معامله قرن در انزوا

آرمان: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس صبح دیروز مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در تهران و بیش از ۹۵۰ شهر و مسیرهای منتهی به میعادگاه‌های نماز جمعه با حضور سران قوا، ائمه جمعه و مراجع تقلید شخصیت‌‌های سیاسی، مقامات نظامی و حضور پرشور مردم روزه‌دار با شکوه تمام برگزار شد. در این مراسم همگان بر شکست طرح موسوم به معامله قرن که از سوی آمریکایی‌ها برای حل موضوع فلسطین مطرح شده است تاکید کردند. در پایان راهپیمایی روز قدس نیز قطعنامه پایانی این راهپیمایی قرائت شد.
ورشکستگی معامله قرن
حسن روحانی رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی دیروز با اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: بی‌تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعا به نتیجه نخواهد رسید. همچنین حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه در حاشیه راهپیمایی دیروز اظهار کرد: با توجه به این اجتماع باشکوه و با بصیرت که امت اسلامی دارد، معامله قرن تبدیل به مقاومت قرن می‌شود. آیت‌ا... جنتی دبیر شورای نگهبان نیز در حاشیه راهپیمایی بیان کرد: پیام حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس شعار مرگ بر آمریکا و ایستادگی و مقاومت در مقابل آمریکا است. آیت‌ا... مکارم شیرازی با حضور در راهپیمایی روز قدس در قم گفت: صهیونیست‌ها خیال می‌کردند با گذشت زمان موضوع فلسطین فراموش می‌شود، اما ابتکار امام سبب شد که روز قدس هر سال تکرار شود و نسل‌های جدید آماده می‌شوند که اسرائیل را از سرزمین‌های اسلامی بیرون کنند. آیت‌ا... جوادی آملی نیز بیان کرد: جریان قدس، مخصوصا جریان ننگین معامله قرن، دو خطر و دو غده بدخیم را به همراه دارد؛ یکی ستم به مظلومان و یکی اهانت به مکتب. همچنین آیت‌ا... نوری همدانی اظهار داشت: اسرائیل غاصب کودک‌کش، در حال احتضار است و به زودی قدس و سرزمین فلسطین از دست اسرائیل در خواهد آمد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ابراز داشت: با حضور مردم در راهپیمایی روز قدس می‌توان پیش‌بینی کرد که این معامله به شکست کشیده شده و برای سران عرب حتماً روسیاهی تاریخی خواهد ماند. در همین راستا حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در حاشیه راهپیمایی عنوان کرد: مقاومت مردم فلسطین ریشه در روز قدس دارد و معامله قرن را به معامله غبن برای آمریکا و اسرائیل تبدیل خواهد کرد. ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این راهپیمایی گفت: قدس متعلق به مسلمانان و مردم فلسطین است و هیچ کس حق ندارد قبله اول مسلمانان را به آمریکا و صهیونیست‌ها واگذار کند و یا هر اقدام دیگری که انجام دهد که باعث ایجاد خدشه در آرمان فلسطین شود. از سوی دیگر نمکی وزیر بهداشت نیز ابراز داشت: روز قدس به عنوان یادگاری از امام راحل حرکت بسیار وسیع ملی در تقویت جبهه مقاومت بود و همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مسلما این حرکت در به‌هم ریختن معادلاتی که در رابطه با معامله قرن طراحی شده موثر خواهد بود. امیر حاتمی وزیر دفاع نیز با تاکید بر شکست معامله قرن تصریح کرد: بی‌دلیل نیست که همزمان با موضوع معامله قرن، سختگیری، تحریم و مشکل برای مردم ایران درست می‌کنند، چراکه طراحان این تفکر می‌دانند که محور مقاومت و هوشیاری ایران است که می‌تواند معامله قرن را با شکست مواجه کند. رحمانی فضلی وزیر کشور نیز اظهار داشت: پیام من به مسئولان توجه هر چه بیشتر به کار، تلاش، اسقامت و مقاومت و همچنین پیام من به مردم نیز همراهی با انقلاب، رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز تاکیدکرد: روز قدس پاسخ مناسبی برای تهدیدهای آمریکا و ترامپ علیه کشور ماست. بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: شکی نیست که ورود استکبار برای حمایت از رژیم صهیونستی محکوم به شکست و فناست.
