رئیس دفتر رئیس‌جمهوری: مذاکره با آمریکا معنا ندارد

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اظهار کرد: تا زمانی که مسئولان آمریکا به مردم ما فشار می‌آورند و عهدشکنی می‌کنند، مذاکره معنا ندارد.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به مصوبات روز چهارشنبه اظهار کرد: مهم‌ترین بحث که داشتیم، بررسی بهبود محیط کسب و کار بود تا هر دستگاهی وظایفی را که دارد برای سرعت بخشیدن به تاسیس شرکت‌ها یا اخذ مجوز و بهتر شدن شرایط برای کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند آماده کند تا شرایط به شکلی نباشد که افراد از این وزارتخانه به آن وزارتخانه بروند بلکه به گونه‌ای پیش برویم که همه این امور به نوعی از طریق فضای مجازی و سیستم انجام شود.
وی گفت: آقای رئیس‌جمهوری دستور داد که هدف نهایی باید این باشد که هرکس که می‌خواهد شرکتی تاسیس کند، سرمایه‌گذاری کند یا مجوزی بگیرد، اگر عدم سوء‌پیشینه یا مدرک تحصیلی دارد یا برخی از مشخصات شخصی خود را ثبت کرده است دیگر کسی حق ندارد از او کاغذ بخواهد یا مدارکی در این زمینه طلب کند. واعظی در پاسخ به این پرسش که دولت برای افزایش شفافیت در اقتصاد کشور چه برنامه‌هایی دارد، اظهار کرد: اراده‌ای که دولت دارد این است که با فساد حتما مبارزه شود و تحت هیچ شرایطی نباید درباره کسی که فساد کرده در هر جایی که باشد و به هر جا که وصل باشد ملاحظه‌ای شود‌.
وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی و دولت الکترونیک می‌تواند باعث کاهش رانت و فساد شود، افزود: آنچه که مربوط به زیر‌ساخت‌های این امر است را خوشبختانه وزارت ارتباطات فراهم کرده است و الان پهنای باند کافی در دسترس است. اما دستگاه‌های مختلف یکسان نیستند و برخی از آنها اعتقاد جدی‌تری به این موضوع دارند و درباره آن کار کردند تا به بدنه‌ای که می‌خواهد همه امور به دست خودش باشد و امور به صورت رو‌دررو انجام شود غلبه پیدا کند. هر چند که در این زمینه همه دستگاه‌ها به توفیق نرسیدند ولی نظر دولت این است که سرعت در این زمینه بیشتر شود. امسال شاهد خواهیم بود که دولت الکترونیک با سرعت بیشتری کارش را دنبال خواهد کرد.


وی همچنین در مورد سرنوشت لوایح پالرمو و CFT گفت: باید بگویم که این لوایح در مجمع به کمیسیون‌ مربوطه ارجاع داده شدند و مجددا بررسی‌ها انجام می‌شود تا هر‌گاه لازم شد به صحن بیایند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بیان کرد: این روزها مخصوصا از ۱۸ اردیبهشت به این سو شاهد بودیم که از کشورهای مختلف عده‌ای به دنبال این هستند که هم برجام حفظ شود و هم درگیری در منطقه نشود. با توجه به اهمیت برجام می‌خواهند امور به گونه‌ای پیش رود که رضایت ایران جلب شود. اما این تلاش‌ها به این معنا نیست که مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا انجام شود.
وی گفت: فکر می‌کنم تا زمانی که مسئولان دولت آمریکا اینگونه عمل می‌کنند و به مردم ما فشار می‌آورند و عهدشکنی می‌کنند، مذاکره معنا ندارد.