نصب تابلو ”خوش آمد گویی” به زبان عبری در مدینه منوره برای نخستین بار

در شهر مدینه منوره عربستان و در نزدیکی مسجد النبی بیلبوردهایی به زبان عبری نصب شده که به واردین مدینه منوره خوش‌آمد می‌گوید. ناظران این موضوع را گامی در جهت عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان و هتک حرمت مقدسات اسلامی می‌دانند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، روی یکی از این بیلبوردها در نزدیکی مسجد النبی نوشته شده "السلام علیکم... اهلا و سهلا بکم" اما این عبارت به زبان‌های مختلف از جمله عبری نوشته شده است. روی این بیلبورد از واژه "شالوم" به معنای "سلام" در کنار واژگان دیگر استفاده شده است.
رسانه‌ها گزارش دادند،‌ زائران مدینه منوره زمانی که خوش‌آمدگویی به زبان عبری را روی بیلبورد مشاهده کردند، متعجب شدند.
به‌رغم اینکه یهودیان اجازه ندارند وارد مدینه منوره شوند اما گویا عربستان تحت رهبری محمد بن سلمان،‌ ولیعهد عربستان ارسال پیام خوش‌آمدگویی به زبان عبری در نزدیکی مسجد النبی را ضروری می‌دانسته است. اسرائیلی‌ها فورا تصویری از واژه "شالوم" در مدینه منوره را در سایت "اسرائیل بالعربیه" منتشر کردند. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی در سایت رسمی خود تصویر واژه "شالوم" را در بیلبورد خوش‌آمدگویی به زوار در قلب مدینه منوره منتشر کرد.
درحالی که این موضوع موجب خشم گسترده در شبکه‌های اجتماعی شده است و فعالان این گونه واکنش نشان داده‌اند که هیچ دلیلی برای نوشتن واژه عبری برای خوش‌آمدگویی وجود ندارد و ورود یهودیان به شهر پیامبر (ص) حرام و ممنوع است.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 5 هزار و 680 واحدی شاخص کل بورس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس نصب تابلو ”خوش آمد گویی” به زبان عبری در مدینه منوره برای نخستین بار فشار دولت تاجیکستان بر خانواده شهید غازی فرانسه: جنگ یمن کثیف است عربستان و امارات به این جنگ پایان دهند بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از نمایشگاه محصولات مددجویان کمیته امداد با مراجعه به پلیس آگاهی؛ نجفی به قتل همسر دومش اعتراف کرد نیویورک تایمز: غیرنظامیان یمن همچنان قربانی کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان هستند 3 کشته و 15 زخمی در حمله با سلاح سرد در کاوازاکی ژاپن شورای نگهبان برای اظهارنظر درباره «لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی» وقت خواست استقبال منطقه‌ای و بین‌المللی از پیشنهاد دکتر ظریف مبنی بر امضای معاهده عدم تعارض با کشورهای خلیج فارس ناکامی قطعی معامله قرن گلایه رئیس کل بانک مرکزی از کارشکنی بانک‌های کره در دسترسی ایران به منابع خود شهردار تهران تاکید کرد: برخورد با «شهروند» در صورت اثبات تخلف در موضوع برنج‌ها برگزیدگان نهایی فراخوان ملی پرسش مهر انتخاب شدند راه‌اندازی دو مسیر تاکسی هوایی تا پایان امسال دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس