جزئیات همکاری معارضان سوری با اسرائیل در عملیات ترور «سمیر قنطار»

یکی از افسران رژیم صهیونیستی فاش کرد در جریان ترور یکی از مبارزان جنبش حزب‌الله لبنان، از معارضان سوری اطلاعات دریافت کرده‌ بودند؛ اقدامی که بیانگر هماهنگی این رژیم با معارضان است.
شبکه دو رژیم صهیونیستی پرده دیگری از ترور «سمیر قنطار» از مبارزان شهیر جنبش حزب‌الله لبنان برداشت.این شبکه اعلام کرد که یکی از معارضان سوری، اطلاعاتی را در اختیار سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (آمان) قرار داده بود که به شهادت قنطار منجر شد.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد 29 آذر سال 1394 به یک ساختمان در «جرمانا» واقع در جنوب دمشق حمله کردند. سمیر قنطار در این ساختمان اقامت داشت و در پی بمباران این ساختمان، به شهادت رسید.
«رای الیوم» این خبر را از شبکه دو رژیم صهیونیستی نقل و تاکید کرد که این خبر، «برای ما و شاید میلیونها نفر مانند ما در جای جای جهان عربی و اسلامی شوکه‌کننده بود... شوکه‌کننده بود؛ زیرا شهید قنطار، مامور ایجاد جبهه [عملیاتی] جولان اشغالی سوریه بود».


رای الیوم با اشاره به اینکه ماموریت قنطار، در ضمن طرحی بود که فرماندهی حزب‌الله آن را تدوین کرده بود، گزارش داد که «سید حسن نصر الله» دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان شخصا این ماموریت را محول کرده بود و شهید «جهاد مغنیه» -پسر شهید عماد مغنیه- نیز یکی از مهمترین معاونان وی برای عملیات جولان بود.
قنطار قدیمی‌ترین زندانی در بند رژیم اشغالگر قدس بود که در جریان تبادل اسرا میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در سال 2008 آزاد شده بود.قنطار از مبارزان لبنانی بود که در سال 1979 درحالی که تنها شانزده سال داشت به همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» در عملیاتی علیه اشغالگران صهیونیست در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» در شمال فلسطین اشغالی شرکت کرد، اما در این عملیات توسط صهیونیست‌ها بازداشت شد.
صهیونیست‌ها سمیر قنطار را به حبس ابد محکوم و اعلام کردند وی را تنها در مقابل آزادی «رون آراد» خلبان مفقود شده آزاد خواهند کرد، اما در تبادل اسرا میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی آزاد شد.
به گزارش رای الیوم، «مارکو مونرو» افسری بود که جزئیات عملیات ترور قنطار را برای شبکه دو صهیونیستی افشا کرد. وی یکی از افسرانی بود که توسط سویس جاسوسی اسرائیل، مامور تماس و هماهنگی با معارضان سوری بود.
رای الیوم در ادامه گزارش داد که «تحویل اطلاعات به سرویس جاسوسی اسرائیل که به ترور این شهید منجر شد، اوج یک اقدام بزدلانه است که بار دیگر از میزان نفوذ اسرائیل در برخی از گروههای معارض سوری حکایت دارد» و نشان می‌دهد که این رژیم از معارضان برای انجام «عملیات پست» علیه کشور و ملت خود استفاده می‌کند.
در پایان این گزارش آمده است: نمی‌دانیم چرا ناظران نظامی اسرائیل اجازه دادند این اطلاعات توسط یکی از مسئولان جاسوسی خود فاش شود و اینکه آیا این اقدام در چارچوب جنگ روانی با حزب‌الله یا در راستای طرحی برای اعمال فشار به برخی از گروهها و رهبران معارض است تا خدمات بیشتری به حکومت اشغالگر صهیونیستی ارائه دهند؟