بازداشت مداح؛«قدمي» داماد پروين احمدي‌نژاد

روز یکشنبه صداوسیما اعلام کرد: «در پی قصور صورت‌گرفته در پخش صحبت‌های مداح هتاک در یکی از ضیافت‌های مذهبی از شبکه 5 سیما با دستور رئیس رسانه ملی، مدیر شبکه 5 سیما و مدیر پخش این شبکه برکنار شدند.» عبدالعلی علی‌عسکری در دستوری به معاون سیما با تأکید بر این‌که حفظ و حرمت امت اسلامی همواره سیاست‌گذاری اصلی رسانه ملی بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی بوده است، تصریح کرد: «با توجه به قصور صورت‌گرفته و پخش ناگهانی این سخنان که موجب رنجش خاطر برادران، خواهران و علمای بزرگوار اهل سنت شده است، باید در اسرع وقت مدیر شبکه و مدیر پخش برکنار شوند.» جواد رمضان‌نژاد، کمتر از یک سال پیش از مدیریت شبکه افق، به مدیریت شبکه5 سیما رسیده بود که برکنار شد.
قدمی بازداشت شد
اما تکلیف احد قدمی مداح اهانت کننده هم باید روشن می‌شد که در همین راستا احد قدمی مداحی که در شب تولد امام حسن مجتبی(ع) به اهل سنت توهین کرد به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و بازداشت شد. مداح بازداشتی داماد پروین احمدی‌نژاد است. 2داماد پروین احمدی‌نژاد مداح هستند و البته هر دو حاشیه‌ساز! احد قدمی که مداح ناشناخته‌ای بود، به عنوان همراه عبدالرضا هلالی شناخته می‌شد؛ او در سال ۸۶ به عنوان مدیر کل حراست ‏سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منصوب شد ولی بعد از اعتراضات گسترده از این سازمان جدا شد. قدمی که پیش از این در حراست یک شرکت خودروسازی به‌کار گرفته شده ‏بود بعد از این انفصال اجباری بیکار نشد و در سال ۸۹ و زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد از سوی رئیس وقت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به سمت ریاست مجموعه ورزشی شهید کشوری منصوب شد. سال 96 هم شایعه بازداشت بهمنی به همراه مداح دیگری منتشر شد که در آن برهه حجت‌الاسلام اژه‌ای در جایگاه سخنگوی وقت قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگاری درباره پرونده دو مداح معروف گفت: «این پرونده در دادسرای ویژه روحانیت طرح شده است. مطلع شدم دو نفر بازداشت شدند و یک نفر با قرار آزاد شده بود. بقیه‌اش را خبر ندارم چون پرونده در دادسرای ویژه روحانیت است. شاید نفر بعدی هم آزاد شده است.»
احمدی‌نژادی‌هایی که آمدند


در روزی که خبر بازداشت احد قدمی داماد پروین احمدی‌نژاد منتشر شد، حمید بقایی به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و عید سعید فطر به مرخصی آمد. همچنین اسفندیار رحیم مشایی هم از اوین به مرخصی آمده است. فرارو نوشت؛ بر اساس این گزارش، یکی از پرونده‌های مهم در سال ۹۶ پرونده حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد بود و طبق اعلام دادستانی تهران در کیفرخواست صادره نامبرده به چندین اتهام از جمله اختلاس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، تبانی در انجام معاملات دولتی و... تحت تعقیب قرار گرفت که اکثر موارد آن در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد. پس از تأیید حکم بدوی پرونده حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و همچنین ابلاغ حکم صادره، محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله ۱۵سال حبس و 43میلیارد تومان جزای نقدی در ۲۲ اسفندماه سال ۹۶ به زندان معرفی شد. همچنین حمید بقایی ۱۱شهریور سال ۹۷ نیز به اتهام توهین در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری2 ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت محاکمه شد که پس از رسیدگی در این پرونده نیز به 6 ماه دیگر حبس تعزیری محکوم شد. یکی از پرونده‌های جنجالی سال ۹۷، پرونده اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس دولت دهم بود که حسب دستور قضائی بازپرس دادسرای عمومی تهران ۲۶ اسفندماه سال ۹۶ توسط مأموران پلیس دستگیر و به منظور انجام تحقیقات بازداشت شد. رحیم‌مشایی ۲۴ اسفند سال ۹۶ با حضور مقابل سفارت انگلستان در تهران، حکم حمید بقایی معاون سابق احمدی‌نژاد را آتش زد. دو جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات مشایی در شهریور سال ۹۷ در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست حجت‌الاسلام غضنفرآبادی برگزار شد. نهایتا طبق اعلام اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، در سه فقره عنوان اتهامی، رحیم‌مشایی در اتهام اول دایر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی مطابق ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به ۵ سال حبس و در رابطه با تبلیغ علیه نظام به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس و به اتهام توهین به مقامات قضائی به سبب انجام وظیفه به ۶ ماه حبس محکوم شد و دو تن از مقامات قضائی از وی شکایت کردند.