دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس

بخش خبری: نهادها، سازمانها، احزاب و گروه‌های سیاسی و مذهبی با صدور بیانیه‌های جداگانه مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس و بیعت مجدد با آرمانهای انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فراخواندند.
برگزاری راهپیمایی روز قدس در 950 شهر
رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برپایی راهپیمایی روز قدس در950 شهر کشور خبر داد.
رمضان شریف گفت: امسال روز قدس همانند 40 سال گذشته در جمعه آخر ماه مبارک رمضان از مساجد کشور به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود.


وی افزود: این مراسم در تهران از ساعت 10 صبح روز جمعه و از 10 مسجد در 10 مسیر به سمت دانشگاه تهران محل برپایی نماز جمعه برگزار می‌شود.
رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: امسال 4 هزار خبرنگار در سراسر کشور این مراسم را پوشش می‌دهند.
رمضان شریف گفت: 250 خبرنگار خارجی نیز برای پوشش این مراسم حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: ملت ایران همواره با همراهی جوامع مسلمان و حق طلب جهان روز قدس را عاملی فراموش نپذیری مسئله فلسطین و بازخوانی پرونده سیاه اسرائیل قرار داده‌اند و به فضل الهی با اتحاد فراگیر جوامع اسلامی تمامی توطئه‌ها، تهدید‌ها و حرکت‌های مزدورانه برای انحراف در آمار فلسطین با شکست مواجه شده است.
وی تاکید کرد: همچنین به رقم تلاش‌های گسترده استکبار جهانی در انحراف افکار عمومی مردم جهان از جنایت صهیونیست‌ها غافل نشده و فلسطین همچنان مسئله محوری جهان اسلام و کانون توجه ملل و جوامع جهانی است.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: روز قدس روز هشدار امت اسلامی به برخی کشور‌های عربی به ویژه عربستان و امارات نسبت به برگزاری کنفرانس موهومی موسوم به صلح به خاطر شکوفایی اقتصادی در بحرین است که با بازی کردن در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی آرمان قدس و مسئله فلسطین را پایمال نکند.
وی افزود: موضع واحد و یک پارچه فلسطینی در موافقت با طرح معامله قرن از هم‌اکنون رقم زده و شواهد نیز حکایت از شعله‌ور شدن انتفاضه در کرانه باختری دارد، موضوعی که به شدت باعث نگرانی صهیونیست‌ها و حامیان این طرح شده است.
شریف گفت: رئیس‌جمهور آمریکا با ارائه این طرح شیطانی قادر به نابودی آرمان فلسطین و مبارزه 70 ساله این ملت نخواهد بود و یقیناً شعله‌های خشم ملت مسلمان خائنان به آرمان قدس را خواهد سوزاند.
وی شعار محوری روز جهانی قدس تا سال 98 را (روز جهانی قدس شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین) اعلام و تاکید کرد: به یاری خداوند روز جمعه بار دیگر شاهده شکست جبهه آمریکایی_صهیونیستی_ سعودی در برابر عزم و اراده امت اسلامی در حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف خواهیم بود و عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و مادری خود را در مقیاس جهانی خواهیم دید.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در آستانه روز جهانی قدس از ملت سرافراز ایران اسلامی برای حضور پر شور و یکپارچه در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس دعوت کرد.
