علی ربیعی سخنگوی دولت شد

دولت دوازدهم سخنگوی خود را بعد از حدود یک سال خالی بودن این تریبون با اهمیت شناخت و علی ربیعی بعد از محمد باقر نوبخت، دومین سخنگوی دولت تدبیر و امید شد. این برای اولین بار است که یکی از اهالی ارتباطات و رسانه برای این سمت انتخاب می‌شود.
ربیعی که ۴ بار در ۵ سال دولت تدبیر و امید به مجالس نهم و دهم رفت (دو بار برای رأی اعتماد و دو بار برای جلسه استیضاح) بار چهارم در ۱۷ مرداد سال گذشته با رای نمایندگان مجلس مجلس، از وزارت رفاه کنار رفت.از آن روز چند بار خبر سخنگویی این فعال سیاسی- اجتماعی و استاد ارتباطات اعلام شده اما به هر حال این ماجرا تا امروز به طول انجامید اما گویا در جلسه اواخر هفته با رئیس جمهور، حسن روحانی و ربیعی به توافق در این باره دست یافتند.
هفته گذشته مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه 31 اردیبهشت) قوه مقننه، در تذکر شفاهی به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی خطیب توانمندی هستند اما باید سخنگویی برای دولت تعیین کنند تا خبرنگاران سوالات خود را پیگیر شوند. ربیعی که برای اهالی رسانه چهره‌ای کاملاً شناخته شده بوده ، روابط گسترده‌ای با خبرنگاران و روزنامه نگاران نسل‌های مختلف دارد.