رئیس کل بانک مرکزی: مسیرهایی جایگزین برای درآمدهای ارزی پیدا کرده‌ایم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: آمریکا تلاش کرده که فروش نفت ایران را کاهش دهد، ولی مسیرها و روندهایی را برای دریافت درآمدهایمان پیدا کردیم که هیچ یک از این کارها نمی‌تواند بر آن اثرگذار باشد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، با بیان اینکه تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای به زانو درآوردن ایران بی‌نتیجه بوده است، گفت: آمریکا و متحدانش قرار بود سال گذشته ایران را به زانو درآورند که البته تمام تلاش هایشان بی‌نتیجه بود و امسال شرایط بهتری داریم و محکم در این مسیر ایستاده‌ایم و خوشبختانه در شرایط فعلی ثبات اقتصادی نیز برقرار شده است.
وی افزود: مهم‌ترین نشانه بی‌اثر بودن تلاش‌های آمریکا و متحدانش نیز این است که در روزی که به نام روز فلسطین و قدس نام‌گذاری شده و همگان بر علیه اسرائیل شعار می‌دهند، متحدین آمریکا واسرائیل همه را در مکه مکرمه به دور هم جمع کرده‌اند و علیه ایران شعار می‌دهند که همه این موارد نشان از قدرت و استحکام ایران دارد و به یاری خدا آزادی قدس نیز محقق خواهد شد.
همتی با بیان اینکه رفتار فعلی آمریکا، نشانه شکست تلاش‌های این کشور برای افزایش فشار بر ایران است، تصریح کرد: درحال حاضر آمریکا اعلام کرده است که حداکثر فشار را بر ایران وارد کرده و تلاش کرده که فروش نفت ایران را کاهش دهد، ولی مسیرها و روندهایی را برای دریافت درآمدهایمان پیدا کردیم که هیچ یک از این کارها نمی‌تواند بر آن اثرگذار باشد. پیغام‌ها و رفتار فعلی آمریکا نشان از شکست تلاش‌هایش دارد و به امید خداوند بزودی شاهد پیروزی مردم ایران خواهیم بود.


همچنین رئیس کل بانک مرکزی در یک یادداشت اینستاگرامی نوشت: لازم دیدم، اخبارخوب میزان تامین نیازهای وارداتی در 70 روز اول امسال را، که در راه پیمایی با شکوه روز قدس اعلام کردم، به اطلاع برسانم.
براساس آماری که از همکاران تلاشگرم در حوزه ارزی دریافت نمودم، از ابتدای سال 98 تا به امروز، که عمده روزهای فروردین ماه تعطیل بود، 8.3 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی مواد اولیه و سایر کالاهای ضروری... تامین شده است، و این درحالی است که آمریکایی‌ها فشار تحریم اقتصادی را به حداکثر خود رسانده‌اند.
از این مبلغ، بیش از 3 میلیارد دلار آن توسط صادر کنندگان تامین شده است. جالب اینکه800 میلیون دلار آن واردات در مقابل صادرات بوده است.
دراین زمینه، سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی در مورد نحوه برگشت ارز ناشی از صادرات، منطقی بودن نرخ نیما از نظر صادرکنندگان، رواج تدریجی و پر شتاب واردات در مقابل صادرات و مهمتر از همه درک شرایط خطیر اقتصادی توسط صادرکنندگان عزیز، بسیار موثر بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: مسیرهایی جایگزین برای درآمدهای ارزی پیدا کرده‌ایم وزارت امور خارجه بیانیه ضد ایرانی سران برخی کشورهای عربی را محکوم کرد با حکم رئیس جمهور؛ دکتر علی ربیعی به عنوان «دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت» منصوب شد در گفتگو با مهندس محمد هاشمی رفسنجانی به‌مناسبت سی‌امین سالروز رحلت امام‌خمینی و چهلمین سال ترور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رابطه متقابل امام خمینی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فقه امام خمینی، فقه زندگی حمله اینترنتی به سامانه تامین اجتماعی و توضیح سرپرست سازمان سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: احتمال تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو وجود دارد پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها براساس میزان پیمایش جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) منصوب شد وال استریت ژورنال ادعا کرد تاخیر در اعمال تحریم پتروشیمی ایران ازسوی ترامپ راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در ایران با شعار «شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» کره شمالی:آمریکا با «جاه طلبی شیطانی» به دنبال تسلیم پیونگ یانگ است