در این اطلاعیه آمده است:یوم‌الله قدس، روز رسول اکرم(صلی‌الله علیه و آله) روز حیات مجدد اسلام و روز فریادرسای مسلمانان علیه غده سرطانی و جرثومه فساد و فتنه‌انگیزی در منطقه، نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل و مظهر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست‌های خباثت‌آلود صهیونیسم جهانی در به فراموشی سپرده‌شدن مسئله فلسطین و تامین امنیت رژیم جعلی، کودک‌کش و غاصب قدس شریف است و زنده نگه داشتن روز قدس این یادگار ارزشمند و ابتکار معجزه‌گون معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ((رضوان‌الله علیهیک تکلیف الهی و فریضه دینی است که به لحاظ تشدید سیاست‌های خصمانه نظام سلطه به سرکردگی ددمنشان دولت حاکمه شیطان بزرگ، آمریکای تروریست‌پرور علیه آرمان مقدس فلسطین از جمله طرح توطئه رذیلانه معامله قرن با همراهی سرسپردگان ذلت‌پیشه و حکام مرتجع از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار شده است، لذا از مردم شریف، نوع‌دوست و متدین ایران اسلامی دعوت به عمل می‌آید همراه و همصدا با اقیانوس خروشان امت سرافراز اسلام و خیل عظیم انسان‌های آزاده و حق‌طلب جهان با حضوری پرشکوه و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس، طنین حمایت از قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین را سر داده و با «نه» قاطع به توطئه شیطانی معامله قرن بار دیگر با نمایش عزم و اراده پولادین خود شعار کوبنده نابودی رژیم جعلی، غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از حامیان آن در مجامع بین‌المللی را به عنوان مطالبه اول مسلمین عالم سر داده و تجلی‌بخش نماد عینی وحدت و حمایت همه‌جانبه امت اسلامی از آرمان‌های فلسطین پاره تن اسلام و قدس شریف باشند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با صدور بیانیه ای، از مردم ایران اسلامی خواست که حضوری باشکوه و دشمن شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشند.
در بخشی از این بیانیه، آمده است: روز قدس، یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) و روز جهانی همراهی با آرمان فلسطین است. روز جهانی قدس روزی است که امت اسلام و آزادی خواهان جهان قدرت حقیقی جبهه مقاومت را چنان فریاد می‌زنند که صدای لرزش ستون‌های ظلم به گوش ستمگران، سازشکاران و حامیان اشغالگری برسد. قریب هفتادسال است، رژیم غاصب صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین ستم می‌کند و با بمباران خانه‌ها، مدارس و مساجد به کشتار وسیع مردم بی‌دفاع، غیرنظامیان، زنان و کودکان شیرخوار می‌پردازد و بر سیاهه جنایت‌های خود می‌افزاید و با معامله قرن و دیگر طرح‌های استعماری تلاش می‌کند حقیقت مسئله فلسطین را به انحراف و انزوا بکشاند.
اما امروز، مردم فلسطین و محور مقاومت باایمان به خدا، هویت و قدرت خود را به نحوی افزایش داده که پایه‌های سست حکومت فرزندان شیطان را به تزلزل انداخته و با کاهش آستانه تاب‌آوری تلاویو در برابر موشک‌های رزمندگان مقاومت؛ سقوط و نابودی ظلم و جنایت را فریاد می‌زند
این نتیجه پایداری و مقاومت مردم فلسطین است. گروه‌های مقاومت در مقابل تجاوزهای صهیونیست‌ها دیگر دست‌بسته نیستند و دیوار حائل‌ها و گنبدهای آهنین توان حفاظت از صهیونیست‌ها را ندارند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به استناد مبانی دینی، قرآنی و شاخص‌های انقلاب اسلامی؛ ضمن حمایت از پایداری و استقامت مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌دارد؛ تلاش برخی کشورهای منطقه و رژیم‌های مرتجع عربی در پیوند با اسرائیل جز رسوایی برای آن‌ها سودی ندارد و امت اسلامی با حضور باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم غاصب را فریاد خواهد زد.
مجلس خبرگان رهبری هم از ملت ایران و همه احزاب و گروه‌های سیاسی خواست همبستگی و اقتدار امت اسلام را در روز قدس به نمایش گذارند.
در بخشی از بیانیه مجلس خبرگان رهبری آمده است: امروز پس از گذشت قریب 40 سال از اقدام هوشمندانه حضرت امام خمینی در تعیین روز قدس، دیگر بر هیچ آزاده ای، ظلم‌ها و جنایت‌های غده سرطانی اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از تروریسم بین الملل پوشیده نیست و حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به یک خواست جهانی تبدیل شده است.
مجلس خبرگان رهبری، ضمن تاکید بر نصرت‌های الهی، بار دیگر از ملت شریف ایران اسلامی و همه احزاب و گروههای سیاسی می‌خواهد ضمن بزرگداشت روز قدس در این راهپیمایی شکوهمند شرکت کرده، همبستگی و اقتدار امت اسلام را به نمایش گذارند و بدانند پیروزی امت اسلام، نزدیک و وعده‌های الهی، تخلف ناپذیر است «اَلا اِنَّ وَعْدَ‌الله حَقٌّ».
جمعیت دفاع از ملت فلسطین هم در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس خواستار حضور با شکوه مردم در این راهپیمایی بزرگ شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس در چهل سالگی خویش از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است و حضور پر شورتر و گرمتر عموم مردم، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، در واقع نمایش قدرتی برای مقابله با این طرح خطرناک و سلطه طلبانه است.
جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن گرامیداشت همه تلاش‌های جوامع اسلامی و جانفشانی مقاومین و شهدای راه مقدس آزادی فلسطین و حذف جرثومه فساد استعمار در منطقه یعنی اسرائیل و نیز محکوم کردن همکاری خیانتکاران حاکم بر برخی کشورهای اسلامی مانند آل‌سعود، آل زاید، آل خلیفه و آل حمد و حکام مصر و اردن در توطئه ضد جهان اسلامی معامله قرن و خصوصا برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در اجلاس صهیونیستی بحرین، از اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی و مراسم روز جهانی قدس دعوت به عمل می‌آورد و اعلام می‌دارد که این حضور گسترده و گرم و فریادهای اعتراض به اقدامات دشمنان و خائنان ملل منطقه، همانطور که امام خمینی(ره) تاکید داشتند، خود نمایش قدرتی موثر است و فریاد مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل‌سعود و مرگ بر آل خلیفه و مرگ بر آل زاید بیش از یک میلیارد مسلمان و میلیاردها نفوس آزادی خواه جهان، بی‌هیچ تردیدی تاثیر شگرف خود را برجای خواهد نهاد.
نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم با بیان اینکه روز قدس امسال با یکی از خطرناک‌ترین توطئه‌های جبهه استکبار و صهیونیسم هم‌زمان شده است، گفت: کاخ سفید همه عوامل و ابزارهای خود را برای پیاده کردن توطئه موسوم به معامله قرن به کار بسته است و تحریم و تهدید جبهه حامیان مقاومت از ایران تا لبنان را در دستور کار قرار داده است و وظیفه امروز امت اسلامی مقاومت و مخالفت همه‌جانبه با جبهه استکبار است.
حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی با اشاره به پیش رو بودن روز جهانی قدس بیان کرد: اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، تدبیر تاریخی حضرت امام خمینی(ره) بود که اراده تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان را در حمایت از مظلومان فلسطین در برابر مستکبران و زورگویان به منصه ظهور رساند.
وی ضمن تاکید بر آگاهی ملت مسلمان و روزه‌دار ایران از ابعاد طرح‌های خطرناک آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن توضیح داد: ملت ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس همانند گذشته برادری و وحدت خویش با ملت مظلوم فلسطین و عزم راسخ و هدف خود را در سرنگونی رژیم اشغال‌گر صهیونیسم و مخالفت با اقدامات سردمداران دولت آمریکا به جهانیان نشان خواهد داد و راهپیمایی روز قدس امسال فریاد مبارزه با رژیم صهیونیستی و تاکید بر شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه است.
وی گفت: در این میان جامعه معزز ایثارگری نیز به عنوان قشر پیشتاز در صفوف استکبارستیزی در کنار ملت شریف ایران امسال نیز به مانند همیشه در روز قدس حضوری باشکوه خواهد داشت و هم‌صدا با ملت‌های آزاده و مسلمان جهان فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سر خواهند داد.
