راه‌اندازی دو مسیر تاکسی هوایی تا پایان امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی دو مسیر «ایرتاکسی» تا پایان امسال خبر داد و گفت: تا پایان اسفندماه چند شرکت ایرتاکسی تاسیس خواهد شد.
به گزارش مهر، شهرام آدم نژاد در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه هوانوردی عمومی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و معاون فناوری ریاست جمهوری گفت: در کنار هوانوردی تجاری، به دنبال توسعه هوانوردی عمومی هستیم که در این راستا ساختار و مقررات جدیدی برای راه‌اندازی ایرتاکسی درسازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی تدوین کردیم.
وی گفت: صنعت حمل و نقل هوایی تجاری ایران سابقه دیرینه در منطقه دارد اما در بخش هوانوردی عمومی نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم.
وی با بیان اینکه ایرتاکسی مهمترین خروجی هوانوردی عمومی است، افزود: در نظر داریم با کاهش برخی هزینه‌ها به صنعت هوانوردی عمومی توجه کنیم.


معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای این منظور، ساختار و مقررات ویژه هوانوردی عمومی به عنوان بخشی از فعالیت‌های سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها را تدوین و ایجاد کرده‌ایم و این دو دستگاه برای توسعه هوانوردی عمومی همکاری می‌کنند. بطور مثال درحال حاضر فرودگاه‌های کوچک زیادی ساخته‌ایم که کاربری ندارند و می‌توانند به عنوان ایرتاکسی مورد استفاده قرار گیرند.
آدم‌نژاد با بیان اینکه درحال حاضر هزینه ناوبری فرودگاهی در بخش هوانوردی عمومی و ایرتاکسی، معادل هزینه هوانوردی تجاری است، گفت: این هزینه‌ها امکان پیشرفت هوانوردی عمومی را سلب می‌کند که در این زمینه باید نسبت به کاهش هزینه‌های فرودگاهی اقدام کنیم.وی تاکید کرد: تا پایان امسال چند شرکت ایرتاکسی راه‌اندازی خواهد شد و دو مسیر اصلی ایرتاکسی نیز ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم گفت: هوانوردی عمومی درحال حاضر به دلیل نرخ‌گذاری تکلیفی فعال نیست و با کاهش هزینه‌های ناوبری هوایی، این هزینه‌ها تعدیل خواهد شد.
علی عابدزاده در این مراسم گفت: هوانوردی عموما تاکنون به عنوان یکی از ارکان اساسی حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار نگرفته بود. اگر بخواهیم در بخش حمل و نقل هوایی عمومی به استانداردها توجه کنیم، بخش اقتصادی آن دچار خسران می‌شود.
وی ادامه داد: پس از سال 61 که دولت وقت تصمیم گرفت به اقتصاد حمل و نقل هوایی ورود کند، نرخ‌گذاری تکلیفی را بر حمل و نقل هوایی تحمیل کرد که این اقدام زیان و خسران زیادی به همه بخش‌های این صنعت وارد آورد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: پیش از انقلاب 30 فروند حمل و نقل هوایی عمومی و 100 فروند حمل و نقل هوایی تجاری داشتیم که نشان می‌دهد حمل و نقل هوایی عمومی به عنوان پایه و اساس حمل و نقل تجاری کاربرد دارد.
عابدزاده گفت: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، زمزمه توسعه هوانوردی عمومی نیز به گوش رسید که قرار است بخش‌هایی که در این صنعت فعالند، به بخش عمومی نیز ورود کنند.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر 100 فروند هواپیمای فوق‌سبک داریم و قرار است با اجرای این طرح، فرودگاه‌های کوچک فعال شوند. همچنین دفتر مستقلی نیز در بخش هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی راه‌اندازی و مجوزهای آن نیز صادر شده است.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 5 هزار و 680 واحدی شاخص کل بورس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس نصب تابلو ”خوش آمد گویی” به زبان عبری در مدینه منوره برای نخستین بار فشار دولت تاجیکستان بر خانواده شهید غازی فرانسه: جنگ یمن کثیف است عربستان و امارات به این جنگ پایان دهند بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از نمایشگاه محصولات مددجویان کمیته امداد با مراجعه به پلیس آگاهی؛ نجفی به قتل همسر دومش اعتراف کرد نیویورک تایمز: غیرنظامیان یمن همچنان قربانی کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان هستند 3 کشته و 15 زخمی در حمله با سلاح سرد در کاوازاکی ژاپن شورای نگهبان برای اظهارنظر درباره «لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی» وقت خواست استقبال منطقه‌ای و بین‌المللی از پیشنهاد دکتر ظریف مبنی بر امضای معاهده عدم تعارض با کشورهای خلیج فارس ناکامی قطعی معامله قرن گلایه رئیس کل بانک مرکزی از کارشکنی بانک‌های کره در دسترسی ایران به منابع خود شهردار تهران تاکید کرد: برخورد با «شهروند» در صورت اثبات تخلف در موضوع برنج‌ها برگزیدگان نهایی فراخوان ملی پرسش مهر انتخاب شدند راه‌اندازی دو مسیر تاکسی هوایی تا پایان امسال دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس