بولتون: آمریکا خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت آمریکا ترجیح می‌دهد انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده و کشور مستقل دیگری در ناتو کمک به افزایش تاثیرگذاری این سازمان باشد.
خبرگزار اسپوتنیک جمعه شب گزارش داد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.
بولتون در گفت‌و‌گو با روزنامه انگلیسی تلگراف گفت: ترجیح آمریکا این است که انگلیس از آنچه مردم این کشور می‌خواهند پیروی کرده و از اتحادیه اروپا خارج شود. این اقدام درسی برای همگان در پیروزی دمکراسی است.
مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را باعث تقویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دانست و تاکید کرد: این اقدام کمک می‌کند که کشور مستقل و قدرتمند دیگری در ناتو داشته باشیم که به تاثیرگذاری بیشتر این سازمان کمک کند.


بولتون روز گذشته نیز در گفت وگویی یادآورشد که اعلام استقلال ایالات متحده آمریکا از انگلیس یک پیروزی برای این کشور بوده است.
این اظهارات بولتون درحالی است که ترامپ قرار است این هفته (13 خردادماه) به انگلیس سفر کند اما سفر او با اعلام استعفای «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور و شکست طرح او برای خروج از اتحادیه اروپا همزمان شده است.
«می» جمعه هفته گذشته ضمن ابراز ناراحتی از شکست طرحش برای توافق با اتحادیه اروپا بر سر خروج انگلیس از این اتحادیه، اعلام کرد که تا 7 ژوئن (17 خردادماه) از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.
نخست وزیر انگلیس پس از دو سال تلاش برای طراحی این توافق، در نهایت نتوانست رای لازم را از مجلسکشورش برای تصویب آن بگیرد و با افزایش بحران در کابینه‌اش مجبور به استعفا شد.
سفر ترامپ به انگلیس افزون بر همزمانی با بحران دولت انگلیس، با مخالفت برخی مقام‌ها، قانونگذاران و همچنین طیف وسیعی از مردم این کشور نیز مواجه شده است.
هزاران تن از مردم انگلیس در کنار گروه‌ها و کارزارهای تبلیغاتی ضد ترامپ برای شرکت در تظاهرات اعتراضی در لندن اعلام آمادگی کرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
دبیر ستاد تنظیم بازار: توزیع کوپنی کالا در دستور کار نیست افشاگری یک عضو حماس: یهودیان دنبال بازگشت به مدینه هستند تبلیغات غیراخلاقی در بیلبوردهای شهری بولتون: آمریکا خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است ترامپ از نامزدی جانسون برای نخست وزیری انگلیس حمایت کرد یاوه گویی‌های الجبیر علیه ایران پس ازنشست سازمان همکاری اسلامی در مکه رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه تاجیکستان: مناسبات تهران-دوشنبه باید همسو با اشتراکات فرهنگی و تاریخی بیش از پیش گسترش یابد با حضور مردم قدرشناس ایران اسلامی و سخنرانی رهبر انقلاب سی امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی سه‌شنبه در حرم مطهر برگزار می‌شود میزان زکات فطره اعلام شد ‏مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه: 75 درصد تکنولوژی صنعت فولاد کشور بومی‌سازی شده است فقه امام خمینی، فقه زندگی (2) در آستانه سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسقط برگزار شد: مراسم روز جهانی قدس و نشست وحدت امت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح کرد: ضرورت رسیدگی هرچه سریع‌تر دادستانی به موضوع انحصار بازار قطعه خودرو