مجمع جهانی اهل‌بیت هم اعلام کرد: اتحاد و یکپارچگی ملت‌های مسلمان می‌تواند به تمام ظلم‌ها پایان دهد، امیدواریم روز قدس سال 98 پرشورتر و گسترده‌تراز سال‌های قبل با یکپارچگی بیشتر ملت‌های مسلمان برگزار شود و راه مقاومت اسلامی نیز با پیروزی‌های بزرگ دنبال شود.
مجمع جهانی اهل‌بیت از مردم همیشه در صحنه ایران عزیز و سربلند در خواست کرد با حضور گسترده خود در راهپیمایی سال 98 بیزاری خود از آمریکا و صهیونیسم را اعلام نمایند تا انشاءالله با آزادی قدس و خواندن نماز در این مکان شریف زمینه را برای ظهور امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) فراهم نماییم.
سازمان مردم نهاد جمعیت حامیان آزادی قدس شریف هم در بخشی از بیانیه‌ خود آورد:مسلمانان و آزادگان جهان، امسال برای چهل و یکمین سال پیاپی، با لبیک به پیام ملکوتی امام خمینی (س)، ضمن استقبال از روز جهانی قدس، با آرمان آزادسازی سراسر خاک فلسطین و نابودی اسرائیل از صفحه روزگار، تجدید میثاق می‌کنند.
جامعه اسلامی مدیران نیز از آحاد ملت و مسلمان دعوت کرد تا بار دیگر برای حمایت از پاره تن جهان اسلام با شرکت در راهپیمایی روز قدس موجبات رسوایی استکبار جهانی را فراهم آورند و طرح فریب معامله قرن را نقش برآب سازند.
حزب ندای ایرانیان هم به مناسبت چهلمین سال برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: در تاریخ چهل ساله‌ انقلاب اسلامی، کم نبوده برهه‌هایی که مردم از فشار تحریم و جنگ، با گرانی و تورم دست‌ و پنجه نرم کرده‌اند اما به وقت واقعه، در برف و کولاک زمستان و یا در هُرم گرمای تابستان، با حضور پرشمار خود در روز جهانی قدس، حماسه‌های ماندگاری بر تارک تاریخ پرشکوه ایران به یادگار نهادند. برغم گذشت سال‌ها و وقوع تحولات مختلف در منطقه خاورمیانه، امروز همچنان مسئله اول جهان اسلام، تسلط رژیم غاصب صهیونیست بر قبله‌گاه نخستین مسلمین یعنی قدس شریف است. امروز هم باید استوارتر از گذشته، با شور و شعور به پا خواست و از حیثیت اسلام و حقانیت مسلمین دفاع کرد.
مسیرهای راهپیمایی روز قدس اعلام شد
مسیرهای 10 گانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران اعلام شد.
مسیر شماره 1- مسجد امام حسین میدان امام حسین خیابان انقلاب دانشگاه تهران
مسیر شماره 2- مسجد جامع ابوذر میدان ابوذر خیابان ابوذر خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین خیابان کارگر میدان انقلاب دانشگاه تهران
مسیر شماره 3- مسجد میدان منیریه خیابان ولیعصر خیابان انقلاب دانشگاه تهران
مسیر شماره 4- مسجد امام زمان خیابان آزادی تقاطع خیابان بهبودی میدان انقلاب دانشگاه تهران
مسیر شماره 5- مسجد حضرت ابوالفضل میدان توحید خیابان توحید خیابان آزادی میدان انقلاب دانشگاه تهران
مسیر شماره 6- مسجد حضرت مهدی خیابان ستارخان میدان توحید خیابان توحید خیابان آزادی میدان انقلاب دانشگاه تهران
مسیر شماره 7- مسجد الجواد میدان هفت تیر خیابان کریم خان میدان ولیعصر بلوار کشاورز دانشگاه تهران
همه مسیر شماره 8- مسجد امام صادق فلکه اول صادقیه خیابان ستارخان خیابان توحید خیابان آزادی میدان انقلاب
مسیر شماره 9- مسجد حضرت امیر خیابان کارگر شمالی میدان انقلاب دانشگاه تهران
مسیر شماره 10- مسجد جامع رسول اکرم تهران بلوار شاهد تهرانسر میدان کمال الملک بزرگراه شهید لشگری خیابان آزادی خیابان انقلاب دانشگاه تهران
حضور ناوگان‌های آمبولانس در مراسم راهپیمایی روز قدس
رئیس اورژانس تهران از حضور ناوگان‌های آمبولانس در مراسم راهپیمایی روز قدس خبر داد و گفت: نیروهای اورژانس در قالب 25 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 15 دستگاه موتورلانس در مراسم راهپیمایی روز قدس حضور دارند.
