آقای استاندار نفرمایید جلسه

دی ماه سال گذشته که علیرضا رزم حسینی، سکان استانداری خراسان رضوی را به دست گرفت، با توجه به کارنامه قابل قبول وی در احیای قلعه گنج و توسعه اقتصادی کرمان، بارقه ای از امید برای ایجاد یک تحول اقتصادی در استان خراسان رضوی به وجود آمد و این ایده که می توان با همکاری مسئولان، کار آفرینان و نمایندگان مجلس با عنوان مثلث اقتصادی، اتفاقات خوبی را شاهد بود، سر و شکل بهتری گرفت.
اکنون نیز استاندار معمولا در همه جلسات پای طرح اقتصادی اش را وسط می کشد، گریزی به آن می زند و راه حل مشکلات اقتصادی را متوجه پیاده سازی آن می داند. در عمل نیز بسیاری از مناطق 12 گانه استان معین های اقتصادی خود را شناخته اند، اگر چه برای اهالی رسانه آن چنان که باید و شاید ابعاد و زوایای ناشناخته این طرح و این که معین های اقتصادی قرار است دقیقا چه کاری بکنند، به روشنی تشریح نشده است.
با این حال آن امیدی که دی ماه سال گذشته در دل فعالان اقتصادی استان زنده شد، همچنان پابرجاست که به زودی شاهد اتفاقات خوب اقتصادی خواهند بود.  
اما لازمه اتفاقات خوب اقتصادی که به رونق اقتصادی منجر خواهد شد، «کار زیاد» است. کاری که قطعا در ساعت های اداری نمی گنجد و انرژی مضاعف و روحیه جهادی بالایی می طلبد که یک مسئول را خورشید نزده به پشت میز کارش بکشاند و شباهنگام که شهر از تب و تاب می افتد، به خانه اش باز گرداند.


آن طور که گفته اند و شنیده ایم، مشغله های کاری استاندار به حدی است که حتی دعوت رسانه ها برای انجام مصاحبه هم بدون پاسخ می ماند. یکی از مسئولان نزدیک به ایشان گفته بود که رزم حسینی به دلیل همین مشغله های کاری و پیگیری امور، حضور در برنامه تلویزیونی «زنده باد زندگی» را هم با وجود قرار قبلی لغو می کند تا به کارهای استان برسد.
اگر چه حضور در رسانه و پاسخ دادن به افکار عمومی متفاوت از دیگر جلسات کاری است که معمولا خروجی و نتیجه مهمی هم در بر ندارد اما این که به قول معروف استاندار از جلسات گریزان و حسابی به کار، کار و کار مشغول است برای ما بسیار خوشایند بود و البته هست.
چرا که وقتی یک مسئول دایم در جلسات باشد و جمع بندی جلسه ای را به ذکر مقدمه در جلسه بعدی گره بزند، قطعا فرصتی برای پیگیری وظایف محوله نخواهد داشت.
اما در روزهای اخیر احساس می شود جلسات جناب استاندار کمی بیشتر از قبل شده است، به طوری که از ابتدای ماه رمضان تا روز گذشته، علیرضا رزم حسینی در قریب به ۳۰ جلسه حضور داشته و سخنرانی کرده است. البته این عدد، فقط جلساتی را شامل می شود که اصطلاحا رسانه ای است و قطعا جلسات کاری ایشان که بدون شک برخی از آن ها لازمه پیشبرد کارها هستند، بیش از این عدد است. اگر جلسات مذکور را مرور کنیم، خواهیم دید که حضور شخص استاندار با وجود همه مشغله ها و گرفتاری ها به عنوان نماینده عالی دولت در استان، به خصوص در سال رونق تولید و شرایط جنگ اقتصادی، چندان ضروری به نظر نمی رسد. به خصوص وقتی حضور در یک جلسه معمولی و خارج از محل کار که نیاز به سخنرانی هم داشته باشد حتما نیمی از یک روز کاری را می گیرد و کارهای دیگر بر زمین می ماند.
البته که ما فکر می کنیم آقای استاندار، حواسش به همه چیز هست و خروجی بسیاری از این جلسات در راستای تحقق طرح مثلث اقتصادی است.