راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در ایران با شعار «شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین»

بخش خبری: راهپیمایی روز جهانی قدس دیروز در بیش از 950 شهر و همزمان در تهران و در مسیری ده‌گانه به سوی میعادگاه نماز جمعه با شعار «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» برگزار شد.
ملت مومن، روزه‌دار، صبور و ظلم ستیز ایران اسلامی دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در هوای گرم خردادماه، بار دیگر خود را حامی مظلومان عالم نشان داد و به مناسبت روز جهانی قدس همراه با آزادی خواهان جهان در بسیاری از کشورهای جهان با لبیک به فراخوان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی، با حضور در راهپیمایی سراسری بار دیگر همبستگی خود را در حمایت از فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم و ارتجاع اعلام کردند.
راهپیمایی روز جهانی قدس دیروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و باشکوه‌تر از هر سال در سراسر میهن اسلامی برگزار شد به نوعی که حضور جوانان و نوجوانان بسیار چشمگیر‌تر از سالهای گذشته بوده است.
مردم انقلابی ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال هم ضمن اعلام حمایت خود از آزادی قدس شریف، شعار همیشگی خود یعنی «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل» را سرداده و فریاد خشم و نفرت و انزجار خود را از ترور، اشغال و قتل عام فلسطینیان قهرمان به گوش جهانیان رساندند.


رئیس جمهوری:توطئه‌های استکبار علیه قدس شریف و فلسطین به نتیجه نخواهد رسید
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توطئه‌های استکبار و متجاوزین علیه قدس شریف و فلسطین به نتیجه نخواهد رسید، اظهارداشت: تردید نداریم که پیروزی نهایی از آن حق و فلسطین خواهد بود و سرزمین فلسطین مامنی برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان خواهد گردید.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از تقاطع خیابان فردوسی در مسیر راهپیمایی گسترده و پرشور مردم تهران قرار گرفته بود، با اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه‌های جدیدی علیه قدس طراحی کرده‌اند که البته به نتیجه نرسیده است، افزود: دشمنان قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جز یکی دو کشور کوچک هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد. آنان همچنین جولان را از آن رژیم صهیونیستی معرفی کردند که هیچ کشور و نهاد بین‌المللی از آن حمایت نکرد.
دکتر روحانی تاکید کرد: بی‌تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعا به نتیجه نخواهد رسید.
رئیس‌جمهور اظهارداشت: ملت ایران 40 سال است که به خیابانها آمده و علیه استکبار و صهیونیست‌ها شعار می‌دهند و ملت فلسطین نیز 71 سال است که در برابر استکبار و صهیونیست‌ها مقاومت می‌کنند.
لاریجانی:راهبرد آمریکا تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی است
رئیس مجلس شورای اسلامی راهبرد آمریکا را تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی دانست و گفت: پاسخ کشورهای اسلامی هم باید به همین سبک و هم سنگ با آن، و نه به صورت تاکتیکی باشد.
«علی لاریجانی» در مراسم روز جهانی قدس و در جمع نمازگران نماز سیاسی عبادی جمعه پیش خطبه‌های نماز جمعه طی سخنانی درباره ابعاد طرح معامله قرن اظهار داشت: ابعاد طرح معامله قرن روشن نیست و گفتند که یکی از ابعاد آن حذف همیشگی بازگشت 6 میلیون آواره فلسطین به سرزمین خود است.
لاریجانی با اشاره به تسلط روحی دلال مابی در سیاست آمریکا گفت: واژه «معامله» آن هم در جایی که پای شرافت یک ملت و غیرت دینی یک امت در میان است، چقدر فضاحت بار است و این نشان دهنده پوچ بودن فکر سیاسی آنان است. این ریشه در تفکر سیاسی آنان دارد که همان تفکر منفعت طلبانه است و برای این تفکر، عدالت، شرافت، انصاف و وفای به عهد وقتی معنا دارد و قابل اعتنا است که برای آنان منفعتی داشته باشد.
وی اظهارداشت: اینکه مقام معظم رهبری چند بار فرمودند تمدن آمریکایی زوال پذیر است به این دلیل است که ریشه‌های تفکرشان به خودی خود موجب نابهنجاری می‌شود. وزیر آمریکا باکی نداشت که بگویند آنها داعش را به وجود آوردند چون فکر می‌کردند در آن زمان به نفعشاناست و می‌توانند کشورهای اسلامی را درگیر کرده و زسیرساخت هایشان را از بین ببرند و در کتابش هم آورد که آنان داعش را به وجود آوردند و این به زیر بنای فکری تمدن آنان برمی گردد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این مدت حوادث متعددی در موضوع فلسطین شاهد بودیم اما امسال قدری شرایط از چند جهت متفاوت است؛ یکی از نظر توطئه‌های پیچیده‌تری که آمریکا و دنباله‌هایش در منطقه دنبال می‌کنند. دیگر اینکه صحنه نسبت به گذشته شفاف‌تر شد، و سوم اینکه مقاومت و جبهه مقاومت از وجه قوی‌تری برخوردار شده است.