دکتر پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران با اشاره به جزئیات حضور ناوگان اورژانس تهران در راهپیمایی روز قدس، گفت:‌ مرکز اورژانس تهران همچون سال‌های گذشته در کنار سایر ارگان‌ها، مجموعه‌ای از ناوگان‌های آمبولانس‌های خود را برای خدمت‌رسانی به ملت عزیز و همیشه در صحنه و اجرای هرچه باشکوه‌تر این مراسم آماده کرده است.
دکتر صابریان از حضور نیروهای اورژانس در قالب 25 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 15 دستگاه موتورلانس در مراسم راهپیمایی روز قدس خبر داد و گفت: نیروهای اورژانس در مسیرهای اعلام شده از 9 صبح جمعه تا پایان راهپیمایی حضور دارند
برپایی نمایشگاه کاریکاتور روز قدس با 25 هنرمند بین‌المللی
به مناسبت روز جهانی قدس، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور با 71 اثر از هنرمندان شاخص 25 کشور برپا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، به مناسبت روز جهانی قدس و هفتاد و یکمین سالگرد اشغال فلسطین توسط رژیم منحوس صهیونیستی، این انجمن با مشارکت موسسه فرهنگی هنری صبا نمایشگاه کارتون و کاریکاتوری با حضور 71 اثر از هنرمندان کاریکاتوریست و کارتونیست مطرح 25 کشور از جمله برزیل، ایتالیا، مراکش و روسیه برگزار می‌کند.
این نمایشگاه با حضور محمد حبیبی مدیر انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و چندین هنرمند جوان جبهه فرهنگی هنر انقلاب فردا (چهارشنبه 8 خرداد) ساعت 16 در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح می‌شود.
این نمایشگاه تا 13 خردادماه همه روزه از ساعت 10 تا 16 در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در خیابان بزرگمهر، تقاطع خیابان برادران مظفر آماده بازدید هنردوستان است.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 5 هزار و 680 واحدی شاخص کل بورس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس نصب تابلو ”خوش آمد گویی” به زبان عبری در مدینه منوره برای نخستین بار فشار دولت تاجیکستان بر خانواده شهید غازی فرانسه: جنگ یمن کثیف است عربستان و امارات به این جنگ پایان دهند بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از نمایشگاه محصولات مددجویان کمیته امداد با مراجعه به پلیس آگاهی؛ نجفی به قتل همسر دومش اعتراف کرد نیویورک تایمز: غیرنظامیان یمن همچنان قربانی کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان هستند 3 کشته و 15 زخمی در حمله با سلاح سرد در کاوازاکی ژاپن شورای نگهبان برای اظهارنظر درباره «لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی» وقت خواست استقبال منطقه‌ای و بین‌المللی از پیشنهاد دکتر ظریف مبنی بر امضای معاهده عدم تعارض با کشورهای خلیج فارس ناکامی قطعی معامله قرن گلایه رئیس کل بانک مرکزی از کارشکنی بانک‌های کره در دسترسی ایران به منابع خود شهردار تهران تاکید کرد: برخورد با «شهروند» در صورت اثبات تخلف در موضوع برنج‌ها برگزیدگان نهایی فراخوان ملی پرسش مهر انتخاب شدند راه‌اندازی دو مسیر تاکسی هوایی تا پایان امسال دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس