بازداشت مداح هتاک و برکناری مدیر شبکه ۵

گروه سینما و تلویزیون - در شب تولد امام حسن مجتبی(ع) و در حالی که مراسم مولودی‌خوانی از یک هیئت در تهران، به صورت زنده از شبکه 5 سیما پخش می‌شد، از جانب یک مداح توهین‌هایی به مقدسات اهل سنت صورت گرفت که اعتراضات و حواشی زیادی را به دنبال داشت.  
برکناری مسئولان شبکه 5
عصر پنج شنبه هفته قبل و با گذشت ساعتی از انتشار ویدئوی این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی، شبکه 5 رسماً عذرخواهی کرد و وعده برخورد قاطع با تمام افرادی را داد که در این اتفاق نقش داشته‌اند. با این حال اعتراض‌ها ادامه یافت تا این که صبح روز یک شنبه، مرتضی میرباقری معاون سیما سطح برخورد با عوامل ماجرا را بالاتر برد و از توبیخ مدیر شبکه و مدیر پخش شبکه 5 و اخراج تهیه‌کننده و ناظر پخش شبکه خبر داد. چند ساعت بعد نیز با دستور رئیس سازمان صداوسیما، مدیر شبکه و مدیر پخش شبکه 5 از کار برکنار شدند.
بازداشت مداح جنجالی


روز یک شنبه همچنین خبر رسید مداح جنجالی به دادستانی تهران احضار و پس از تفهیم اتهام بازداشت شده است. در این میان فرارو مدعی شد این مداح جنجالی، داماد پروین احمدی‌نژاد است. بعدازظهر یک شنبه سخنگوی قوه قضاییه نیزگفت: «به موجب فتوای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، اهانت به مقدسات برادران اهل سنت حرام است و چنان چه این قبیل اعمال از ناحیه افراد سربزند، حتی اگر این مراسم از صداوسیما پخش نمی‌شد، این عمل حرام و واجد وصف مجرمانه بود.» اسماعیلی ادامه داد: «همین الان فرد مدنظر در دادسرا حضور دارد و بازپرس مشغول انجام تحقیقات قضایی از این فرد است و اقدام او را یک اقدام عالمانه و عامدانه می‌دانیم؛ گرچه ممکن است این فرد توجیهاتی داشته باشد، ولی قابل پذیرش نخواهد بود و دستگاه قضایی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی، برخورد لازم با این شخص را در دستور کار قرار داده است.» اگرچه عصر یک‌شنبه یک خبرگزاری مدعی شد وی با قید وثیقه آزاد شده است، اما این خبر ساعتی بعد از خروجی حذف شد. مشخص نیست بازداشت وی ادامه داشته یا با قید وثیقه،آزاد شده است.
استقبال اهل سنت از برکناری‌ها
برخوردهای صورت‌گرفته در سازمان صداوسیما و دادستانی، با واکنش‌های مثبتی از طرف چهره‌های اهل سنت مواجه شد. مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل تسنن مسجد مکی زاهدان، روز یک شنبه  در بخشی از بیانیه خود در این باره، از عذرخواهی، برکناری عوامل برنامه و اقدام دادستانی تقدیر کرد. همچنین علی کرد نماینده مردم خاش، نصرت‌آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، از اقدامات قوه قضاییه و سازمان صداوسیما تشکر کرد. به علاوه دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما از برخورد با عوامل این هتاکی تقدیر کرد.