وی ادامه داد: شرایط به نحوی است که توطئه‌ها در مقابل مسلمانان پیچیده‌تر شده و رفتار آمریکایی‌ها نسبت به مسلمانان خیلی گستاخانه‌تر و بی‌پرده‌تر از گذشته شده است؛ یکی از این رفتارهای گستاخانه، انتقال پایتخت رژیم به بیت‌المقدس است که با سر وصدا انجام دادند.
لاریجانی اظهار داشت: اگرچه این اقدام خائنانه برای امت اسلامی است اما برای مقابله با مریکا و اسرائیل، این شفافیت به نفع خواهد بود و صف کشور‌های منافق و خائن جدا خواهد شد. کشوری حاضر است صدها هزار میلیارد دلار سلاح بخرد و بر سر مردم مظلوم یمن بریزد به همین اندازه سرمایه خرج می‌کند تا از داماد ترامپ حمایت کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اخیرا خجالت آورترین جملات را ازسوی آمریکا نسبت به دولت سعودی شاهد بودیم که گفتند اینها مانند گاو شیرده هستند و باید پول‌ها را از آنان گرفت و حکام سعودی بجای به خود آمدن درمقابل این سخنان سخیف، خود را حقیرتر نشان دادند و ده‌ها نفر از هموطنان خود را گردن زدند؛ این نهایت بردگی یک حکام کلنگی ساخته شده است که آبرو ندارند تا امتدادی در حیات سیاسی داشته باشند.
لاریجانی گفت: اگر مقاومت حزب‌الله قدرتمند نبود آیا اسرائیل در جنگ 33 روزه شکست می‌خورد. همان زمان یکی از رهبران اروپا درباره اسرائیل به من گفت با وضعی که امروز به وجود آمده، اولمرت یک جنازه سیاسی است و این نتیجه مقاومت بود. اگر مقاومت نبود آیا تروریست‌های وحشی داعش در منطقه عراق و آیا انواع و اقسام تروریست‌ها در منطقه سرکوب می‌شدند.
رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: حتی اگر برخی کشورهای منطقه از پشت به فلسطینیان خنجر بزنند اما تا زمانی که مقاومت هست به تعبیری آنها کف روی آب هستند.
وی افزود: نتیجه این اقدام آمریکا که یک روز ملت ایران تررویست می‌گویند و یک روز دم از مذاکره می‌زنند این است که بزرگی ملت ایران را شناختند. امروز ملت ایران و همه بخش‌های نظام یک صدا هستند و بقول رهبری به استقلال اقتصادی خود اکتفا می‌کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنانش به مسائل داخلی و موضوع مسکن اشاره کرد و گفت: زمین باید از قیمت بورس بازی درمی آمد. از روستا و شهرهای کوچک وبزرگ زمین برای زوج‌هایی که ازدواج می‌کنند با قیمت پایین در اختیارشان قرار بگیرد این طرح مهمی است و هر سال یک میلیون ساختمان باید در این زمین‌ها ساخته شود و رسانه‌ها این را به اطلاع مردم برسانند و مردم از این طرح استفاده کنند.
لاریجانی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهمی که رهبری امسال تاکید کردند، با وجود این تحریم‌ها راه سنجیده این است به درون اقتصاد خود برویم و در زنجیره تولید آن نقاط مفقود را از بین ببریم، به کارآفرینی توجه کنیم، این نسل جوان و انرژی آورده بزرگی است و اگر رویکرد دولت به داخل باشد، می‌تواند ظرفیت بزرگی فراهم کند.
وی یادآور شد: راه شکستن این تحریم‌ها این است که روی پای خود بایستیم خصوصا در بحث کالاهای اساسی که دست دلالان را قطع کرده و به کمک خود مردم این موضوع را سامان دهیم تا این فشارهای بیرونی نتواند زمینه ناراحتی مردم را فراهم کند. در شرایط فعلی بیش از گذشته انسجام و وحدت درونی کشور ضرورت دارد.
اسحاق جهانگیری: معامله قرن با حضور مردم به شکست می‌انجامد
معاون اول رئیس جمهوری در جمع راهپیمایان روز قدس گفت: با حضور مردم معامله قرن به شکست کشیده می‌شود و برای سران عرب که با رژیم صهیونیستی همراهی می‌کنند، روسیاهی تاریخی خواهد ماند.
«اسحاق جهانگیری» که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس در جمع راهپیمایی کنندگان تهرانی حضور یافته بود،اظهارداشت: امام بزرگوار ما راهبرد بسیار مهمی برای مردم فلسطین ترسیم کرد و آن راهبرد در واقع حضور مردم در صحنه برای حمایت از فلسطینیان بود.
ناطق نوری: توان نظامی ایران برای دفاع است
فعال سیاسی و رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی ایران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: توان نظامی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع و بازدارندگی است.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به فضل الهی ما پس از تجربه هشت سال دفاع مقدس پیشرفت بسیار زیادی در بخش نظامی کرده‌ایم که عمدتاً هم برای دفاع و بازدارندگی است.
وی با تاکید بر اینکه ما براساس مکتب مان هیچگاه حمله‌کننده نخواهیم بود، گفت: باید توان دفاعی و بازدارندگی خودمان را ارتقا دهیم و در بالاترین سطح قرار گیریم.
قطعنامه‌ای راهپیمایان روز قدس:«معامله قرن» توطئه رذیلانه و نقشه شوم رئیس‌جمهور احمق آمریکاست
شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس سال 1398، با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را در 5 بند اعلام کردند.
در این قطنامه آمده است:حمد و سپاس ذات اقدس احدیت جَلَّ و علا را که توفیق عنایت فرمود تا بار دیگر در یوم‌الله قدس باحضور حماسی و پر شور در صحنه و همگام با امت بصیر، عامل به وظیفه و دشمن شناس کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان، حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین، آزادی قدس شریف از چنگال خونین اشغالگران صهیونیستی، نابودی رژیم کودک کش و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را رساتر از همیشه فریاد زنیم.
با گذشت چهل سال از ابتکار معجزه گونه امام راحل عظیم الشان، همچنان آزادی قدس شریف با رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته، حمایت همه جانبه خود از جبهه مقاومت و مقابله جدی با نقشه‌های شوم رئیس‌جمهور احمق و هیات حاکمه آمریکا علیه کشورهای اسلامی را اعلام و توطئه رذیلانه موسوم به «معامله قرن»، سرسپردگی سران مرتجع برخی از کشورهای عربی در تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین و نشست به ظاهر اقتصادی صهیونیستی – آمریکایی در منامه بحرین را شدیداً محکوم می‌نماییم.
تنها راه حل مساله فلسطین را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه کفر جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، نفی مطلق هر نوع سازش و تسلیم تا محو غده سرطانی اسرائیل، بازگشت آوارگانِ فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با تحقق راهبرد «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» و «فلسطین از بحر تا نهر» اعلام و بر آن تاکید می‌نماییم.
کماکان آمریکای جنایت پیشه را «طاغوت اعظم» و نظام فرعونی حاکم بر این کشور را «دشمن شماره یک بشریت» دانسته، عهد شکنی و اقدامات سخیف کاخ سفید در خروج از برجام،تشدید تحریم‌های ظالمانه و قرار دادن نهاد انقلابی و مایه مباهات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی را شدیداً محکوم، دل نبستن به وعده‌های دروغین کشورهای اروپایی، تسلیم نشدن در برابر سیاست‌های خصمانه بیگانگان، تقویت توانمندی‌های نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی، خاصه پیشرفت‌های عزت آفرین حوزه دفاعی غیر قابل مذاکره موشکی و ارتقای فعالیت‌های هسته‌ای را به عنوان مطالبه جدی خود از قوای سه گانه بخصوص دولت محترم اعلام می‌نماییم.
گزارش راهپیمایی روز قدس در شهرهای کشور
گزارشهای واصله از استانهای مختلف کشور نیز حاکی است همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم روزه‌دار شهرهای مختلف با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر حماسه ساز شدند و همبستگی خود را با آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین به نمایش گذاشته ومخالفت خود را با توطئه استکباری معامله قرن اعلام کردند. خلاصه گزارش راهپیمایی روز قدس ذیلا از نظرتان می‌گذرد:
*قم - همزمان با بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان و آخرین جمعه این ماه خدایی، مردم همیشه در صحنه، متدین و انقلابی قم از ساعت 10 صبح دیروز، با طی مسیرهای دهگانه خود را به میدان آستانه و مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) محل تجمع و آغاز راهپیمایی رساندند و بعد از آن با عبور از مسیر خیابان اراک رهسپار محل میعادگاه نماز جمعه در مصلی قدس شدند.راهپیمایان با حضور گسترده خود در خیابان‌های شهر قم، با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌هایی با مضامین «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «القدس لنا»، «هنگام پیروزی ما می‌رسد، آزادی قدس فرا می‌رسد»، «با اتحاد ملت فلسطین، آزاد گردد قبله مسلمین»، «رژیم صهیونیستی، جرثومه فساد است، آزادی فلسطین، مرهون اتحاد است» از ملت مظلوم فلسطین و انتفاضه آن‌ها حمایت و خواستار نابودی رژیم صهیونیستی شدند.راهپیمایان همچنین در شعارهایی توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در اجرای طرح معامله قرن را محکوم کردند و این حربه جدید جهان استکبار را با اتحاد و هوشیاری امت اسلام منجر شکست خورده دانستند.آیات عظام جوادی آملی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، و ائمه جمعه قم و جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این مراسم حضور داشتند.
*اصفهان- همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم روزه‌دار استان اصفهان همگام با مردم خدا جوی میهن اسلامی با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر حماسه ساز شدند و همبستگی خود را با آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین ومخالفت خودرا با توطئه استکباری معامله قرن اعلام کردند.به گزارش خبرنگار ما از اصفهان راهپیمایی روز جهانی قدس در اصفهان از ساعت 10:30 دقیقه دیروز با حضور گسترده مردم انقلابی و ولایتمدار اصفهان از مسیرهای هشت گانه به سمت میدان امام (ره) اصفهان برگزار شد.دیروز همه آمده بودند از پیرو جوان، زن و مردم، کوچک وبزرگ، بخش‌های کارگری وکارمندی، دانشجویان فهیم و دانشگاهیان، اصناف وبازاریان، روحانیت همیشه درصحنه ومسئولین استان تا با لبیک به فرمان امام خوبی‌ها خمینی کبیر(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر توطئه جهان خواران خون آشام وجنایتکار را خنثی کنند. اصفهانی‌های با غیرت بار دیگر با شناخت دقیق از موقعیت حساس کنونی با حضور دشمن شکن خود در راه پیمایی روز جهانی قدس همبستگی وحمایت قاطع خود از قیام مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین در برابر غاصبین جنایتکار صهیونیستی را اعلام داشته و با فریاد‌های مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا خشم ونفرت خویش را از جنایتکاران عالم به ویژه رژیم خون آشام صهیونیستی وآمریکای پلید به گوش جهانیان رساندند.
*مشهد- مردم مشهد با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ظلم آشکار به مردم فلسطین و انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به قدس را محکوم کردند. مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور سیل عظیمی از جمعیت مردم و مسئولان استان خراسان رضوی از میدان 15 خرداد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.سیل جمعیت راهپیمایان روزه‌دار از ساعات قبل از شروع رسمی مراسم روز قدس در میدان 15 خرداد افزوده می‌شد.حضور گسترده و پرشور مردم روزه‌دار در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس در انزجار از رژیم غاصب صهیونستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین از میدان 15خرداد آغاز شد.مردم با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ظلم آشکار به مردم فلسطین و انتقال پایتخت رژیم قاصب صهیونیستی به قدس را محکوم کردند."می‌جنگیم می‌میریم قدس رو پس می‌گیریم"، "نه سازش نه تسلیم نبرد با اسرائیل"، "کودک‌کشی در یمن خود سند و دلیل است، وهابی کودک‌کش همدست اسرائیل است" و "از جمله شعار‌هایی هستند که مردم به همراه شعارهای اصلی" مرگ بر آمریکا" و" مرگ بر اسرائیل" سر دادند. در این راهپیمایی که با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم از جمله خانواده‌های شهدا، جانبازان، دانشجویان، حوزویان، ورزشکاران و مسئولین حوزه‌های مختلف برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن اعلام انزجار خود از دولت غاصب اسرائیل،. آدمک‌های صهیونیستی و آمریکایی مانند سال‌های گذشته به نمایش درآمده و پرچم آمریکا و اسرائیل به عنوان نمادهای ظلم و استکبار توسط مردم به آتش کشیده شدند.
*بیرجند- راهپیمایی روز قدس در شهرستان بیرجند همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور مردم روزه‌دار، مسئولان استانی و رئیس قوه قضاییه برگزار شد.راهپیمایی روز قدس در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی از میدان شهدا آغاز شد و در مسیرهای میدان ابوذر، خیابان ارتش، بلوار پاسداران تا مسجد امام حسین(ع) ادامه یافت. رئیس قوه قضائیه در مراسم راهپیمایی روز قدس در بیرجند با بیان اینکه فلسطین از جریان انقلاب ایستادگی را آموخت و نگاهشان به میزهای مذاکره نیست، گفت: امروز مجاهدت ملت‌ها تعیین‌کننده است. حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه موضوع فلسطین و قدس شریف موضوع اول جهان اسلام است که صف مسلمانان را از صف مستکبران و خودباختگان در مقابل زورمداران فرهنگ غربی از هم جدا می‌کند، افزود: 70 سال می‌گذرد که حکومت غاصب اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطین متجاوزانه و ظالمانه تسلط پیدا کرده است و هیچ زمان مردم فلسطین، لبنان و کرانه باختری با این تجاوز کنار نیامدند.وی با بیان اینکه اگر از عبرت‌ها درست درس بگیریم باید بدانیم معامله قرن چه وضعیتی دارد، گفت: معامله قرن می‌خواهد کاری کند که همه هزینه‌ها را فلسطینی‌ها بدهند و مسئله‌ای به نام فلسطین از سر اسرائیلی‌ها برداشته شود. رئیسی ادامه داد: دشمن بر مبنای طرحی که دارد می‌خواهد در صحرای سینای مصر با پول سعودی‌ها برای فلسطینی‌ها خانه سازی کند اما باید بداند امروز ایستادگی مردم مظلوم فلسطین و منطقه برای این است که به دشمن بفهمانند معامله قرن را به مقاومت قرن تبدیل خواهند کرد.رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد با امپراطوری و جنگ رسانه‌های غربی، جنگ اقتصادی و جذب کشورهای سست عنصر؛ کشورهای اسلامی به خصوص ایران را مایوس کند، گفت: اما با همه این اقدامات تجاوزکارانه خود نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند
*قزوین - مردم روزه‌دار قزوین درآخرین جمعه از ماه میهمانی خداوند متعال وهمزمان با روز جهانی قدس با حضور گسترده وپرشور در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند وفریاد آزادی قدس شریف را سر زدند.این حرکت با شکوه مردمی از دو مسیر شهر قزوین،خیابان‌های آزادی وآیت‌الله طالقانی به میدان آزادی وسپس به میداد گاه عاشقان‌الله مسجد النبی (ص) ختم شد.شرکت کنندگان در مسیر راهپیمایی خود با با حمل دست نوشته‌ها وپلاکارتها وسر دادن شعار‌های مرگ بر اسرائیل ومرگ بر امریکا مراتب خشم ونفرت خود علیه اشغالگران قبله اول مسلمین را اعلام وحمایت خودرا از جنبش‌های مبارز ومقاوم فلسطین مظلوم وستم دیده اعلام داشتند وخواستار آزادی قدس شریف شدند راهپیمایان در پایان مراسم بعد از تایید قطعنامه راهپیمایی در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت کردند.
*سمنان- مردم روزه‌دار و انقلابی سمنان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یادگار ماندگار رهبرکبیر انقلاب اسلامی و روز جهانی قدس، به خیابانها آمدند و درحالی که پلاکاردها و دست نوشته‌هایی بامضامین همراهی با قدس شریف و محکومیت اشغالگری متجاوزان باخود حمل می‌کردند، باشرکت دریک راهپیمایی باشکوه و بی‌سابقه، ضمن حمایت از آرمان آزادی قدس شریف، اشغالگری و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.مردم انقلابی سمنان بااجتماع در میدان امام رضا(ع) این شهر راهپیمایی باشکوه خود را بسوی مصلای این شهر آغاز کردند و بامشت‌های گره کرده و فریادهای" مرگ بر آمریکا" و" مرگ براسرائیل" و "مرگ بر آل‌سعود خائن " نفرت و انزجار خود از سلطه طلبی، تجاوزگری، ددمنشی و جنایات رژیم کودک کش اسرائیل را به نمایش گذاشتند.روزه‌داران سمنانی، باشعارهای " حسین حسین شعارماست، شهادت افتخارماست"، "هیهات مناالذله "، "ماهمه سرباز توایم خامنه ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای "، " حمایت از فلسطین شعار مسلمین است "و" روز جهانی قدس، یوم‌الله یوم الله"، با آرمانهای رهبرکبیرانقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت نموده و عزم راسخ خود در آزادسازی مردم مظلوم فلسطین اززیر یوغ سلطه طلبان و غاصبان جنایتکار صهیونیست به رخ جهانیان کشیدند.گزارش خبرنگار ما حاکیست همچنین راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس باحضور حماسی و کم سابقه مردم درشهرستانهای شاهرود، میامی، دامغان، مهدی شهر، سرخه، آرادان و گرمسار و سایر بخش‌ها و شهرهای استان سمنان برگزار شده است.
*کرمانشاه- راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم مومن و روزه‌دار استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.راهپیمایان در طول مسیر با سردادن شعارهایی نظیر"روز جهانی قدس یوم‌الله ست یوم الله، بنیانگذار این روز روح‌الله ست روح الله"، " حمایت از فلسطین سفارش امام است"، "شعار روزه‌داران، نابودی اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر صهیونیسم"، "آمریکا عدوالله" و "اسرائیل عدوالله" حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و انزجارشان از سیاست‌های آمریکا و صهیونیست جهانی را فریاد زدند.مردم ولایت مدار کرمانشاه همچنین شعارهایی در تبعیت از فرامین رهبری و پیروی خود از ولایت فقیه را سر دادند و تمثال‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری را نیز در دست داشتند.نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و جمعی از مسئولین استان نیز در کنار اقشار مختلف مردم در مراسم روز جهانی قدس حضور داشتند.راهپیمایان کرمانشاهی در ادامه با حضور مقابل مسجد جامع این شهر و با سردادن تکبیر، قطعنامه روز جهانی قدس را تایید کردند. گفتنی است؛ مشابه این راهپیمایی در تمامی شهرهای استان کرمانشاه برگزار شد.
*ساری - در اخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه استان مازندران در یک راهپیمایی با شکو ه و کم نظیر و عبور از مسیر‌های تعیین شده و با سردادن شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل و آل‌سعود ضمن حمایت همه جانبه از مبارزات حق طلبانه مردم فلسطین در برابر اسرائیل غاصب بار دیگربه امریکا و مزدورانش در منطقه اعلام نمودن تا پای جان از انقلات و نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت خواهند نمود و تحریم‌های ظالمانه امریکا هیچ خللی در اراده انان در پاسداری ازآرمانهای نظام مفدس جمهوری اسلامی بوجود نخواهد اوردگزارش خبرنکاران ما از شهرهای گلوکاه- بهشهر- نکا - ساری - جویبار -سیمرغ - قائم شهر - پل سفید زیراب – شیرگاه - بابل - امیرکلا - امل - فریدونکنار - بابلسر – نور – چمستان – محمود اباد – عباس اباد – رستم رود- نوشهر – چالوس – رامسر – کلاردشت – رویان -کلاراباد – رامسر – ارطه - مرزن ابادو دیگر بخشهای این استان حاکیست مردم این شهر‌ها و بخش‌ها نیز در بک راهپیمایی باشکوه و کم نظیر ضمن حمایت از مبارزات مردم مظلوم فلسطین و دیگر مظلومان جهان در برابر امریکا و اسرائیل بار دیگر به جهانیان اعلام داشتندتحت هیچ شرایطی نظام و رهبری نطام را تنها نخواهند گذاشت و همیشه مدافع ارمانها اتقلاب ونظام خواهند بود
*همدان- همزمان با روز جهانی قدس مردم شریف و روزه‌دار شهرهای استان همدان در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف این استان به خیابان‌ها آمدند و با انجام یک راهپیمایی باشکوه، بار دیگر هم صدا با آزادمردان و شیر زنان جهان بر آزادسازی قدس شریف و حمایت از ملت مظلوم فلسطین تاکید و خط بطلانی بر معامله قرن کشیدند.گزارش خبرنگاران ما از شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، رزن، بهار، کبودرآهنگ، اسدآباد، فامنین و شهرستان جدید درگزین حاکیست؛ آحاد مردم مومن و موحد این شهرها اعم از زن و مرد، پیر و جوان در لبیک گویی به آرمان بلند بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، صبح دیروز به خیابان‌ها آمدند و با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس همبستگی خود با ملت فلسطین را به زیبایی به نمایش گذاشتند.گزارش خبرنگار ما از شهر دارالمومنین همدان نیز می‌افزاید: دهها هزار نفر از مردم روزه‌دار این شهر درحالی که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس، مقامات سیاسی، مذهبی و اجرایی، فرماندهان نیروهای مسلح و روحانیون را در میان خود داشتند، با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و صدها پرده و پلاکاردهای مختلف و متنوع و تمثال‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری باردیگر نمایشی زیبا از همبستگی ملی در حمایت از آرمان‌های اسلام ناب و برادری خود با ملت فلسطین را به رخ جهانیان کشیدند.راهپیمایان همدانی با شعارهایی پر صلابت "مرگ بر امریکا"، " مرگ بر اسرائیل"، "‌الله اکبر، خامنه‌ای رهبر"، " فلسطین، فلسطین، حمایتت می‌کنیم" و دیگر شعارها درحالی که عروسک‌های سردمداران رژیم غاصب قدس شریف و ترامپ را به آتش کشیدند، بار دیگر بر ضرورت پایمردی وحمایت ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی از آرمان فلسطین تاکید و خط بطلانی بر معامله قرن کشیدند.
*خرم آباد – راهپیمایی روز قدس با حضور باشکوه ‌اقشار مختلف مردم در تمام شهرهای ‌ایران اسلامی ‌با شعار "مرگ بر اسرائیل"‌و "مرگ بر آمریکا"‌ برای رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین ‌به گوش جهانیان آغاز شد.مردم روزه‌دار استان سیل زده لرستان همزمان با دیگر آزادیخواهان جهان در جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، روزی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواسته که برای کوتاه کردن دست اسرائیل غاصب و پشتیبانان آن، حمایت خود را از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نموده و در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران با حضور پر شکوه و پرشور در راهپیمایی روز قدس به گفتمان سازش و طرح‌های مغایر با استیفای حقوق حقه ملت فلسطین نه گفتند و مخالفت خود را به معامله قرن اعلام کردند. مردم روزه‌دار مناطق سیل زده لرستان از جمله پلدختر و معمولان و دیگر شهر‌های استان ‌با شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا قاطعانه به شکست معامله قرن و با تثبیت آرمان‌های فلسطین را سر دادند و همچنین راهپیمایان با در دست داشتن تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و وحشی گری‌های اسرائیل در این سرزمین، نفرت و اعتراض خود را نسبت به جنایات این رژیم و همدستانش ابراز کردند.
*گرگان- مردم ولایتمدار گلستان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همپای مردم سراسر کشور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.گلستانی‌ها در شهرهای مختلف این استان برای پیروی از فرمان بنیانگذار فقید انقلاب با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس خشم و انزجار خود را نسبت به اسرائیل و آمریکا نشان دادند.مردم روزه‌دار گلستان با شعارهای ضدصهیونیستی از تمام رده‌های سنی، زن و مرد، پیر و جوان، نظامی و غیرنظامی در این مراسم شرکت کردند.گروه‌های مختلف مردم که از هشت مسیر خود را مصلی رسانده بودند، پلاکاردهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «القدس لنا»، «لبیک یا خامنه ای» و غیره در دست داشتند.
*اراک- همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، امروز جای جای استان مرکزی میزبان خروش انقلابی مردمی بود که حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند و حتی روزه‌داری مانع حضور پرشور آنان در این روز گرم تابستانی در خیابان‌ها نشد.مردم شریف استان مرکزی همچون سراسر کشور در این روز با مشت‌های گره کرده که نشان از مقاومت و ایستادگی و عزم راسخ در مبارزه با ستم و تعدی دارد به خیابان‌ها آمدند تا فریاد جهانی حمایت از مسلمانان فلسطین و بیزاری از جنایات و تجاوزهای رژیم صهیونیستی را به گوش جهان برسانند. مسیر راهپیمایی روز قدس در شهرهای استان مرکزی مملو از زنان و مردانی بود که آمده بودند تا از آزادی فلسطین دفاع کرده و حمایت خود را از مردم مظلوم آن نشان دهند. در صف مقدم راهپیمایی روز قدس مردم اراک و سایر شهرستان‌ها، حضور مسئولین استانی و شهرستانی به چشم می‌خورد.
*تبریز- همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس و همدوش با سایر مسلمانان جهان و ایران، مردم ولایی و روزه‌دار آذربایجان شرقی در 40 شهر، بخش و روستای این استان طنین استکبارستیزی سر داده و راهپیمایی این روز را برگزار کردند.گزارش میدانی خبرنگاران در شهرستان‌های مختلف استان حاکی از آن است که مردم آذربایجان شرقی حضور پرشور و باشکوهی در راهپیمایی روز قدس امسال داشتند.مردم آذربایجان با حضور باشکوه و گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اعلام همبستگی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نفرت و انزجار خود از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی را فریاد زدند.
*ارومیه - مردم مومن و روزه‌دار آذربایجان غربی همپای سایر مردم ایران اسلامی با حضور باشکوه و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس فریاد استکبار ستیزی سردادند.مردم مومن و روزه‌دار استان در این راهپیمایی با حضور پرشور خود ضمن ابراز انزجار از سیاست‌های منطقه‌ای استکبار جهانی و آتش افروزی ایادی غرب در کشورهای مسلمان، ندای حمایت از آزادی فلسطین را سر دادند.حضور متحد مردم شیعه، سنی، ارمنی و آشوری این استان تجلی اتحاد و همبستگی و نمونه کوچکی از اتحاد ایران بزرگ اسلامی است که نشان داد همانند چهاردهه گذشته استکبار جهانی در برابر این همبستگی ملی محکوم به شکسته بوده و است.
*اردبیل - مردم اردبیل با حضور باشکوه و گسترده در راهپیمایی روز قدس ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، نفرت خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به نمایش گذاشته و شکست «معامله قرن» را فریاد زدند.فریاد «مرگ بر اسرائیل غاصب گر»، «مرگ بر آمریکا» و… از جمله شعارهایی بود که در جای جای استان اردبیل طنین انداز شد و دل‌های دشمنان امت اسلامی را به لرزه انداخت.در راهپیمایی روز جهانی قدس استان اردبیل قشرهای مختلفی از مردم حضور داشتند که حضور نوجوانان و جوانان و زنان و کودکان بیشتر به چشم می‌خورد تا نشان دهد که نسل آینده نیز با نفرت و بیزاری تا آزادی قدس شریف ساکت نخواهند نشست.
*کرج - البرزنشینان مومن و روزه‌دار با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت خود از فلسطین را به نمایش گذاشته و فریاد مرگ بر اسراییل سر دادند وحمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند.همه اقشار مختلف مردم با تاسی از ابتکار هوشمندانه امام راحل که آخرین جمعه ماه رمضان را به نام روز قدس نام‌گذاری کردند، به خیابان‌ها آمده و خشم و انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی را نشان ‌دادند.
*ایلام - امسال نیز مانند سال‌های گذشته مردم روزه دار، مومن و انقلابی استان ایلام باز هم شگفتی آفریده و با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس به دفاع از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین پرداختند.در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است، مردم روزه‌دار و خداجوی استان ایلام به ندای امام (ره) و مقام معظم رهبری لبیک گفته و به صحنه آمدندو خشم و انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی را نشان ‌دادند.
*شهرکرد- هر ساله مردم استان چهارمحال و بختیاری با حضور پر شور در راهپیمایی روز جهانی قدس وحدت و همدلی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به جهانیان اثبات می‌کنند.امسال نیز راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پر شور مردم شهرکرد برگزارشد و مردم این شهر بار دیگر برای نشان دادن تنفر خود از رژیم صهیونیستی به میدان آمدند و با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» و… حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را نشان دادند.
*زاهدان- با وجود دمای بیش از 40 درجه‌ای فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان طنین انداز شد.مردم غیور و روزه‌دار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با حضور در این راهپیمایی باشکوه حماسه دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند و بار دیگر با وحدت و اتحاد خود شکست معامله قرن را به دنیای استکبار و هم پیمانانشان یادآور شدند.
*رشت- مردم شهر رشت نیز همگام با سراسر کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با مشت‌های گره کرده بار دیگر انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین را اعلام کنند. مردم مومن و روزه دارگیلان در این راهپیمایی با حضور پرشور خود ضمن ابراز انزجار از سیاست‌های منطقه‌ای استکبار جهانی و آتش افروزی ایادی غرب در کشورهای مسلمان، ندای حمایت از آزادی فلسطین را سر دادند. مسیر راهپیمایی روز قدس در شهرهای استان مملو از زنان و مردانی بود که آمده بودند تا از آزادی فلسطین دفاع نموده و حمایت خود را از مردم مظلوم آن نشان دهند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: مسیرهایی جایگزین برای درآمدهای ارزی پیدا کرده‌ایم وزارت امور خارجه بیانیه ضد ایرانی سران برخی کشورهای عربی را محکوم کرد با حکم رئیس جمهور؛ دکتر علی ربیعی به عنوان «دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت» منصوب شد در گفتگو با مهندس محمد هاشمی رفسنجانی به‌مناسبت سی‌امین سالروز رحلت امام‌خمینی و چهلمین سال ترور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رابطه متقابل امام خمینی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فقه امام خمینی، فقه زندگی حمله اینترنتی به سامانه تامین اجتماعی و توضیح سرپرست سازمان سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: احتمال تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو وجود دارد پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها براساس میزان پیمایش جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) منصوب شد وال استریت ژورنال ادعا کرد تاخیر در اعمال تحریم پتروشیمی ایران ازسوی ترامپ راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در ایران با شعار «شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» کره شمالی:آمریکا با «جاه طلبی شیطانی» به دنبال تسلیم پیونگ یانگ است