با حضور مردم قدرشناس ایران اسلامی و سخنرانی رهبر انقلاب سی امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی سه‌شنبه در حرم مطهر برگزار می‌شود

مراسم ویژه سی امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) با حضور مردم قدر شناس ایران اسلامی و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب سه شنبه در حرم مطهر برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمد علی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) روزگذشته در آخرین جلسه ستاد مرکزی سی امین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) در حرم مطهر اظهار کرد: مراسم محوری ارتحال امام خمینی(ره) عصر 14 خردادماه ساعت 17 و 30 دقیقه و سه ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء در صحن مطهر امام آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: مراسم رسمی 2 ساعت با بیانات مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت و یک ساعت مانده به وقت اذان مغرب و عشاء پایان می‌یابد.
حجت الاسلام انصاری از آمادگی کامل دستگاه‌های امنیتی، خدماتی و امداد و نجات برای خدمات‌رسانی به زائران مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام راحل خبر داد.افزود: سه کمیته پشتیبانی، اجرایی و بهداشت تمامی مسائل این مراسم را بر عهده خواهند داشت و فعالیت این کمیته‌ها طبق روال گذشته آغاز شده است.


وی افزود: مراسم بزرگداشت امام راحل امسال مصادف با ماه مبارک رمضان است و زائران هفت استان مجاور تهران در این مراسم حضور دارند و در سایر استانها نیز این مراسم با حضور مسئولان و با شکوه خاصی برگزار می‌شود.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) با بیان اینکه بالغ بر 350 هزار نفر با امکانات لازم در این مراسم شرکت می‌کنند، گفت: مسئولیت زائران شهرستان‌ها بر عهده قرارگاه شهید فهمیده است و بسیج نیز با جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر این مراسم را پشتیبانی می‌کند.
وی ادامه داد: بسته‌های غذایی در اتوبوس زائران توزیع می‌شود و مردمی که از تهران با وسیله شخصی، مترو و عمومی حضور می‌یابند، تدارک لازم توسط شهرداری تهران و نهادهای ذیربط اندیشیده شده است.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس به همراه 200 دستگاه ون در محدوده حرم آماده حمل و نقل زائران است و مترو نیز با فاصله 4 دقیقه از ساعات صبح تا پایان مراسم فعال است ضمن اینکه تاکسی‌های فراوانی از ایستگاه‌های مترو به حرم امام فعالند.
وی از آماده باش یکهزار و 150 آتش‌نشان در 150 نقطه از محدوده حرم مطهر خبر داد و گفت: درمانگاه‌های ثابت و سیار با هماهنگی اورژانس، علوم پزشکی و هلال احمر به همراه اکیپ‌های امداد و نجات در محل مراسم آماده خدمت هستند.
دبیر ستاد بزرگداشت امام (ره) افزود: بیمارستان‌های خاصی در تهران آماده کمک به بیماران احتمالی هستند و کنترل بر آب‌های آشامیدنی و مسائل بهداشتی در محدوده حرم مطهر وجود دارد.
وی گفت: در مجموع ایستگاه‌های مفصلی در ارائه بسته‌های افطاری و نیازمندی‌های روزه‌داران آماده شده و در چند محور از شمال، شرق و غرب در مجاورت ایستگاه‌های مترو پذیرایی انجام می‌شود.
* 350 خبرنگار مراسم ارتحال امام (ره) را پوشش می‌دهند
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در اظهار داشت: 50 خبرنگار خارجی از کشورهای لبنان، اسپانیا، ترکیه، قطر، روسیه و سایر کشورها به همراه 300 خبرنگار داخلی مراسم سی امین سالگرد ارتحال را پوشش می‌دهند.
حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: تمامی برنامه‌های روادید این خبرنگاران تدارک دیده شده است.
وی بیان کرد: امسال مهمانان خارجی دعوت نشده‌اند و برخی از شخصیت‌های خارجی و طلاب جامعه الزهرا (س) در این مراسم شرکت خواهند کرد.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) ادامه داد: در آستانه پنجاه و ششمین سالگرد آغاز نهضت انقلاب از سال 42 تاکنون و سی امین سالگرد پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران شاهد توطئه‌های سنگینی از جانب دشمنان هستیم.
