کره شمالی درباره آینده رابطه با آمریکا هشدار داد

سفیر کره شمالی در سازمان ملل هشدار داد توقیف کشتی این کشور ازسوی آمریکا، نتایج بدی بر روی روابط آتی 2 کشور خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کره شمالی در ادامه اعتراض به مصادره یک فروند کشتی تجاری این کشور ازسوی آمریکا، هشدار داد این اقدام نقض حاکمیت کره شمالی است و پیشرفت در روابط آتی 2 کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
در همین راستا، کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل، با برگزاری کنفرانس خبری کم‌ سابقه‌ای خواستار بازگشت فوری این کشتی شد.
وی هشدار داد: آمریکا باید درباره عواقبی که اقدامات بیدادگرانه‌اش بر پیشرفت‌های آتی می‌گذارد؛ تامل کند. ما به این (کشتی) به عنوان بخشی از قلمرو خود نگاه می‌کنیم.


کیم همچنین اقدام اخیر آمریکا را ناقض روح توافق به‌ دست‌ آمده میان سران 2 کشور در نشست سنگاپور عنوان کرد.
گفتنی است با تشدید مجدد تنش میان واشنگتن- پیونگ‌ یانگ، کشتی 17 هزار تُنی کره شمالی که سال گذشته به دلیل حمل زغال سنگ در اندونزی متوقف شده بود، ازسوی آمریکا مصادره شد.
واشنگتن با ادعای نقض قوانین ازسوی این کشتی خواستار اقدام قضایی علیه آن شده بود.
وزارت دادگستری آمریکا با این استدلال که بانک‌های آمریکایی هزینه نگهداری و تجهیز این کشتی را داده اند، مالکیت آن را به واشنگتن واگذار کرد.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اقتصادی وزارت کشور: 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد رئیس قوه قضائیه: از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم کره شمالی درباره آینده رابطه با آمریکا هشدار داد دو روزنامه‌نگار ناپدید شده اردنی و یمنی در بازداشت عربستان سعودی هستند کناره‌گیری دو دستیار ارشد دیگر کاخ سفید پهپاد یمنی آشیانه جنگنده‌های عربستان در نجران را هدف قرار داد کنگره آمریکا: مقام‌های دولت ترامپ گفتند درپی جنگ با ایران نیستیم جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات همتای فرانسوی دکتر روحانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی: ایران مظهر ایستادگی و ایمان مردم در برابر کفر است وزیر ارشاد: 80 هزارتن کاغذ با ارز 4200 تامین می‌شود رئیس کل بانک مرکزی: بانک مرکزی در برخورد با متخلفین در هر موقعیتی جدی است در اردیبهشت ماه؛ افزایش نرخ تورم به 34.2 درصد روسیه،فرانسه و آلمان بر حفظ برجام تاکید کردند وزیر علوم اعلام کرد ارائه پیشنهاد اختصاص سهمیه کنکور برای بحران‌های طبیعی به شورای عالی انقلاب فرهنگی تحلیل سیاسی هفته