منفور بودن رژیم صهیونیستی در جهان از برکات روز قدس است

امام جمعه مشهد گفت: امروز اسرائیل در نزد جهانیان به کشوری منفور تبدیل شده و این از برکات همین شعارها و روز قدس است.به گزارش خراسان رضوی، آیت ا... سید احمد علم الهدی روز گذشته در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن اظهار تاسف از اقدامات کوردلانه در شهادت امام جمعه کازرون، از نمازگزاران به خاطر شرکت در راهپیمایی روز قدس  تشکر کرد و افزود:اگر یک روز قرار بر این شد که خدایی ناکرده  فلسطین با آمریکا و اسرائیل به نقطه توافقی برسند و از قدس دست بردارند، ما دست بردار نیستیم وبر این نکته تاکید داریم که  قدس به عنوان قبله اول مسلمانان باید به مسلمانان برگردد.وی ادامه داد: درخصوص روز قدس سه نکته قابل تامل است. نکته اول این که برخی افراد ضعیف الایمان و ناآگاه این روزها این سخنان را مطرح می کنند که روز قدس چه ارتباطی به ما دارد و با توجه به گرفتاری های شدیدی که درداخل کشور وجود دارد مطرح کردن مشکلات کشوری دیگر صحیح است؟ چرا مشکلات آن ها را به عنوان مسائل مربوط به خودمان مورد توجه قرار می دهیم و با این رفتار باعث تحریک قدرت های مستکبر علیه خودمان می شویم؟ در پاسخ به این افراد باید گفت:مسئله قدس، مسئله کشوری دیگر، جامعه دیگر و مردمی دیگر نیست؛ بلکه مسئله ماست، زیرا ظلم هایی که اسرائیل به مردم فلسطین روا می دارد همه به خاطر قدس و مسجد الاقصی است و اولین نخست وزیر اسرائیل زمانی که اولین دولت اسرائیل تشکیل شد اعلام کرد که «اسرائیل بدون قدس و قدس بدون هیکل معبد سلیمان بی معناست» و این نهایت هدف آن هاست.نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همان طور که سرنوشت کعبه به عنوان قبله ما مسلمانان برای ما مهم است، جریان قدس به عنوان قبله اول مسلمانان نیز برای ما حائز اهمیت است و در مقابل این مسئله نمی توانیم بی تفاوت باشیم.
دلیل حمایت ما از مردم فلسطین
وی خاطر نشان کرد: نکته دومی که درباره قدس باید به آن بپردازیم  این است که حمایت ما از مردم مسلمان فلسطین به دلیل این است که خداوند در قرآن این سرزمین را وابسته به قدس معرفی می کند و از نظر قرآن این سرزمین مقدس است و دومین دلیل حمایت ما از مردم فلسطین این است که  مردم فلسطین در خط مقدم جبهه مبارزه با اسرائیل هستند و امام خمینی (ره) با توجه به این موضوعات است که جمعه آخر ماه رمضان را «روز قدس» معرفی کردند، نه روز فلسطین  و آن به این دلیل است که قدس برای ما مهم است .
تنها با شعار می شود به جنگ دشمن رفت؟


آیت ا... علم الهدی بیان کرد:عده ای می گویند با لفظ شعار مگر می شود به جنگ دشمن رفت؟و با مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گفتن چه اتفاقی می افتد؟نتیجه شعارهای 40 ساله ما علیه آمریکاو اسرائیل در مقابل کشتار هر روزه فلسطینی ها چیست؟ در پاسخ این افراد نیز باید به این نکته اشاره کنیم که روز قدس با همین کیفیت و با همین شعارهاست که امروز اسرائیل را از یک ابر قدرت در سال های گذشته به ذلت کشانده است و روزی که امام خمینی (ره) فرمان داد ما جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس بدانیم و به حمایت از قدس در خیابان ها راه بیفتیم روزی بود که همه جنوب لبنان در تسخیر اسرائیل بود و اسرائیل در جنوب بیروت پیشروی و بخشی از پایتخت لبنان را نیز اشغال کرده بود و در این مدت همه ساله راهپیمایی روز قدس انجام می شد و  امروز کار به جایی رسیده که حزب ا... لبنان به جایگاهی رسیده است که اسرائیل به اندازه یک عامل مرگ آور از آن ها می ترسد.
وی افزود: امروز در کمتر از 24 ساعت چند صد موشک فلسطینی، اسرائیل را وادار به آتش بس می کند. امروز اسرائیل در نزد جهانیان به کشوری منفور تبدیل شده و این از برکات همین شعارها و روز قدس است.
دلیل اهمیت بیشتر روز قدس امسال
امام جمعه مشهد گفت: نکته سوم درباره روز قدس این است که  امسال رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که روز قدس امسال به نسبت دیگر سال ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و آن به این دلیل است که جریان ناپاک استکبار جهانی به این نتیجه رسیده که با یک نیرنگ مسئله جنگ با اسرائیل و مقابله با صهیونیست را در منطقه حل کند و سر این توطئه با همه عناصر خودفروخته و ناپاک منطقه ازجمله آل سعود و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به این توافق رسیدند که منطقه ای مخصوص را به عنوان فلسطین مشخص کنند و غزه و بخشی از کرانه باختری و بخشی از صحرای سینا به عنوان سرزمین فلسطین مشخص شود  واین به شرطی است که این کشور اسلحه ،ارتش  و نیروی دفاعی نداشته باشد و از آن طرف قدس، یهودی سازی شده و همه شهرک های یهودی در کنار هم قرار گرفته باشد و رژیم اسرائیل بزرگ تر ، قوی تر و بدون کوچک ترین معارض در منطقه زندگی کند و اسم این حرکت خبیثانه را «معامله قرن» گذاشته اند و اگر چه طرحشان را هنوز ارائه نکرده اند، اما این طرح نتیجه ای جز این ندارد .
وی افزود: هدف از این معامله از بین بردن مسجدالاقصی و قدس است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب روز قدس امسال را مهم تر از هر سال اعلام کردند و ما باید با همه امکاناتمان با اسرائیل مبارزه کنیم و این جهاد قطعی فی سبیل ا... است.