وزیر علوم اعلام کرد ارائه پیشنهاد اختصاص سهمیه کنکور برای بحران‌های طبیعی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: پیشنهاد اختصاص یک سهمیه کنکور برای تمام بحران‌های طبیعی به شورای عالی انقلاب فرهنگی، ارائه شد.
منصور غلامی در گفتگو با ایرنا، اظهار کرد: این پیشنهاد در قالب یک نامه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده اما جلسه این شورا برای بررسی پیشنهاد مذکور تشکیل نشده است.
وی در توضیح بیشتر این پیشنهاد وزارت علوم، گفت: براساس این پیشنهاد، سهمیه کنکور که سال گذشته به زلزله‌زدگان اختصاص داده شد، در موارد حوادث و بحران طبیعی اصلاح شود.
وزیر علوم افزود: در این صورت، سازمان سنجش آموزش کشور اجازه دارد سهمیه‌ای برای داوطلبان مناطق آسیب دیده در تمام بلایای طبیعی لحاظ کند.


غلامی تاکید کرد: با این پیشنهاد، اختصاص سمیه به مناطق کلی می‌شود.
به گفته وزیر علوم، در صورتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه دهد و این پیشنهاد وزارت علوم را بررسی کند، سهمیه یاد شده از امسال برای مناطق آسیب دیده از جمله مناطق سیل زده اعمال خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اقتصادی وزارت کشور: 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد رئیس قوه قضائیه: از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم کره شمالی درباره آینده رابطه با آمریکا هشدار داد دو روزنامه‌نگار ناپدید شده اردنی و یمنی در بازداشت عربستان سعودی هستند کناره‌گیری دو دستیار ارشد دیگر کاخ سفید پهپاد یمنی آشیانه جنگنده‌های عربستان در نجران را هدف قرار داد کنگره آمریکا: مقام‌های دولت ترامپ گفتند درپی جنگ با ایران نیستیم جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات همتای فرانسوی دکتر روحانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی: ایران مظهر ایستادگی و ایمان مردم در برابر کفر است وزیر ارشاد: 80 هزارتن کاغذ با ارز 4200 تامین می‌شود رئیس کل بانک مرکزی: بانک مرکزی در برخورد با متخلفین در هر موقعیتی جدی است در اردیبهشت ماه؛ افزایش نرخ تورم به 34.2 درصد روسیه،فرانسه و آلمان بر حفظ برجام تاکید کردند وزیر علوم اعلام کرد ارائه پیشنهاد اختصاص سهمیه کنکور برای بحران‌های طبیعی به شورای عالی انقلاب فرهنگی تحلیل سیاسی هفته