خرید خانه 700 هزار دلاری در آمریکا از سوی نماینده ایران در بانک جهانی!


نهادهای بین‌المللی اقتصادی که جمهوری اسلامی ایران در آنها حضور دارد متعدد بوده اما دو نهاد به دلیل جایگاهشان در اقتصاد بین‌الملل بیش از سایر نهادها اهمیت دارد. صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی دو نهادی هستند که پس از جنگ جهانی دوم با هدایت آمریکا تاسیس شدند و نقش مهمی در نظم جدید ایجاد شده به رهبری آمریکا دارند.
در طول سال‌های مختلف که جمهوری اسلامی ایران نمایندگانی در این نهادها داشته است، گزارشی از عملکرد و فعالیت نمایندگان ایران در این نهادها منتشر نشده است. عدم ارایه گزارش به حدی است که حتی رسانه‌ها به ‌اشتباه مسئول تعیین نماینده ایران در بانک جهانی را بانک مرکزی می‌دانند، در صورتی که وزارت اقتصاد مسئول تعیین نماینده در بانک جهانی است. تاکنون به این صورت بوده است که وزارت اقتصاد نماینده ایران در بانک جهانی و بانک مرکزی نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول را تعیین می‌کند. لذا این دو نهاد باید توضیحی درباره عملکرد نمایندگان ایران در این دو نهاد مهم بین‌المللی ارایه بدهند.
با جست‌وجو در وب سایت این دو دستگاه متولی گزارشی در این زمینه یافت نمی‌شود. تنها یافته‌ها حکایت از آن دارد که نماینده ایران در بانک جهانی از سال ۱۳۹۴ آقای دکتر فرهاد نیلی برادر دکتر مسعود نیلی دستیار اقتصادی سابق رئیس‌جمهور است و آقای مجرد نیز نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول است که دوره ماموریت ایشان بیش از ۱۰ سال شده است و ایشان هنوز نمایندگی ایران را به عهده ‌دارد.
با توجه به آنکه دوره چهارساله نمایندگی ایران در بانک جهانی رو به اتمام است، فرصت مناسبی است که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی گزارشی از عملکرد نمایندگان خود در این دو نهاد مهم منتشر کنند. خصوصاً با توجه به جنگ اقتصادی که دشمن علیه مردم ایران تحمیل کرده است، عملکرد این افراد می‌تواند بسیار موثر باشد.


به گزارش مشرق، هرچند اطلاعات درباره آقای مجرد خیلی وجود ندارد، اما از آقای فرهاد نیلی به دلیل آنکه در فضای اقتصادی کشور شناخته‌‌شده هستند، مطالب مختلفی وجود دارد. در جست‌وجوهای انجام شده با کلید واژه فرهاد نیلی و بانک جهانی حتماً به این مطلب خواهید رسید که تیترش اینگونه است:«فرهاد نیلی»:FATF برای بانک‌ها همان «FIFA» برای فوتبال است»این شباهت‌سازی ساده‌انگارانه از نماینده ایران در بانک جهانی محل تعجب است. در طول سال گذشته مباحث کارشناسی فراوانی در کشور در مورد FATF انجام شد و در نهایت بدنه کارشناسی کشور پذیرفت که اجرای استانداردهای FATF برای کشوری که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، امری مضر است. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به همین دلیل لوایح پیشنهادی دولت را تصویب نکرد. حال سؤال این است که نماینده ایران در بانک جهانی این موضوع را نمی‌داند و یا اینکه مسئله دیگری در کار است؟
در بررسی عملکرد نیلی در طول چهار سال گذشته، اطلاعاتی به دست آمده است که آقای دکتر فرهاد نیلی منزلی را در ایالت مریلند آمریکا، شهر مونت‌گُمری خریداری کرده‌اند. شهری که در زمره مکان‌های ثروتمندنشین کشور آمریکا محسوب می‌شود. طبق اسناد منتشر شده، آقای فرهاد نیلی در سال ۲۰۱۶ این خانه را به مبلغ ۷۰۵ هزار دلار خریداری کرده است.
حال مناسب است که مسئولان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توضیح دهند که عملکرد نیلی در دفاع از منافع ملی و معیشت مردم چه بوده است؟
سایر اخبار این روزنامه
روزنامه‌ها از مشکلات مردم ننویسند خودم روزانه از داخل ماشین نظرسنجی می‌کنم بنویسیم یا ننویسیم؟! (یادداشت روز) اخبار ویژه ایوان نجف در دومین شب قدر با ‌اشک دلدادگان امیر مؤمنان(ع) بارانی شد حمله پهپادهای انتحاری انصارالله این بار به فرودگاه جیزان افزایش‌ قیمت‌ برنج توسط عده‌ای محتکر و سودجو انجام می‌شود سفیر انگلیس در سودان سفره افطار انداخت و پیش نماز مسلمانان شد! خیمه‌‌شب‌بازی ترامپ جواب نداد واسطه‌ها را به صف کرد لاریجانی ابقا شد مصری به جای مطهری آمد گفت‌و‌گوی مستقیم و غیرمستقیمی با آمریکا نداریم خرید خانه 700 هزار دلاری در آمریکا از سوی نماینده ایران در بانک جهانی! تک‌تیراندازان انصارالله180مزدور ائتلاف سعودی را از پای درآوردند با ما در فضای مجازی همراه باشید روزنامه‌ها از مشکلات مردم ننویسند خودم روزانه از داخل ماشین نظرسنجی می‌کنم روزنامه‌ها از مشکلات مردم ننویسند خودم روزانه از داخل ماشین نظرسنجی می‌کنم روزنامه‌ها از مشکلات مردم ننویسند خودم روزانه از داخل ماشین نظرسنجی می‌کنم