معاریو: ژنرال سیسی نزدیکترین دوست نتانیاهو در منطقه است

یک روزنامه رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای به روابط میان این رژیم با کشورهای عرب پرداخت و رئیس‌جمهور مصر را نزدیکترین فرد به نتانیاهو در منطقه دانست.
معاریو در مقاله‌ای نوشت که در بسیاری زمینه‌ها و موضوعات این روابط با کشورهای عربی وجود دارد و بخشی از این روابط علنی و بخش دیگر سری است.این روزنامه به بیان نمونه‌هایی در این خصوص پرداخته و در ابتدا روابط میان رژیم صهیونیستی با مصر را ذکر کرده و نوشته است: در منطقه هیچ فردی همچون عبدالفتاح السیسی روابط دوستی نزدیکی با نتانیاهو ندارد و بر خلاف برخی عناوین خبرها، دو طرف توانسته‌اند سطح روابط قاهره و تل‌آویو را توسعه دهند.
نویسنده این مقاله به این نکته اشاره کرده که بیان هیچ گونه سخن انتقادی ازسوی تل‌آویو در خصوص قاهره و دولت السیسی عجیب نیست و آن‌طوری که نتانیاهو روسای جمهور پیشین مصر را مورد انتقاد قرار می‌داد، تا کنون هیچ حرفی علیه السیسی از او شنیده نشده است.
معاریو در ادامه مدعی شد: «نقش مصر در مسائل مربوط به غزه بسیار مهم است و بسیاری از اسرائیلی‌ها قدردان نمایندگان عبدالفتاح السیسی که در راستای ایجاد آرامش و آتش‌بس در دوره‌های مختلف تلاش کرده‌اند، هستند».


این روزنامه اما به این نکته نیز اشاره کرده است که علی‌رغم روابط نزدیک میان نتانیاهو و السیسی، جامعه مصر کماکان اسرائیل را دشمن خود می‌پندارد و با نگاهی به نوشته‌های روزنامه نگاران و بررسی آرای عمومی مردم مصر این موضوع آشکار می‌شود.
معاریو در ادامه به روابط رژیم صهیونیستی با قطر پرداخته و نوشته است: اساس این رابطه به ثروت این کشور منطقه خلیج فارس باز می‌گردد که می‌تواند هر از چندگاهی آتشی که می‌رود در غزه شعله‌ور شود را خاموش کند و با اینکه برخی در اسرائیل به همکاری مالی میان تل‌آویو و دوحه معترض هستند اما این یک موضوع دیگری است و... در راستای ثبات امنیتی که اسرائیل خواهان آن است، قطر گام بر می‌دارد.
«جاکی خوجی» نویسنده این مقاله که تحلیلگر رادیو ارتش صهیونستی نیز هست در پایان به روابط تل‌آویو با ریاض پرداخته و نوشته است: روابط سری میان دو طرف از سال‌های دور وجود داشته که اساس این رابطه مقابله با ایران و هم‌پیمانان آن در منطقه است و با اینکه نمی‌توان حجم خدمات امنیتی متقابل میان سعودی‌ها و اسرائیل در در این جنگ سری را سنجید اما نشانه‌های آن کاملا واضح است.
روز شنبه نیز روزنامه جروزالم پست، در خبری نوشت که «تامیر پاردو» رئیس سابق موساد در جلسه با «مایکل موریل» رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به او گفته است که موساد همکاری خوبی با مزدوران سازمان اطلاعات سعودی دارد.
روزنامه رای الیوم نیز نوشت که دو مسئول امنیتی تایید کرده‌اند تل‌آویو اطلاعاتی شخصی و سایبری راجع به ایران به مسئولان سعودی منتقل کرده است. این دو مقام صهیونیستی همچنین گفته بودند که روابط دوجانبه بین تل‌آویو و ریاض روی اصل تبادل منافع متمرکز است.
سایر اخبار این روزنامه
سازمان بازرسی خواستار بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو شد دکتر ظریف: آماده‌ایم با کشورهای حاشیه خلیج فارس معاهده «عدم تجاوز» امضا کنیم ادامه تنش بین آمریکا و کره شمالی پاسخ شدیداللحن کره شمالی به جان بولتون معاریو: ژنرال سیسی نزدیکترین دوست نتانیاهو در منطقه است عزاداری زائران حرم امام علی علیه‌السلام درشب شهادت امیرالمومنین ناطق نوری در مراسم احیای شب بیست و یکم حرم امام خمینی: تعادل و اعتدال علامت عقلانیت است مدیرعامل فولاد مبارکه در هشتمین مراسم گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد: فولاد مبارکه همواره در کنار مردم است دکتر روحانی در نشست با جمعی از اصحاب رسانه: فشار به دولت و ناچیز شمردن تلاش های آن با اهداف سیاسی و انتخاباتی خیانت به تاریخ و ملت ایران است یادداشت مدیرمسئول فرهنگ امت واحده در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور؛ تصویب آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال 1398 با رویکرد ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی گرجستان را تبریک گفت ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضاییه درباره اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت لیالی قدر و عید فطر ناتمامان