ایوان نجف در دومین شب قدر با ‌اشک دلدادگان امیر مؤمنان(ع) بارانی شد


احیای شب بیست و یکم ماه صیام که مقارن با ماتم مولای متقیان(علیه‌السلام) است، برای شب زنده داران شور و حال معنوی خاصی دارد. به ویژه وقتی در صحن و سرای قدسی حضرتش باشد که یافتن چنین توفیقی تمنای عاشقان «بوتراب» است. جمعی از دلدادگان «ابو الریحانتین» شب و سحرگاه دوشنبه این توفیق را یافتند و علاوه‌بر ذکر و دعا و مناجات زیر ایوان بیقرار و‌اشک بار نجف، در عزای مولا‌اشک ریختند و عزاداری کردند. علاوه‌بر نجف، در سراسر ایران اسلامی و جهان مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر و سوگواری امیرالمؤمنین و امام الاتقیاء علی علیه‌السلام برگزار شد.
شب زنده داران با قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر و انابه به درگاه پروردگار، دل را از زنگارها صیقل داده و عهدی تازه برای بندگی و اطاعت از محبوب بستند. این مراسم در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) در مشهد مقدس، حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) در قم و حرم حضرت احمد بن موسی(علیه‌السلام) در شیراز نیز با حضور محبان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.
در تهران، این مراسم در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(علیه‌السلام)، امامزاده صالح(علیه‌السلام)، مصلای تهران، دانشگاه تهران، دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام)، دانشگاه شریف، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه برگزار شد.
شب زنده داران سلامتی و ظهور امام عصر(عجل الله فرجه)، سربلندی نظام اسلامی، سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، حل مشکلات اقتصادی و شفای بیماران را از درگاه حی قادر متعال مسئلت کردند.


آیین احیای شب 21 رمضان در حرم مطهر رضوی
آئین احیاء شب 21 ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور رئیس‌قوه قضائیه برگزار شد.
رئیس‌قوه قضائیه در آیین احیای دومین شب قدر در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت:  صاحب شب قدر، ولی‌الله‌الاعظم است لذا در چنین شبی باید شب زنده داری کنیم و در خانه حضرت حق بیاییم زیرا زمان رقم خوردن تقدیر بندگان توسط پروردگار، شب توجه به کتاب قرآن و معلم آن و شب توجه به ولی زمانه است.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: امام علی(ع) در آخرین لحظات زندگی خود، چند توصیه به فرزندانشان در قالب وصیت‌نامه داشتند که در واقع این توصیه‌ها خطاب به کل مسلمانان است.
وی افزود: داشتن تقوای الهی و پروا از پروردگار در همه امور، پرهیز از دنیاپرستی و دنیامحوری در زندگی، گفتن سخن حق در هر حال، تلاش برای رسیدن به پاداش اخروی، دشمن بودن نسبت به ظالم و کینه داشتن از مستکبرین و ستمکاران،  یاور مظلومان بودن، توجه به اقامه نماز، دگرخواهی در پرتو خداخواهی، جهاد با مال و نفس و زبان، ایستادگی در برابر زشتی‌ها و پلشتی‌ها، از مواردی است که حضرت علی(ع) انجام آنها را در وصیت نامه خود توصیه کردند.
او امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر توصیه‌های امام علی(ع) ذکر و بیان کرد: اگر حضرت علی(ع) در محراب به شهادت رسیدند، از جهت عادل بودن آن حضرت بود لذا برای اجرای عدالت در جامعه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد و از آبرو مایه گذاشت.
رئیس‌قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیاری از مسائل پیش از آنکه به دستگاه قضا ارسال شود با کدخدا منشی و ریش سفیدی نیک اندیشان در جامعه قابل حل است و اگر تلاش شود با ریش سفیدی و دخالت اطرافیان بین طرفین دعوا آشتی برقرار کرد از حجم پرونده‌ها در دادگستری‌ها کاسته می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر ترویج احساس مسئولیت افراد  جامعه نسبت به فساد افزود: نباید اجازه داد، فساد، رشوه خواری و تبعیض در ادارات گسترش یابد و به طور قطع مردم متعهد و ولایی نسبت به بروز هر گونه فساد در جامعه واکنش نشان خواهند
داد.
قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر، سوگواری ذاکران اهل بیت (ع) و مراسم گذاشتن قرآن بر سر از دیگر بخشهای آیین احیای دومین شب قدر در حرم مطهر امام رضا(ع) بود.
سایر اخبار این روزنامه
روزنامه‌ها از مشکلات مردم ننویسند خودم روزانه از داخل ماشین نظرسنجی می‌کنم بنویسیم یا ننویسیم؟! (یادداشت روز) اخبار ویژه ایوان نجف در دومین شب قدر با ‌اشک دلدادگان امیر مؤمنان(ع) بارانی شد حمله پهپادهای انتحاری انصارالله این بار به فرودگاه جیزان افزایش‌ قیمت‌ برنج توسط عده‌ای محتکر و سودجو انجام می‌شود سفیر انگلیس در سودان سفره افطار انداخت و پیش نماز مسلمانان شد! خیمه‌‌شب‌بازی ترامپ جواب نداد واسطه‌ها را به صف کرد لاریجانی ابقا شد مصری به جای مطهری آمد گفت‌و‌گوی مستقیم و غیرمستقیمی با آمریکا نداریم خرید خانه 700 هزار دلاری در آمریکا از سوی نماینده ایران در بانک جهانی! تک‌تیراندازان انصارالله180مزدور ائتلاف سعودی را از پای درآوردند با ما در فضای مجازی همراه باشید روزنامه‌ها از مشکلات مردم ننویسند خودم روزانه از داخل ماشین نظرسنجی می‌کنم روزنامه‌ها از مشکلات مردم ننویسند خودم روزانه از داخل ماشین نظرسنجی می‌کنم روزنامه‌ها از مشکلات مردم ننویسند خودم روزانه از داخل ماشین نظرسنجی می‌کنم