معامله قرن مرده متولد شده


معصومه ابتکار معاون زنان رئیس‌جمهور در ارتباط با روز قدس بیان کرد: مهم این است که ما در موضوعات مثل فلسطین یکپارچه و متحد باشیم. حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در ارتباط با معامله قرن اذعان داشت: مشخص است این طرح راه به جایی نمی‌برد، چون مقبول و مشروع نیست و معامله‌ای باطل است و هیچ آثار حقوقی بر آن مترتب نیست. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی روز قدس گفت: مسیر ما مقاومت فعال است، محاصره اقتصادی آمریکا را خواهیم شکست. حجت‌‌الاسلام ناطق نوری نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در ارتباط با اجلاس بحرین و طرح معامله قرن بیان کرد: این اجلاس هم مانند اجلاس‌های دیگری خواهد بود که به‌راه انداختند و هزینه‌های زیادی کردند و به نتیجه‌ای هم نرسیدند و شکست خوردند. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در حاشیه راهپیمایی در ارتباط با طرح معامله قرن، اظهار کرد: این طرح معامله نیست بلکه کلاهبرداری است. سردار صفوی مشاور نظامی مقام معظم رهبری عنوان کرد: معامله قرن ترامپ، یک توطئه موذیانه و فریبکارانه برای نجات صهیونیست‌ها با هزینه برخی کشورهای عربی منطقه است، درحالی که پروژه معامله قرن در یک ارزیابی اولیه مولودی مرده متولد شده است. ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: امسال موقعیت متفاوتی را در روز جهانی قدس پیش رو داریم و با توطئه‌ای به نام معامله قرن مواجه هستیم که به جایی نخواهد رسید و آثار شکست آن مشهود است. سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: آینده فلسطین، آینده‌ای بسیار روشن است. سردار جعفری فرمانده سابق سپاه با اشاره به شکست آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته گفت: معامله قرن هم با شکست مواجه می‌شود. امیر سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: پیام راهپیمایی امروز این است که فلسطین متعلق به فلسطین است و هیچ کس نمی‌تواند آن را بفروشد. محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه راهپیمایی دیروز تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که فلسطین احساس تنهایی نکند و بار دیگر این وحدت ملی را علیه توطئه و استکبار جهانی به ظهور برسانیم. پیروز حناچی شهردار تهران بیان کرد: حساسیت مردم و مخصوصا جوانان به قدس را باید زنده نگه‌داشت چرا که قدس متعلق به همه مردم و تمام ادیان جهان است. القاصی‌مهر دادستان تهران نیز بیان کرد: طرح معامله قرن در نتیجه توطئه‌های استکبار جهانی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این طرح به نتیجه‌ای نخواهد رسید. رئیس فراکسیون امید مجلس محمد رضا عارف اظهار داشت: محمدرضا عارف در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: کماکان باید در همه صحنه‌ها حضور جدی داشته باشیم تا ان‌شاء‌ا... به آرمان انقلاب اسلامی که آزادسازی قدس است، برسیم. کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مورد طرح معامله قرن تاکید کرد: امیدواریم این طرح با شکست مواجه شود. محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز عنوان کرد: روز قدس بهانه‌ای است تا ملت‌های مستضعف در مقابل مستکبران و کسانی که با تهدید و زور می‌خواهند اهداف خود را پیش ببرند بایستند و با وحدت اجازه ندهند مستکبران راهی از پیش ببرند. همچنین شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام مجتبی خامنه‌ای، آیت‌ا... آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت، حجت‌الاسلام حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، امیر موسوی فرمانده ارتش، سردار حاجی‌زاده، رئیس سازمان هوا فضای سپاه و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.
ادامه صفحه6