استعفای زنگنه کذب محض است

ادامه تلاش دلواپسان برای تضعیف وزیر نفت
استعفای زنگنه کذب محض است
آرمان- یاسمین طالقانی: تنها شعار ثبات در جهت کارآمدی را سر می‌دهند اما در عمل مشغول جاده‌سازی برای خارج کردن وزرای کلیدی از کابینه دولت هستند. شرایط این روزهای کشور کمی متفاوت با سال‌های گذشته است و گذر موفق از این دوران مستلزم آرامش و همکاری با وزراست نه انتشار اخبار کذب و تلاش برای ناکارآمد نشان دادن دولت. هر روز یک شایعه درباره وزرا منتشر می‌شود که محلی ازاعراب و توجه ندارد که اکنون قرعه مخالفان دولت به نام بیژن زنگنه در قامت وزیر نفت افتاده است. صحنه گردان بیشتر این شایعات هم ظاهرااعضای جبهه پایداری هستند که تضعیف دولت برای آنها امتیاز محسوب می‌شود. نماینده خمینی شهر در مجلس درباره احتمال خروج زنگنه از دولت گفت: خروج او از کابینه محتمل است، چند بار هم این مساله را گفته «نمی‌تواند کار کند و می‌خواهد همچون عباس آخوندی از دولت بیرون برود». شخصا مستقیم نشنیدم اما دوستانی که با آقای زنگنه ارتباط دارند می‌گویند، او اعلام کرده «گر تو بهتر می‌زنی بستان بزن». وی افزود: البته زنگنه می‌گوید «برای دورزدن تحریم‌ها اقداماتی را انجام داده است اما نباید دستش را حتی برای نمایندگان مجلس رو کند، چون اگر اعلام کند باعث می‌شود جلوی این اقدامات گرفته شود». ابطحی درباره موافقت روحانی با خروج زنگنه از کابینه گفت: «روحانی راضی نیست، حتی در دیدار با مقامات عالی نظام تأکید کرده که زنگنه باید بماند.» امیر سیدین، فعال رسانه‌ای بعد از انتشار مصاحبه ابطحی در توئیتر نوشت: «یک نماینده اصولگرای مجلس از استعفای قریب‌الوقوع زنگنه خبر داده. خبر که درست نیست اما ظاهرا از حقنه کردن بابک زنجانی‌های جدید به وزیر نفت ناامید شدن، آرزوی حذف زنگنه رو به عنوان خبر به رسانه‌ها می‌دن.»
دلواپسان نگران ماندن زنگنه


البته تنها این نماینده دلواپس نبود چرا که سایت جهان‌نیوز هم در گزارشی با تیتر «زنگنه چگونه ۳۰ میلیارد دلار به کشور ضربه زد؟» نوشت: «معطل ماندن توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در حالی تبدیل به یکی از محور‌های استیضاح وزیر نفت شده ‌است که بر اساس گفته‌های خودش، بیش از ۳۰ میلیارد دلار از منافع ملی کشور در این مدت بر باد رفته ‌است.» اسفندماه گذشته نیز اصولگرایان شایعه «خبر دستگیری قریب الوقوع وزیر نفت» را منتشر کرده بودند که تکذیب شد.
ناکام در استیضاح
29 اردیبهشت تلاش اعضای جبهه پایداری برای استیضاح وزیر نفت آغاز شد و هدایت‌ا... خادمی نماینده ایذه و باغ ملک از تدوین طرحی برای استیضاح زنگنه وزیر نفت خبرداد و گفت: در حال جمع‌آوری امضا برای این طرح هستیم. 30شهریور بیژن زنگنه در مجلس حضور یافت و علی گلمرادی یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور وزیر نفت در جلسه این کمیسیون گفت: زنگنه در این جلسه قول داد تا «فروش نفت براساس آنچه که در بودجه گفته شده است محقق شود.»
استعفا کذب محض است
یک منبع آگاه شایعه استعفای زنگنه را رد کرد و به عصرایران گفت: آقای زنگنه استعفا نداده و با قدرت در راه حفظ اموال مردم و نسپردن نفت به دست دلالان و کاسبان تحریم به کار خود ادامه می‌دهد. قطعا تا زمانی که این دوستان در مجلس حضور دارند و آرزویشان را به جای اخبار منتشر می‌کنند، وزیر نفت در این وزارتخانه باقی می‌ماند. در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است و وزارت نفت در پیشانی حملات آمریکا و برخی همسایگان قرار دارد شکل‌گیری چنین خبرسازی‌هایی مشکوک و قابل تامل است. نظام جمهوری اسلامی در سطوح عالی از مجموعه اقدامات وزارت نفت برای دور زدن تحریم‌ها کاملا آگاهی دارد و اگر دوستان بی‌خبر هستند دلالت بر بی‌عملی مجموعه کارکنان و تصمیم‌سازان صنعت نفت نیست. چنین اقداماتی نتیجه‌ای جز تحمیل خستگی مضاعف بر کارگزاران نظام ندارد و امیدواریم دوستان دلواپس به عواقب این خبرسازی‌ها آگاه باشند».