نیویورک تایمز: غیرنظامیان یمن همچنان قربانی کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان هستند

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: غیرنظامیان یمن همچنان زیر رگبار بمبارانهای نیروهای ائتلاف به رهبری سعودی کشته می‌شوند و آمریکا با کمک‌های نظامی خود همچنان پشتیبان عربستان سعودی است.
نیویورک تایمز دراین گزارش با اشاره به خسارات و تلفات ناشی از حملات هوایی ائتلاف عربی - غربی به سرکردگی رژیم سعودی علیه مردم مظلوم یمن افزود: کشتار مردم بی‌دفاع یمن خشم افکار عمومی جهان را برانگیخته است.
این روزنامه آمریکایی در گزارشی به قلم " دکلان والش " به حمایت‌های آمریکا از رژیم سعودی در حمله به مواضع غیرنظامیان یمن اشاره کرد و گفت: آمریکا همچنان پشتیبان نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی است.نویسنده این گزارش یکی از بمباران‌های اخیر نیروهای ائتلاف علیه مردم یمن یادآور شد و نوشت: بمباران یکی از محلات پرجمعیت شهر صنعا پایتخت یمن در پنجشنبه گذشته منجر به تخریب چندین باب منزل مسکونی و کشته و زخمی شدن دستکم 36 نفر شد. 5 کودک جان باختن و 31 نفر دیگر که 15 نفر آنان نیز کودک بودند، مجروح شدند.
همچنین نیروهای ائتلاف بابت جلوگیری از ارسال محموله‌های غذایی به کشور قحطی زده یمن، بشدت ازسوی افکار عمومی جهان مورد سرزنش قرار گرفته‌اند.از ابتدای سال 2019 میلادی که با میانجیگری سازمان ملل پیمان ترک مخاصمه در بندر کلیدی "حدیده" در "دریای سرخ" امضا شد؛ میزان تلفات غیرنظامیان کاهش یافته است اما حملات یکسره که هیچ تمایزی میان نظامی و غیرنظامی قائل نیست نظیر حمله‌ای که پنجشنبه گذشته در صنعا اتفاق افتاد، کماکان ادامه دارد.


ژنرال " جوزف اف. دانفورد" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سال گذشته در کنگره مدعی شد که آمریکا اگرچه متحد نزدیک ائتلاف است، اما در "زنجیره قتل" در یمن دخالتی ندارد.
اما منتقدان جنگ یمن در کنگره و همچنین جامعه مدافعان حقوق بشر این ادعا را قبول نکردند و آن را کتمان بیشرمانه حقیقت ذکر می‌کنند. در جنگ یمن خلبانان سعودی و اماراتی هستند که ماشه جنگ در دستانشان است و این آمریکاست که هواپیماهای جنگی، مهمات و اطلاعات لازم را در بسیاری از این حملات در اختیار ائتلاف قرار می‌دهد.
این باتلاق اخلاقی امسال به یک طوفان سیاسی بدل شد و کنگره با حمایت هردو حزب، مصوبه‌ای را از تصویب گذراند و دست حمایت آمریکا را از جنگ یمن بیرون کشیداما "ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا این مصوبه را وتو کرد.ترامپ این اقدام خود را در حیطه اختیارات قانونی‌اش در چارچوب قانون اساسی دانست و مدعی شد که برای " حفظ جان شهروندان آمریکایی و سربازان وظیفه کشور این اقدام را انجام داده است".
ژنرالهای آمریکایی در دفاع از نقش خود در جنگ یمن مدعی‌اند که خلبانان و نیروهای نظامی متحدان عرب آمریکا آموزش‌های علمی و رزمی لازم را ندیده‌اند و نیز اشاره می‌کنند که از زمان آغاز جنگ، آمریکا یک سری اقداماتی را بر ائتلاف تحمیل کرده است تا جلوی کشتار غیرنظامیان در این جنگ هوایی گرفته شود.
یک مقام سابق آمریکایی در یمن دراین ارتباط گفت: " کشتار غیرنظامیان یمنی یک بار دیگر اهمیت این موضوع را برجسته کرد که لازم است یک بازنگری کلی در شیوه معاونت نظامی آمریکا در یمن و میادین رزمی دیگر در نقاط مختلف جهان صورت بگیرد"." لاری لوئیز" که بین سالهای 2015 تا 2017 به عنوان مشاور وزارت خارجه در امور تلفات غیرنظامیان با ائتلاف به رهبری سعودی در جنگ یمن کار می‌کرد شرح می‌دهد که از سال 2016 از تعداد تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف کاسته شده است، اما در مجموع نرخ تلفات غیرنظامیان بالا رفته و از 8 درصد به حدود 15 درصد رسیده است.
لوئیز یادآور می‌شود که آمریکا باید برنامه‌های آموزش به شرکای نظامی‌اش را بیشتر کند و این آموزش‌ها را شرط اول برای ارسال کمک‌های نظامی به شرکایش مقرر نماید.وی اشاره می‌کند: " موضوع مرگ و میر غیرنظامیان باید از نزدیک رصد بشود تا چنانچه آمار آن به سطحی غیرقابل قبول برسد، ارسال کمکهای نظامی قطع یا معلق شود".
" اندرو میلر" از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا که با " پروژه دمکراسی در خاورمیانه" کار می‌کند می‌گوید: " هدف آمریکا از حمایت نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان؛جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه است. به همین خاطر واشنگتن احساس می‌کند لازم است همچنان به ارسال کمک‌های نظامی‌اش به عربستان و متحدانش ادامه بدهد".
میلر تصریح می‌کند:" فرقی نمی‌کند که ائتلاف اصلا" نگران جان غیرنظامیان یمنی باشد یا نه و یا اینکه کشتار غیرنظامیان را یک تاکتیک سودمند بداند و آن را تنبیه دسته جمعی مردم یمن به حساب آورد یا نه. به هرحال، کشتار غیرنظامیان مطلقا قابل دفاع نیست. منتها مسئله این است که خاورمیانه نقطه‌ای است که یک چنین تاکتیک‌هایی در آن موج می‌زند."
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 5 هزار و 680 واحدی شاخص کل بورس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس نصب تابلو ”خوش آمد گویی” به زبان عبری در مدینه منوره برای نخستین بار فشار دولت تاجیکستان بر خانواده شهید غازی فرانسه: جنگ یمن کثیف است عربستان و امارات به این جنگ پایان دهند بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از نمایشگاه محصولات مددجویان کمیته امداد با مراجعه به پلیس آگاهی؛ نجفی به قتل همسر دومش اعتراف کرد نیویورک تایمز: غیرنظامیان یمن همچنان قربانی کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان هستند 3 کشته و 15 زخمی در حمله با سلاح سرد در کاوازاکی ژاپن شورای نگهبان برای اظهارنظر درباره «لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی» وقت خواست استقبال منطقه‌ای و بین‌المللی از پیشنهاد دکتر ظریف مبنی بر امضای معاهده عدم تعارض با کشورهای خلیج فارس ناکامی قطعی معامله قرن گلایه رئیس کل بانک مرکزی از کارشکنی بانک‌های کره در دسترسی ایران به منابع خود شهردار تهران تاکید کرد: برخورد با «شهروند» در صورت اثبات تخلف در موضوع برنج‌ها برگزیدگان نهایی فراخوان ملی پرسش مهر انتخاب شدند راه‌اندازی دو مسیر تاکسی هوایی تا پایان امسال دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس