مدیرعامل فولاد مبارکه در هشتمین مراسم گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد: فولاد مبارکه همواره در کنار مردم است

اصفهان - خبرنگار روزنامه جمهور‌ی اسلامی: همزمان با ماه مبارک رمضان و در ایام خجسته میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، هشتمین مراسم گلریزان شرکت فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه، ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در مجموعه فرهنگی- ورزشی فردوس فولاد مبارکه برگزار شد. مدیرعامل فولاد مبارکه در این مراسم گفت: حضور در مراسم پرفیض و معنوی گلریزان نوعی قرار آسمانی است؛ چراکه در واقع خیرین حاضر در گلریزان به دعوت خداوند، این کار خیر را انجام می‌دهند و این امر برای بنده و سایر عزیزان حاضر توفیق و افتخار بزرگی است. حمیدرضا عظیمیان تعهد به مسئولیت اجتماعی را نشانه تعالی هر سازمان و میزبانی فولاد مبارکه را مایه مباهات دانست و تصریح کرد: همه ما در هر جایگاه و مسئولیتی، هرگاه کاری انجام داده‌ایم، ازسوی خلق خدا ازجمله مسئولان شهرستان، استان و کشور مورد لطف و قدردانی قرار گرفته‌ایم، حتی هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی وقتی سایر کشورها به مدد هم نوعان خود برمی‌خیزند، مسلما خیرخواهی آن‌ها دیده و مورد تقدیر واقع می‌شود. وی در همین خصوص ادامه داد: با کمی دقت در فرایند مذکور ملاحظه خواهیم کرد که مسلما کار نیک انجام‌شده همواره قدردانی مخلوق را نیز در پی دارد؛ پس باید به خاطر داشته باشیم خداوند متعال که خالق بی‌نیاز است، چنانکه در بسیاری آیات قرآن ازجمله سوره بقره به‌کرات آمده است، از کارهای خیرخواهانه‌ای که با آگاهی و نیت خیر انجام می‌شود، مانند جشن‌های گلریزان، آن‌گونه که خود صلاح می‌داند قدردانی خواهد کرد.
اثر مثبت قدم‌های خیر بر سلامتی کارکنان و موفقیت سازمان‌ها
وی بروز حوادث در کارخانه‌های صنعتی را محتمل دانست و با تاکید بر این‌که بسیاری از حوادث نیز همواره به خیر می‌گذرند، تصریح کرد: به‌یقین قدم‌های خیری که سازمان‌ها در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت برمی‌دارند و از همنوعان خود دستگیری می‌کنند، اثر مثبت خود را بر سلامتی کارکنان و موفقیت سازمان‌ها خواهد گذاشت، چنان‌که در شرکت فولاد مبارکه نیز این‌گونه بوده و این همان تشکر خداوند از بندگان است. مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به سوره مبارکه فجر خاطرنشان کرد: خداوند متعال احوال انسان‌ها را در این سوره متذکر شده و می‌گوید انسان‌ها در روز حساب افسوس آن را می‌خورند که کاش برای سرای جاوید و زندگی ابدی توشه‌های بیشتری برداشته بودند؛ و کمک به همنوعانی که ناخواسته در زندان‌ها گرفتار شده‌اند همان توشه‌هایی است که خداوند به آن اشاره فرموده‌ است.
آزادی 1500 زندانی جرائم غیرعمد از سال 91 تاکنون


وی با بیان این‌که جشن‌های گلریزان فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه آن از سال 1391 آغاز شده است، گفت: بنابر آمار موجود، طی این سال‌ها با جمع‌آوری حدود 13 میلیارد تومان نزدیک به 1500 زندانی جرائم غیرعمد به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشته‌اند و دوباره از موهبت آزادی بهره‌مند شده‌اند. عظیمیان حضور ذی‌نفعان و شرکای تجاری کسب‌وکار فولاد مبارکه و به‌‌طور کلی مدیران و صاحبان صنایع در این جشن گلریزان را نشانه فرهیختگی جامعه و نه‌فقط برانگیخته شدن احساسات و عواطف انسانی دانست و گفت: به‌یقین انسان‌های خلاق و فرهیخته علاو‌بر مطالعات گسترده صنعتی، از مشکلات پیرامون و اجتماع خود نیز باخبرند و در چنین مواقعی به حضور در چنین مجالسی برای ذخیره آخرت خود پاسخ مثبت می‌دهند.وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: فولاد مبارکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود همواره در کنار مردم است.
جشن‌های گلریزان فولاد مبارکه یکی از موثرترین جشن‌های گلریزان است
همچنین مدیرعامل ستاد دیه کشور در جریان برگزاری این مراسم، با اشاره به اینکه در آیه 112 سوره مبارکه بقره به خیرین و نیکوکاران و همه کسانی که وجود خود را تسلیم پروردگار کرده‌اند نوید جزای خیر داده شده است، گفت: باید به مدیریت و کارکنان شرکت فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت آفرین گفت که همه‌ساله با برپایی چنین مراسم باشکوهی، به مسئولیت خود در قبال جامعه متعهد می‌مانند. اسدالله جولایی افزود: جشن‌های گلریزان فولاد مبارکه و زیر مجموعه‌های این شرکت یکی از موثرترین جشن‌های گلریزان برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد است.
قدردانی از تعهد فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه به مسئولیت‌های اجتماعی
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی هم ضمن قدردانی از فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه آن که در امر تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی نقش فعال دارند، گفت: گلریزان و هر اقدامی که برای آزادسازی انسان‌هایی که ناخواسته در بند زندان گرفتار شده‌اند بسیار ارزشمند است. زهرا سعیدی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های گلریزان سنتی حسنه نزد ایرانیان استف افزود: خانواده‌های زندانیان بیش از هرکس دیگر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. این کار ترویج هرچه بیشتر کار خیر و کمک به همنوع بوده و در فرهنگ غنی ایرانی از جایگاه والایی برخوردار است. وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد پیشگیری بر درمان مقدم است و باید با آموزش و ارتقای سطح آگاهی عموم مردم جامعه شرایطی فراهم کنیم که مردم کمتر در معرض مشکلات ناخواسته و جرائم غیرعمد قرار گیرند.
1300 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان، چشم به راه همت خیران
در ادامه دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با گرامی داشت ایام مبارک ماه رمضان ولیالی قدر، به همه کارکنان، مدیرعامل و تمامی دست‌اندرکاران شرکت فولاد مبارکه اصفهان ‌که سال‌هاست با برپایی این مراسم ارزشمند به جامعه خدمت می‌کنند، خداقوت گفت و اظهارداشت: باید اذعان کنیم که در شرایط فعلی، اداره امور زندگی برای بسیاری از خانواده‌ها بسیار سخت شده و این شرایط برای خانواده‌های بی‌سرپرست به‌مراتب سخت‌تر است. خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها ناخواسته گرفتار زندان است به‌شدت در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، فساد و سرقت هستند؛ مسلما همت بلند خیرین در التیام زخم آن‌ها و رهایی جامعه از آسیب‌های اجتماعی ناشی از وضعیت آنان موثر خواهد بود. علی اصفهانی اظهارداشت: همچنان‌که مدیرعامل فولاد مبارکه به‌درستی اشاره کردند، مشارکت در امر خیر و انفاق، نوعی توفیق الهی است. در قرآن کریم در موقعیت‌های مختلف به انفاق تاکید شده و باید به خاطر داشته باشیم هرجا که بخشی از مال خود را انفاق کنیم، خداوند ارحم‌الراحمین چند برابر آن را اعطا خواهد کرد و به آن مال برکت خواهد داد. وی اعلام کرد: بنابر آمار موجود، درحال حاضر بیش از 1300 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان گرفتار شده‌اند و برای آزادی آنان به 250 میلیارد تومان پول نیاز است. اصفهانی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 935 نفر از زندانیان با کمک خیرین عزیز آزاد شدند، گفت: به‌طور کلی طی پنج سال اخیر، با صرف مبلغی در حدود 120 میلیارد تومان 4500 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند که جای قدردانی دارد.وی یادآور شد: خیرین حاضر در این گلریزان قبل از آن ازسوی مدیرعامل فولاد مبارکه دعوت شوند، ازسوی خداوند باری تعالی دعوت شده‌اند.
گلریزان فولاد مبارکه اسباب خیری شده که چشم خانواده‌ها را روشن می‌کند
فرماندار شهرستان مبارکه نیز بیان داشت: جشن‌های گلریزان ‌که همه‌ساله به میزبانی فولاد مبارکه برگزار می‌شود، اسباب خیری شده که هر سال چشم فرزندان و همسران بسیاری از خانواده‌ها را روشن می‌کند؛ خانواده‌هایی که هر روز در معرض گرفتاری و آسیب اجتماعی ناشی از نداشتن سرپرست به سر می‌برند. حمید عصارزادگان تاکید کرد: در شرایط فعلی، همه مردم، مسئولان و تمامی کسانی که می‌توانند قدم خیری در این راه بردارند باید به یاری نیازمندان جامعه بشتابند تا همه با هم و در کنار هم زندگی بهتری داشته باشیم. همچنین حجت‌الاسلام مهرابی دادستان شهر مبارکه ضمن قدردانی از میزبانی فولاد مبارکه در برگزاری این مراسم، گفت: باید در نظر داشت که خداوند عزوجل در آیات متعددی انسان‌ها را به انفاق مال و گذشت سفارش فرموده‌ است. خوشبختانه در ایام ماه مبارک رمضان شاهد آن هستیم که این امر به نوع خاص و فزاینده‌ای اجابت می‌شود.
همرایی مشتریان، تامین‌کنندگان، سازندگان قطعات و پیمانکاران با رویکردهای هلدینگ فولاد مبارکه
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه نیز عنوان کرد: حضور در این مراسم پرفیض علاوه بر این‌که فرصتی برای کمک به همنوع فراهم می‌آورد، باعث می‌شود این سنت حسنه را در خود زنده نگه داریم و به جوانان و فرزندان خود نیز بیاموزیم که در کنار کار و فعالیت اقتصادی روزمره، باید به فکر عزیزانی باشیم که به دلایلی از حضور سرپرست خانواده در کنار خود محروم شده‌اند و ممکن است به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی دچار شوند. اینجاست که کمک تک‌تک ما می‌تواند در نجات جامعه موثر واقع شود. محمود اکبری ادامه داد: طی سال‌هایی که این مراسم به میزبانی فولاد مبارکه برگزار شده شاهد این بوده‌ایم که مشتریان فولاد مبارکه دوشادوش سایر تامین‌کنندگان، سازندگان قطعات و پیمانکاران شرکت در این مراسم پرفیض حضور داشته‌اند و به‌خوبی نشان داده‌اند که با رویکردهای هلدینگ فولاد مبارکه در همه بخش‌ها، خاصه آنچه مربوط به سلامت جامعه است، همسو هستند.
حضور در جشن‌های گلریزان، توفیقی است که نصیب هرکسی نمی‌شود
معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه هم در سازمان‌های متعالی نیروی انسان را باارزش‌ترین سرمایه دانست و افزود: در چنین سازمان‌هایی درراستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی، هیچ‌گاه جامعه پیرامون جدا از خانواده شرکت در نظر گرفته نشده‌اند و به‌جرات می‌توان گفت چشم بسیاری از گرفتاران، پس از درگاه خداوند، به خیرین و نیکوکاران جشن‌های گل‌ریزان، به‌ویژه جشن گلریزان فولاد مبارکه است. ایاز اسماعیلی با تاکید براینکه حضور در جشن‌های گلریزان توفیق الهی است، گفت: اشخاص در چنین شب‌های پرخیروبرکتی، با اطاعت از امر خداوند با انفاق و کمک به همنوع، خوشه‌چین معرفت می‌شوند و پیش از آن‌که به همنوع کمک کرده باشند، برای آخرت خود توشه برمی‌دارند. این درحالی است که بسیاری از افراد ممکن است ازلحاظ مالی وضعیت بهتری داشته باشند، اما چنین توفیقی نصیب آن‌ها نمی‌شود.
مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه تحت‌تاثیر شرایط اقتصادی قرار نگرفته است
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه هم ضمن قدردانی از پیمانکاران، شرکای تجاری کسب‌ وکار و ذی‌ نفعان فولاد مبارکه که همه‌ساله این دعوت را با حضور پرشور خود لبیک می‌گویند، اظهارکرد: امسال علی‌رغم شرایط اقتصادی حاکم بر فضای کسب‌ وکار شرکت‌ها و واحدهای صنعتی که به‌نوعی با فولاد مبارکه همکاری می‌کنند، شاهد حضور حماسی‌تر مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌ها در این جشن گلریزان بودیم. درک بالا و تشریک‌مساعی این عزیزان با خانواده‌هایی که سرپرستشان ناخواسته در زندان به سر می‌برد، مایه مباهات و نشان‌دهنده آن است که مردم ما به قول سعدی شیرین‌سخن، خود را اعضای یک پیکر می‌دانند و هنگام بروز درد و سختی برای سایر همنوعان، خود را جدا از آنان نمی‌دانند. ایرج ترابی اضافه کرد: در این سال‌ها که فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی درحال سپری کردن دوران جوانی خود است، ملاحظه می‌کنیم که در این شرکت، مسئولیت‌های اجتماعی هیچ‌گاه تحت‌تاثیر شرایط سخت اقتصادی یا موارد دیگر قرار نگرفته، بلکه با قدرت و اراده روزافزون دنبال شده و همان‌گونه که ازسوی ستاد دیه کشور بارها اعلام شده است، در بخش گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد فولاد مبارکه همواره پیشتاز و سرآمد بوده است.
حضور در مراسم گلریزان برای شرکت مایه خیر و برکت است
مدیرعامل هلدینگ توکا فولاد هم با بیان اینکه همه‌ساله به همراه سایر شرکت‌های زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه توفیق حضور در این مراسم باشکوه حاصل می‌شود، گفت: ما معتقدیم حضور در این مراسم برای شرکت مایه خیر و برکت است؛ همان‌طور ‌که در سال‌های قبل و در مواقعی که وضعیت اقتصادی همه شرکت‌ها و ازجمله هلدینگ توکا سخت بوده، خداوند به‌نوعی گره از کار شرکت باز کرده است. وی ادامه داد: ضمن آرزوی سعادت برای همه هم‌وطنان اظهار امیدواریم شرایط جامعه به‌گونه‌ای رقم بخورد که اساسا نیازی به برگزاری چنین مراسمی نباشد. در عین حال که معتقدیم هر کمکی که به همنوع خود می‌کنیم در واقع کمکی است که به خودمان کرده‌ایم؛ چراکه در پی هر اقدام خیرخواهانه، آرامش روحی برای فرد حاصل می‌شود و این آرمش را با هیچ اقدام دیگری نمی‌توان به دست آورد.
مشارکت در امور خیر و خداپسندانه‌ بسیاری از حوادث را ختم به خیر می‌کند
مدیرعامل شرکت سریر صنعت امیر هم اظهارکرد: در هر بار دعوت فولاد مبارکه به جشن گلریزان، تلاش کرده‌ایم به سهم خود، بهره‌ای از این صحن گسترده معرفت الهی ببریم. وی با بیان اینکه بدون تردید، تعهد فرد و سازمان به مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین نمونه‌های بارز رشد فردی و جمعی جامعه است، افزود: در شرکت ما، باتوجه‌به نوع کاری که انجام می‌شود، در سایه ملاحظات ایمنی، بازهم امکان دارد هر لحظه حادثه‌ای رخ دهد؛ اما مشارکت در چنین امور خیر و خداپسندانه‌ای بسیاری از حوادث را ختم به خیر می‌کند. ضمن این‌که شخصا آثار و برکات حضور در گلریزان را در زندگی شخصی و خانوادگی خود نیز دیده‌ام.
رشد و پیشرفت مالی شرکت‌ها به برکت توجه به امور خیر است
مدیرعامل شرکت توکارنگ سپاهان نیز گفت: امشب گرد هم آمده‌ایم تا در راستای مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خود به همنوعانمان کمک کنیم. ما هر سال می‌کوشیم به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های توکافولاد و شرکای تجاری فولاد مبارکه، به سهم خود در این امر مشارکت کنیم. وی اذعان کرد: رشد و پیشرفت مالی شرکت‌ها ازجمله توکافولاد قطعا به برکت توجه مدیران و کارکنان شرکت به امور خیر است. سلامت نیروی انسانی شاغل در شرکت و سلامتی خانواده‌های آن‌ها نیز مسلما به برکت همین اقدامات است.همچنین مدیرعامل شرکت صفافولاد سپاهان اصفهان با اشاره به اینکه شرکت صفافولاد یکی از پیمانکاران فولاد مبارکه است و این هشتمین سالی است که سعادت حضور در گلریزان فولاد مبارکه را پیدا کرده‌ایم، گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده‌ است: «هرکس کار حسنه‌ای انجام دهد، من ده برابر پادش خیر به او عطا می‌فرمایم». به همین دلیل است که ما آثار و برکات کارهای خیر را همواره در زندگی روزمره، خانه، خانواده و محل کار به‌وضوح می‌بینیم.
سایر اخبار این روزنامه
سازمان بازرسی خواستار بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو شد دکتر ظریف: آماده‌ایم با کشورهای حاشیه خلیج فارس معاهده «عدم تجاوز» امضا کنیم ادامه تنش بین آمریکا و کره شمالی پاسخ شدیداللحن کره شمالی به جان بولتون معاریو: ژنرال سیسی نزدیکترین دوست نتانیاهو در منطقه است عزاداری زائران حرم امام علی علیه‌السلام درشب شهادت امیرالمومنین ناطق نوری در مراسم احیای شب بیست و یکم حرم امام خمینی: تعادل و اعتدال علامت عقلانیت است مدیرعامل فولاد مبارکه در هشتمین مراسم گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد: فولاد مبارکه همواره در کنار مردم است دکتر روحانی در نشست با جمعی از اصحاب رسانه: فشار به دولت و ناچیز شمردن تلاش های آن با اهداف سیاسی و انتخاباتی خیانت به تاریخ و ملت ایران است یادداشت مدیرمسئول فرهنگ امت واحده در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور؛ تصویب آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال 1398 با رویکرد ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی گرجستان را تبریک گفت ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضاییه درباره اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت لیالی قدر و عید فطر ناتمامان