گلایه رئیس کل بانک مرکزی از کارشکنی بانک‌های کره در دسترسی ایران به منابع خود

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر رفع کارشکنی بانک‌های کره‌ای گفت: منبع اصلی و اولیه این دارایی‌ها کاملاً مشخص و شفاف است و دلیلی ندارد که بانک‌های کره به بهانه تحریم‌های آمریکا مانع استفاده ایران از منابع خود شوند.
بانک مرکزی گزارش داد: «یو جانگ هیان» سفیر جمهوری کره با عبدالناصر همتی دیدار و درباره همکاری‌های بانکی و اقتصادی مذاکره کرد.
همتی در این دیدار با اشاره به منابع ایران در بانک‌های کره و همکاری نکردن این بانک‌ها در استفاده از این منابع، ناخرسندی دولت ایران از این موضوع را اعلام کرد.
وی گفت: این گونه کارشکنی‌ها برای دولت و ملت ایران قابل تحمل نیست و انتظار می‌رود که مقام‌های کره برای حل و فصل این مشکلات اقدام کنند، این درحالی است که دارایی‌های ایران در دیگر کشورها قابل دسترس هستند.


به گفته رئیس کل بانک مرکزی، روابط ایران و کره تاکنون وضعیت مناسبی داشته و شایسته نیست که مواردی از این قبیل بر روابط دو کشور تاثیر منفی بگذارد.
«یو جانگ هیان» سفیر جمهوری کره در دیدار خود با رئیس کل بانک مرکزی ایران بر آمادگی این سفارتخانه برای هرگونه مساعدت در زمینه پیشبرد روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.
سفیر جمهوری کره با پذیرش اهمیت روابط دو کشور و حل مشکلات اظهار داشت، مراتب را به مقام‌های کشور متبوعش انتقال خواهد داد.
وی ضمن تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی کره به واردات میعانات گازی از ایران وابسته است، وعده داد که سفارت جمهوری کره در ایران تلاش خود را برای هموار ساختن راه‌های تجارت و معاملات بین دو کشور انجام دهد.سفیر کره جنوبی دیدار و گفتگوی پیش روی مقام‌های عالی رتبه تهران- سئول را در این زمینه مفید دانست.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 5 هزار و 680 واحدی شاخص کل بورس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس نصب تابلو ”خوش آمد گویی” به زبان عبری در مدینه منوره برای نخستین بار فشار دولت تاجیکستان بر خانواده شهید غازی فرانسه: جنگ یمن کثیف است عربستان و امارات به این جنگ پایان دهند بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از نمایشگاه محصولات مددجویان کمیته امداد با مراجعه به پلیس آگاهی؛ نجفی به قتل همسر دومش اعتراف کرد نیویورک تایمز: غیرنظامیان یمن همچنان قربانی کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان هستند 3 کشته و 15 زخمی در حمله با سلاح سرد در کاوازاکی ژاپن شورای نگهبان برای اظهارنظر درباره «لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی» وقت خواست استقبال منطقه‌ای و بین‌المللی از پیشنهاد دکتر ظریف مبنی بر امضای معاهده عدم تعارض با کشورهای خلیج فارس ناکامی قطعی معامله قرن گلایه رئیس کل بانک مرکزی از کارشکنی بانک‌های کره در دسترسی ایران به منابع خود شهردار تهران تاکید کرد: برخورد با «شهروند» در صورت اثبات تخلف در موضوع برنج‌ها برگزیدگان نهایی فراخوان ملی پرسش مهر انتخاب شدند راه‌اندازی دو مسیر تاکسی هوایی تا پایان امسال دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس