می‌خواهند لوگوی باشگاه را توقیف کنند

ایرج عرب روز گذشته با حضور در برنامه ورزش و مردم، صحبت‌های مهمی را مطرح کرد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره دلیل تأخیر در پرداخت قرارداد بازیکنان چنین توضیح داد: «به خاطر بدهی به یک هتل که ۳۳۰ میلیون تومان است، می‌خواهند لوگوی پرسپولیس را توقیف کنند. یا یک بدهی از سال ۹۱ وجود دارد که ۶۰ هزار دلار است که با نرخ دلار الان می‌شود ۹۰۰ میلیون. یک زمانی اگر بدهی را ندهیم، باشگاه جریمه می‌شود ولی حالا لوگو توقیف می‌شود. آن وقت اسپانسر به خاطر همین موضوع، به تعهدش عمل نمی‌کند و مشکلات بیشتر می‌شود. ما راهی جز پرداخت این بدهی‌ها نداریم ولی فکر می‌کنند ما نمی‌خواهیم پول بازیکنان را پرداخت کنیم.»
او درباره اینکه پاداش AFC به چه صورت خرج شد هم گفت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا 100 هزار دلار را برای خیریه و حدود ۲۰۰ هزار دلار برای بدهی‌هایی که برای مسابقات داشتیم، برداشت. زمانی هم که حدوداً یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به ما رسید، دلار ۱۱ هزار تومان بود. یک مقداری از پول برای پاداش و اقساط بازیکنان پرداخت شد.» عرب درباره قرارداد برانکو گفت: «برانکو فصل بعد قرارداد دارد و می‌خواهیم او بماند. اخیراً توانستیم اقدام خوبی برای پرداخت مطالباتش کنیم. برای سال بعد هم یک برنامه اسپانسرینگ خوب در نظر گرفتیم.» او در مورد ترانسفر برخی بازیکنان از جمله بیرانوند هم چنین واکنشی داشت: «ما از برانکو فهرست خواستیم. او هیچ صحبتی از بازیکنان خروجی و ورودی نکرد اما موضوعی که پیشنهاد شد، این بود که به بازیکنان اعلام شده اگر پیشنهاد خارجی داشتند به باشگاه بگویند تا در یک کمیته همه جوانب را در نظر بگیریم و بهترین تصمیم گرفته شود. تا زمانی که پیشنهادی نباشد، تصمیمی گرفته نمی‌شود.»
عرب در مورد تمدید قرارداد بازیکنان و بشار رسن گفت: «بازیکنان ما همه قرارداد دارند ولی بحث بازیکنان و کادر فنی خارجی یک مقدار با مشکل مواجه شده و باید با دقت تصمیم بگیریم. ما پولی به منشا دادیم که نان شب ما بود اما این کار را کردیم تا برای باشگاه مشکل به وجود نیاید. اگر این کار را نمی‌کردیم، او سال بعد ۸ میلیارد بدهی روی دست باشگاه می‌گذاشت. در مورد بشار هم همین است. درصدد رفع یک مشکل با مدیر برنامه‌های او هستیم. سعی ما بر توافق است و فکر می‌کنم توافق صورت بگیرد. آنها هم باید شرایط را در نظر بگیرند. هم قیمت ارز مسأله است و حالا هم درخواست او از فصل پیش بیشتر است. او مباحثی را که در مورد اختلاف باشگاه با سید جلال حسینی مطرح می‌شود رد کرد: «اصلاً چنین چیزی نیست. اتفاقاً من با سید و حسین ماهینی صحبت می‌کردم. این صحبت‌ها شایعه و در فضای مجازی مطرح می‌شود. ما در آستانه بازی بزرگ با سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی هستیم و فقط به این فکر می‌کنیم. ما نه فهرست مازاد داریم و نه فهرست جدید. روابط خوبی در باشگاه حاکم است. همه هم‌قسم هستیم برای بازی نیمه‌نهایی جام حذفی.»
عرب درباره صفحه اینستاگرام باشگاه پرسپولیس که گفته می‌شود در اختیار باشگاه نیست هم توضیح داد: «ما تیک آبی توئیتر را به تازگی با تأیید فیفا گرفته‌ایم. در مورد صفحه اینستاگرام هم حدوداً یک ماه است در تلاش هستیم و مکاتباتی انجام داده‌ایم. البته قبلاً نامه رسمی از طرف باشگاه برای فیفا رفته بود که اینستاگرام پرسپولیس تیک آبی گرفت. به همین خاطر نامه و درخواست ما را براحتی نپذیرفتند. نامه را به فدراسیون دادند که تأیید شود که تأیید شد.» مدیرعامل پرسپولیس در شرایط برگزاری بازی با سپاهان هم چنین توضیح داد: «وقتی سازمان لیگ به عنوان مرجع برگزاری مسابقات به ما اعلام می‌کند که مسابقه نیمه‌نهایی ۵۰-۵۰ است، ما تابع هستیم. البته سعی کردیم ارتباط خوبی با باشگاه سپاهان داشته باشیم. باشگاه پرسپولیس برای برگزاری یک مسابقه خوب و به دور از هرگونه حواشی آمادگی کامل را دارد.»