وی عنوان کرد: بسیاری از افراد در این مدت به گوشه سیاسی خزیده و برخی هم پرچم مخالفان را حمل کرده‌اند و این انقلاب چهره این افراد را برملا کرد.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: حوادثی همچون غائله خوزستان، کردستان و هجوم بی‌رحمانه صدام به کشور اسلامی و در ادامه خیانت منافقین در متن این حوادث بوده‌اند و بسیاری معتقد بودند که انقلاب اسلامی توانایی عبور از این شرایط را ندارد.
وی با بیان اینکه شعار سازش در طول انقلاب همواره وجود داشته است، بیان کرد: این سازش با نهضت امام (ره) همخوانی ندارد و ایستادگی مردم در برابر دشمنان نمونه‌ای تاریخی است که با جریان‌های تاریخ ائمه برابری می‌کند.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) با بیان اینکه حکایت‌های زیادی در زندگی ائمه مبنی بر تزلزل جمعیت در برابر دشمنان وجود دارد، گفت: این سیاست در زمان ما هم وجود دارد، که عده‌ای کشور را ترک و عده‌ای هم از مبارزه با دشمنان فرار می‌کنند.
وی ادامه داد: عده‌ای هم با پررویی برای اینکه ترس خود را توجیح کنند شروع به فلسفه بافی می‌کنند و اما و اگرهای زیادی را ایجاد می‌کنند.
حجت الاسلام انصاری نقش رهبری را در مدیریت شرایط حساس کشور بسیار ارزنده بیان کرد و گفت: برای برون رفت از مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کنونی نیاز به مدیریت رهبری‌داری و باید در این راه ثابت قدم باشیم.
وی خودباوری را از ابزارهای مهمی در مقابله با دشمنان بیان کرد و گفت: اگر به خودباوری برسیم هیچ کشوری توانایی مقابله با ما را ندارد و کشورهای قدرتمند از این ابزار برخوردارند و باید سعی کنیم مردم را به خودباوری برسانیم.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) ادامه داد: هم افزایی ملی و وحدت نیز در نزد امام (ره) مورد تاکید بود و اختلاف هم به همان اندازه امام راحل را اذیت می‌کرد.
وی گفت: هرکسی که تفرقه و دشمنی را در بین مردم رواج دهد از یاران امام نیست و باید با این افراد مقابله کرد.
حجت الاسلام انصاری تکیه بر علم و آگاهی را از دیگر ابزارهای مهم امام راحل بیان کرد و گفت: افرادی وجود دارند که بیانات و فرامین امام را مخدوش می‌کنند و این علم و آگاهی ما است که این شبهه‌ها را تمیز می‌کند.
وی ادامه داد: برخی از مردم درست تصمیم‌گیری نمی‌کنند و تحت تاثیر افکار القایی و توطئه‌های شبکه‌های معاند قرار می‌گیرند.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) افزود: خط امام تکیه بر آگاهی است و خط بی‌دلیل شایعه درست کردن و کوبیدن افراد نیست.
سایر اخبار این روزنامه
دبیر ستاد تنظیم بازار: توزیع کوپنی کالا در دستور کار نیست افشاگری یک عضو حماس: یهودیان دنبال بازگشت به مدینه هستند تبلیغات غیراخلاقی در بیلبوردهای شهری بولتون: آمریکا خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است ترامپ از نامزدی جانسون برای نخست وزیری انگلیس حمایت کرد یاوه گویی‌های الجبیر علیه ایران پس ازنشست سازمان همکاری اسلامی در مکه رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه تاجیکستان: مناسبات تهران-دوشنبه باید همسو با اشتراکات فرهنگی و تاریخی بیش از پیش گسترش یابد با حضور مردم قدرشناس ایران اسلامی و سخنرانی رهبر انقلاب سی امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی سه‌شنبه در حرم مطهر برگزار می‌شود میزان زکات فطره اعلام شد ‏مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه: 75 درصد تکنولوژی صنعت فولاد کشور بومی‌سازی شده است فقه امام خمینی، فقه زندگی (2) در آستانه سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسقط برگزار شد: مراسم روز جهانی قدس و نشست وحدت امت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح کرد: ضرورت رسیدگی هرچه سریع‌تر دادستانی به موضوع انحصار بازار قطعه خودرو