افزایش 5 هزار و 680 واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با یک رشد خیره‌کننده 5 هزار و 680 واحد افزایش یافت.
به گزارش فارس، براساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات روز سه‌شنبه با افزایش 5 هزار و 680 واحد به رقم 223 هزار و 254 واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 1102 واحد به رقم 50 هزار و 801 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار به بیش از 851 هزار میلیارد تومان رسید.معامله‌گران بورس اوراق بهادار بیش از 4.5 میلیارد اوراق حق‌تقدم و سهام در قالب 314 هزار نوبت معامله به ارزش یک‌هزار و 458 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با افزایش 1620 واحد به رقم 63 هزار و 710 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن نیز شاهد افزایش 762 واحدی بوده و به رقم 35 هزار و 107 واحد رسید. همچنین شاخص آزاد شناور با افزایش 7 هزار و 220 واحد به رقم 252 هزار و 496 واحد و شاخص بازار اول بورس با افزایش 4 هزار و 367 واحد به رقم 166 هزار و 749 واحد رسید.
و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود، با افزایش بی‌نظیر 10 هزار و 455 واحد به رقم 433 هزار و 795 واحد رسید.


عمده نمادهای بورسی در تقویت شاخص موثر بودند که از مهمترین این نمادها می‌توان به نمادهای فولاد، فملی، کگل، فارس، فخوز، پارس، همراه، اشاره کرد. نمادهای پربیننده بورسی در گروه بانک‌ها، پتروشیمی، شرکت‌های خودرو، سیمان و داروسازی بود.
نمادهای پربیننده مربوط به بانک تجارت با قیمت پایانی هر سهم 409 ریال، سایپا، بانک ملت، پتروشیمی آبادان، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، سیمان تهران، داروسازی زهراوی، لوله و ماشین‌سازی ایران بوده‌اند.
در فرابورس ایران نیز شاخص کل 71 واحد رشد کرده و به رقم 2 هزار و 787 واحد رسید.ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 156 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران فرابورس بیش از 1.1 میلیارد اوراق بهادار، سهام و حق تقدم در قالب 165 هزار نوبت معامله و به ارزش 627 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نمادهای فرابورس عمدتا در تقویت شاخص موثر بودند که مهمترین این نمادها شامل کگهر، ذوب، زاگرس، هرمز، میدکو، مارون، شرانل بوده‌اند. نمادهای پربیننده فرابورسی شامل شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بودند.
همچنین توقف نمادهای معاملاتی نبروج مربوط به کارخانجان نساجی بروجرد، نماد کرازی مربوط به کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی، تنوین مربوط به تامین سرمایه نوین متوقف شدند.
همچنین نمادهای فخاس مربوط به مجتمع فولاد خراسان، پدرخش مربوط به تولیدی و صنعتی درخشان تهران، نماد ما مربوط به بیمه ما، نماد دالبر مربوط به البرزدارو، نماد فباهنر مربوط به صنایع مس شهید باهنر، همچنین نماد دسبحان مربوط به سبحان دارو، نماد ولیز مربوط به لیزینگ ایران نیز به دلیل برگزاری مجمع عمومی متوقف شدند.
همچنین نماد جمه مربوط به حق‌تقدم پتروشیمی جم بازگشایی شد. نماد وآذر مربوط به سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان نیز بازگشایی شد و با پیام ناظر بازار وقفه معاملاتی نماد دشیمی 1 به علت تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت ایجاد شد.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 5 هزار و 680 واحدی شاخص کل بورس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس نصب تابلو ”خوش آمد گویی” به زبان عبری در مدینه منوره برای نخستین بار فشار دولت تاجیکستان بر خانواده شهید غازی فرانسه: جنگ یمن کثیف است عربستان و امارات به این جنگ پایان دهند بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از نمایشگاه محصولات مددجویان کمیته امداد با مراجعه به پلیس آگاهی؛ نجفی به قتل همسر دومش اعتراف کرد نیویورک تایمز: غیرنظامیان یمن همچنان قربانی کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان هستند 3 کشته و 15 زخمی در حمله با سلاح سرد در کاوازاکی ژاپن شورای نگهبان برای اظهارنظر درباره «لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی» وقت خواست استقبال منطقه‌ای و بین‌المللی از پیشنهاد دکتر ظریف مبنی بر امضای معاهده عدم تعارض با کشورهای خلیج فارس ناکامی قطعی معامله قرن گلایه رئیس کل بانک مرکزی از کارشکنی بانک‌های کره در دسترسی ایران به منابع خود شهردار تهران تاکید کرد: برخورد با «شهروند» در صورت اثبات تخلف در موضوع برنج‌ها برگزیدگان نهایی فراخوان ملی پرسش مهر انتخاب شدند راه‌اندازی دو مسیر تاکسی هوایی تا پایان امسال دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس