فهرست نهایی فراکسیون امید برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس عارف کاندیدای ریاست مجلس

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اعلام فهرست ۱۲ نفره این فراکسیون برای انتخابات مجلس از کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس خبر داد.
فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس رای مجمع عمومی فراکسیون امید، آقای دکتر عارف برای ریاست و آقایان پزشکیان و مطهری نیز برای کرسی‌های نواب رئیس انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: اینجانب فاطمه سعیدی و آقایان محمد وکیلی، علی اصغر یوسف نژاد، علیرضا رحیمی، بهروز بنیادی و رضا کریمی برای کرسی دبیری هیات رئیسه انتخاب شدند.
به گفته سعیدی همچنین آقایان کریم حسین زاده، محمود صادقی و سید مهدی مقدسی برای جایگاه کارپردازی هیئت رئیسه از سوی فراکسیون امید انتخاب شدند.


سخنگوی فراکسیون امید یادآور شد که این فهرست بر اساس رای مجمع عمومی فراکسیون امید و طبق سنوات گذشته صورت گرفته و رای گیری نیز مخفی و روی برگه بوده است.
رئیس فراکسیون امید مجلس انتخابات هیات رئیسه مجلس را از مسائل مهم در پارلمان عنوان و خاطر نشان کرد: مبنای نهادهای پارلمانی خرد جمعی است و رئیس مجلس هم مزیتی بر سایر نمایندگان ندارد. بلکه سخنگوی آنهاست و به این علت سالی یک بار انتخاب می‌شود که نمایندگان عملکرد را بررسی می‌کنند و بعد اقدام به انتخاب می‌کنند
عارف با بیان اینکه جریانات سیاسی باید حضوری فعال برای اداره بهتر مجلس داشته باشند، افزود: ما در کنار هویت اصلاح طلبانه سه چهار انگیزه برای مشخص شدن وزنمان در مجلس داریم که یکی از آنها ارتقای جایگاه مجلس است. ما می‌توانیم جدی‌تر برای ارتقای این جایگاه کار کنیم. زیرا معتقدیم راهی جز اداره‌ی مجلس بر اساس خرد جمعی وجود ندارد و ۱۲ عضو هیات رئیسه باید احساس مسئولیت مشترک داشته باشند
رئیس فراکسیون امید با تاکید بر این که هر صدایی باید سهمی در اداره مجلس داشته باشد تاکید کرد: عملاً در این مسیر حرکت نشده است علاوه بر این ما معتقدیم باید چند کار مشخص را در مجلس به نتیجه برسانیم. در شرایط فعلی اولویت اول مسائل اقتصادی و معیشتی و اصلاح نظام بودجه ریزی است. همچنین معتقدیم کمیسیون‌های تخصصی باید تخصصی‌تر اداره شوند و نقش محوری در مجلس داشته باشند. به این معنی که هر کمیسیون در سال یک کار مهم را به نتیجه برساند
عارف با بیان اینکه فراکسیون امید باب گفت و گو و تعامل با سایر فراکسیون‌ها بر سر انتخابات هیات رئیسه را نبسته اضافه کرد: موضع ما ائتلاف بود زیرا معتقدیم همه صداها باید شنیده شود. اما ائتلاف به این معنی است که ما روی ۱۲ عضو هیات رئیسه صحبت کنیم. نمی‌شود فراکسیون یک خط قرمز برای خود تعریف کند و بعد بتوان درباره‌ی ائتلاف صحبت کرد. تجربه سه سال گذشته ما هم نشان داد که فراکسیون‌های دیگر آمادگی ائتلاف ندارند. البته نهایتاً مجمع عمومی فراکسیون امید این اختیار را به هیات رئیسه فراکسیون داده که در صورت نیاز در مورد ائتلاف با سایر فراکسیون‌های سیاسی تصمیم گیری کند.
سایر اخبار این روزنامه