم و امثال این دو از اطعمه داده شود و قیمت کفایت نمی‌کند؛ مگر آنکه پول را به او بدهد که او وکالتاً، طعام تهیّه کند و وثوق به تهیّه آن نیز داشته باشد.
مبلغ آن (قیمت گندم) در سال 1398 بابت


کفاره غیر عمد تقریباً 2500 تومان-(دو هزار و پانصد تومان) - کفاره عمد (معادل 60 روز)150000 تومان(یکصد و پنجاه هزار تومان) می‌باشد.
همچنین ازسوی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی میزان زکات فطره مشخص و به کلیه دفاتر ایشان در سراسر کشور اعلام شد.
براساس اعلام آیت‌الله مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ نه هزار تومان (9000 تومان) و بر مبنای قوت غالب برنج خارجی، مبلغ بیست و چهار هزار تومان (24000 تومان) و برنج داخلی مبلغ شصت هزار تومان (60000 تومان) اعلام شده است. مردم در انتخاب هر یک از آنها مخیر هستند.
کفاره روزه غیر عمد مبلغ سه هزار تومان (3000 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ صد و هشتاد هزار تومان (180000 تومان) است.
دفترحضرت آیت‌الله نوری همدانی نیز طی اطلاعیه‌ای میزان فطریه امسال را براساس نظر ایشان اعلام کرد،
در این اطلاعیه آمده است: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مومنین و مومنات به اطلاع میرساند میزان زکات فطره و کفاره عمد و غیرعمد به شرح زیر می‌باشد:مومنین محترم توجه دارند که فطریه هر نفر سه کیلوگرم گندم یا برنج و یا موارد دیگری که در رساله‌های عملیه ذکر شده است، می‌تواند باشد، البته بهتر آن است که قوت غالب پرداخت شود، که بر این اساس قوت غالب گندم برای هر نفر 9000 تومان در نظر گرفته شده است.
و برای کسانی که می‌خواهند قیمت برنج را پرداخت نمایند، برنج داخلی حدود 60000 تومان و خارجی حدود 24000 تومان برای هر نفر می‌باشد، اما با توجه به تفاوت قیمت در مناطق مختلف به همان قیمت منطقه‌ای محاسبه گردد.
کفاره در روزه غیرعمد روزانه 2500 تومان و کفاره در روزه عمدی روزانه 150000 تومان می‌باشد.
*زکات فطره بر تمام کسانی که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنی باشند واجب است، یعنی باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) از آنچه غذای نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را بدهد کافی است.
سایر اخبار این روزنامه
دبیر ستاد تنظیم بازار: توزیع کوپنی کالا در دستور کار نیست افشاگری یک عضو حماس: یهودیان دنبال بازگشت به مدینه هستند تبلیغات غیراخلاقی در بیلبوردهای شهری بولتون: آمریکا خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است ترامپ از نامزدی جانسون برای نخست وزیری انگلیس حمایت کرد یاوه گویی‌های الجبیر علیه ایران پس ازنشست سازمان همکاری اسلامی در مکه رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه تاجیکستان: مناسبات تهران-دوشنبه باید همسو با اشتراکات فرهنگی و تاریخی بیش از پیش گسترش یابد با حضور مردم قدرشناس ایران اسلامی و سخنرانی رهبر انقلاب سی امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی سه‌شنبه در حرم مطهر برگزار می‌شود میزان زکات فطره اعلام شد ‏مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه: 75 درصد تکنولوژی صنعت فولاد کشور بومی‌سازی شده است فقه امام خمینی، فقه زندگی (2) در آستانه سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسقط برگزار شد: مراسم روز جهانی قدس و نشست وحدت امت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح کرد: ضرورت رسیدگی هرچه سریع‌تر دادستانی به موضوع انحصار بازار قطعه خودرو