افزایش 10 درصدی قیمت سی ان جی

 در حالی که کارشناسان معتقدند نسبت قیمت سی ان جی به بنزین باید کمتر از 50 درصد باشد و حتی برخی نسبت بهینه را 25 تا 30 درصد می دانند، با رشد اخیر قیمت گاز طبیعی این نسبت به بیش از 60 درصد رسیده است. گفتنی است طبق اطلاعیه دیروز شرکت پخش فراورده های نفتی، قیمت هر کیلوگرم سی ان جی از ابتدای خردادماه به 6568 ریال رسیده است. پیشتر قیمت هر کیلوگرم گاز، 600 تومان بود.
به گزارش فارس و براساس این اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، منابع حاصل از افزایش آن نیز صرف اجرای الزام‌های ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه گاز و کمک به تعویض مخازن سی‌ان‌جی خودروها خواهد شد. حمید قاسمی مدیر طرح سی ان  جی شرکت ملی پخش در گفت وگویی اعلام کرده است  این افزایش قیمت سرانجام به خودروها و مصرف‌کنندگان سی‌ان‌جی به عنوان کمک برای تعویض مخزن گاز و استانداردسازی خودرو باز می‌گردد.
این در حالی است که مدت هاست مصرف سی ان جی در کشور در سطح 21 میلیون مترمکعب در روز ثابت مانده است و با وضعیت فعلی (ثبات بنزین و گرانی گاز) چشم اندازی برای افزایش استفاده از این سوخت پاک وجود ندارد. در این باره اردشیر دادرس رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی معتقد است قیمت سی ان جی باید بین 25 تا 30 درصد قیمت بنزین باشد تا تقاضا برای این سوخت وجود داشته باشد در صورتی که قیمت بنزین سال هاست ثابت باقی مانده، نباید انتظار داشت مردم به سمت مصرف سی ان جی حرکت کنند.